Koh Phi Phi of andere eilanden?

Hi allemaal,

ik ben niet de 1e en vast ook niet de laatste, maar ik zoek advies over welk eiland te bezoeken? Ik vertrek a.s. maandag voor 2 weken naar Thailand. Na een paar dagen Bangkok was ik van plan met Air Asia te vliegen en naar Ko Phi Phi af te reizen en daar 3 nachten te verblijven.

Nu ben ik de hele week al op zoek naar een hotel of hostel maar ik schrik een beetje van de reviews en prijzen. Ik begrijp inmiddels dat het behoorlijk duur daar is. Maar ook de verhalen schrikken me af; heel toeristisch, massaal, veel lawaai, geen aardige mensen, duur en soms moeilijk onbereikbaar, alles klinkt zo negatief (afgezien dat iedereen bevestigd dat het daar mooi is)… en ik vraag me af of het nog de moeite waard is? En/of heeft iemand de gouden tip voor een verblijf?

Na Ko Phi Phi dacht ik door te reizen richting Krabi en ergens bij Ao Nang te verblijven en daarna terug te reizen naar Bangkok met Air Asia weer. Ik ga nu echter twijfelen. Kan ik beter gelijk naar Krabi vliegen en bv daar verblijven en op Ko Lanta? En dan evt een dagtrip naar Ko Phi Phi? Of sluit ik dan aan bij de hordes toeristen en loont dat ook niet… ik weet het even niet meer!

Ik heb inmiddels door dat ik niet in Ao Ton Sai of Ao Lo Dalam moet zijn, eerder Long Beach of aan de oostkust (hoewel je daar weer moeilijk ergens anders komt of voor alles moet betalen?). Echter alles is zo duur, we hebben geen budget voor 50e p.n. of meer…Ik heb zelf rondgereisd in Cambodja en Maleisië en dat was toch echt wel even anders!

Ik ga samen met mijn moeder en we zijn gewoon op zoek naar een relaxt verblijf. Een simpel hotel of beetje aardige bungalow en rustig kunnen slapen. We willen gewoon uitrusten, lekker eten, fotograferen, genieten van het strand & zee. En wat excursies doen zoals snorkelen, andere eilanden, kajakken et cetera. We hoeven dus niet uit te gaan en in de drukte te zitten, maar ook niet the middle of nowhere, een beetje praktisch gelegen wel.

Nu zat ik ook te denken dat het misschien beter is om te vliegen naar Surat Thani en door te reizen naar Ko Phangan, daar vind ik wel goedkopere verblijven met betere reviews en reacties. En dan misschien uitstapje naar Ko Tao. Zou dat een beter alternatief zijn of is Ko Phi Phi toch echt zwaar de moeite waard en niet te missen? Wellicht moet ik mij niet laten afschrikken, echter tips en ervaringen zijn dan van harte welkom!

Alvast bedankt!!:chin:

Hee Marlene,

Afgaand op wat je hier aangeeft, zou ik zeggen: Vergeet Phi Phi, en kies je alternatief. Kijk ook eens naar de hoek Koh Chang.
Ko Chang is wel toeristisch, maar niet overlopen. Reken op 700-1000 baht voor een overnachting.
Het meeste vertier is aan White Sands Beach, overigens zou ik dat strand wel bezoeken, maar er dus niet overnachten.

Je kunt dagtochten maken naar de waterval, een olifantenritje maken en er zijn ook dagtochten naar andere eilanden.
Op het zuidelijkste puntje (Bang Bao) kun je de speedboot nemen. Op de meeste eilanden kun je ook overnachten.

Er rijden minibusjes vanaf het vliegveld direct naar Koh Chang. Deze zetten je af bij je hotel of resort.
Je kunt boeken op de benedenverdieping bij de desk. Prijs is ongeveer 700 baht.

Hans.

1 like

Wij verleven in februari 6 dagen op Koh Lanta, een heerlijk relaxed eiland. Ik kan jullie het Coco Lanta resort aanbevelen! Koh Phi Phi hebben wij ivm massatoerisme overgeslagen. Een dag met een scooter naar het zuiden van het eiland is ook erg , euk en mooi!Wij zijn ook 5 dagen in Krabi - Ao Nang geweest. Daarvandaan zijn leuke longtailtrips te maken naar de eilanden voor de kust. Ik zou geen excursie boeken ( dan zit je weer in de massa) , maar gewoon met een longtail naar bv Chicken Island, Tup Island en Hong island. Bij dit laatste eiland kun je kajak huren en naar de lagune peddelen. Erg de moeite waard.

Via Wereldwijzer app

Hoi Marlene,

Ik heb zelf wel besloten naar Koh phi phi te gaan, ik zal in www.vikingnaturesresort.com verblijven, niet heel goedkoop (ook niet heel duur) maar ze hebben wel bijzondere accommodaties welke relatief rustig gelegen zijn.

Wij zijn net een maandje terug en hadden 4 dagen Ao Nang geboekt. Uiteindelijk hebben we dit verlengd naar 9 dagen omdat er veel mogelijkheden waren naar andere stranden en eilanden aan een goedkope prijs. Zoals hierboven staat vermeld neem je best een dagtrip per longtailboat. Hong Island is ietsje verder dan de rest maar zeker en vast de moeite waard, Tup Island is er ook eentje van. Dan de stranden van Railey, Pangnang cave met z’n verborgen Lagune enz. Verder reizen naar Koh Lanta kan je met de ferry vanuit Ao Nang

Via Wereldwijzer app

Phi phi is heel mooi maar wat ik er tegenwoordig over lees zou ik er niet meer heen willen. Ik zou voor koh lanta kiezen en eventueel met een dagtocht phi phi bezoeken. Ao nang is aardig, zeker om dagtochten te maken maar het plaatsje zelf vind ik tegenvallen.

Hi Hans, heel erg bedankt voor je reactie! Ik ga inderdaad een alternatief kiezen. Koh Chang is daar inderdaad zeker een van. Bedankt voor alle info, superhandig!

Hi Moon57, dankjewel voor je reactie! Koh Lanta ben ik inmiddels ook aan gaan denken, dat lijkt me een mooi alternatief! We hebben nu iig besloten niet naar Koh Phi Phi te gaan. Goed om te horen dat Krabi - Ao Nang ook de moeite waard is. Je tip wat betreft de longtail zal ik zeker onthouden, makes sense idd. Dat van de kajak naar de lagune klinkt super! Thanks!:slight_smile:

Hi Angel88, dankjewel voor je reactie! En voor de tip, ja klopt ook wel zoals aan de oostkust van phi phi. Toch las ik (bij de verblijven althans die nog beschikbaar zijn voor mij en in m’n budget vallen) voornamelijk veel negatieve reviews op o.a. booking.com en hostelworld, ook over andere plekken dan Au Ton Sai etc, waar ik me dus een beetje zorgen over begon te maken. Veel plezier iig!! Hoe dan ook gaan we genieten van Thailand :wink:

Hi CHeyneman, bedankt voor je reactie! Goed om te horen dat Ao Nang zo is bevallen :slight_smile: Fijn dat er veel mogelijkheden zijn om naar andere eilanden en strandjes te gaan, dat had ik idd ook gehoopt. Ik denk dat het of Koh Lanta gaat worden met ook paar dagen Ao Nang of dat we naar Koh Chang gaan! Nog even verdiepen in beide bestemmingen…

Koh Phi Phi is zeker de moeite waard. Ik ga er zelf regelmatig heen, en ben er ongeveer een jaar geleden geweest met mijn ouders (eind 70-begin 80), en die vonden het ook zeker de moeite waard. Ik zou een nacht of 2 aanraden. Mooie natuur en zeker de moeite waard om een boottochtje te doen en 's avonds in Ton Sai rondkijken. Op een dagtocht krijg je absoluut geen goed beeld van Phi Phi.

Klopt, heel veel hotels/restaurants zijn alleen gericht op het nu, en willen nu zoveel mogelijk geld verdienen en geven geen bal om terugkerende klanten. Verwacht dus geen goede klantenservice. Maar toch zeker de moeite waard naar mijn mening.

Ik verblijf meestal in Andaman Legacy, die hebben een lekker zwembad en de keuze tussen 2 kamersoorten en bungalows, ligt rustig en op loopafstand van Ton Sai.

Hoi Marlene,

Ik weet niet precies hoe lang je wil blijven in het zuiden. Maar je zou ook een combi kunnen doen, bv: 4 nachten Ao Nang, 2 nachten Phi Phi en bv 3 nachten Koh Lanta. Kwa natuur is Phi Phi machtig mooi. En als je bv naar Maya Bay op Phi Phi Ley gaat, ga dan vroeg in de ochtend of laat in de middag, als de touristen uit phuket er nog niet zijn of al weg zijn.
Koh Hong en Phra Nang beach in Krabi kan ik je echt aanbevelen!

Of een combi van Koh Tao en Koh Phangan, vanuit Koh Tao kun je het mooie Koh Nang Yuan bezoeken, 3 eilandjes verbonden met een zandbank. En vanuit Koh Phangan zou je het Angthong Marine park kunnen bezoeken.

Of zoals Hans hierboven schrijft, de Koh Chang archipel, maar hier kan ik je niets over zeggen, ben ik zelf nog niet geweest.

Ik maak het je er niet makkelijker op. Maar ja, welke keuze je ook maakt, je gaat zeker genieten!

Ik wil iedereen nogmaals heel erg bedanken voor alle reacties, het heeft erg geholpen! We hebben uiteindelijk een geweldige vakantie in Thailand gehad!

We zijn eerst in Bangkok verbleven en toen naar Krabi gevlogen en doorgereisd naar Koh Lanta. We waren eigenlijk van plan om daarna ook in Ao Nang te verblijven, maar eenmaal daar merkten we dat we toch wel weinig tijd hadden en dat er genoeg te doen en te zien was op én vanuit Koh Lanta. Dus we zijn uiteindelijk 6 dagen verbleven op Koh Lanta en het was super! We hebben meerdere excursies gedaan en o.a. gesnorkeld bij verschillende eilanden en zijn wezen kayakken, grotten bezocht et cetera. Koh Lanta was helemaal perfect voor ons omdat het echt heel erg relaxt was daar en niet druk. Er was genoeg leven in de brouwerij met restaurantjes, terrasjes en winkeltjes etc, maar je had wel een heel stuk strand voor jezelf alleen, kon genieten van de rust en ruimte en wij vonden dat erg fijn.

We verbleven trouwens bij Escape Cabins en beviel echt super! Betaalbare luxe bungalows, rustige locatie en van alle gemakken voorzien. De eigenaresse Yuko spreekt goed Engels en is ontzettend behulpzaam en aardig. Zeker een aanrader!

1 like