Kan iemand mij vertellen of er op de Phi phi eilanden s’avonds wat te doen is?Het lijkt me onwijs mooi om te zien.Maar vind het ook leuk als er s’avonds wat bedrijvigheid is op Phi Phi of 1 van de andere eilanden daar in de buurt.
hallo Diaan, je hebt phi phi lek en phi phi don phi phi lek is onbewoond en je kan er wel overnachten maar dan in een tentje er is daar geen bar of restaurant of iets dergelijk dus wel leuk maar ook heel erg rustig lol2
op phi phi don is wel meer te doen hier zijn diverse barretjes en restaurants en is er s’avonds geoeg te doen om je te kunnen vermaken :cheer:
je zou ook op phuket of in ao nang (waar wel meer uitgaans mogenlijkheden zijn) kunnen verblijven en vandaar een dag trip naar phi phi maken
Dank je wel!Ja Koh Samui/koh pangang was eigenlijk mn favoriet.Maar het reizen er naar toe is een heeel stuk duurder.Maar Koh Phi phi ect lijkt me ook een paradijsje.Alleen wil ik niet te veel stilte om me heen:-)
En dan had ik nog een vraagje…1e keer op de bonnefooi met alleen een ticket.Mn reisgenootje stelde dit voor.
-Dag 1 landen begin van de middag in Bangkok
-Dan wat dagen doorbrengen in Bangkok
-Damdoen Saduak of via??Dat begreep ik niet helemaal
-Kanchanaburi
-Sowieso 2 dagen in Khao Yai NP
-En op dag 7 de nachttrein nemen naar Chiang Mai
-Dag 13 een vlucht nemen naar de eilanden
De route vind ik best.Ik ben maar een leek.Maar is het tussen dag 1 en dag 7 niet wat krap?
En vanaf Pak Chong kan je ook de nachttrein nemen naar Chiang Mai?
Is richting phi phi reizen echt zo veel goedkoper dan naar phagnan?
Als je vliegt op Samui kost het wel meer, maar met de trein/bus kan het toch niet zo heel veel verschillen?
Damdoen Saduak is een grote driving market dit is leuk om gezien te hebben en kan je heel goed bekijken op weg naar kanchanaburi dus driving market bezoeken en reizen naar kanchanaburi is samen 1 dag als je in kanchanabutri bent moet je eigenlijk ook een dag uittrekken om naar de erawan wattervallen te gaan echt prachtig elke keer als je een waterval hoger komt (in totaal 7 watervallen) wordt het nog mooier en trek zwem kleding aan want hier kan je heerlijk zwemmen onder de watervallen
boek tijdens de eerste dagen in bangkok een fietstocht http://www.bangkokbiking.com/ een nederlands bedrijf met echt schitterende tochten door heel erg mooie tochten door het bangkok wat je anders nooit zal zien (het verbaasde mij nog na mijn 10e bezoek aan bangkok) maar verder niet te lang in bangkok blijven hangen in het begin van je reis beter aan het eind nog wat dagen bangkok doen omdat het er erg goed winkelen is
of je ook van Pak Chong de nacht trein naar chiangmai kan nemen weet ik niet
dit klopt inderdaad als je vliegt op bangkok en vandaar met bus, trein en boot naar koh samui/koh phagnan gaat kost het niet veel meer of is het zelfs mischien nog wel goedkoper alleen ben je dan wel veel langer onderweg dit is op zich een nadeel natuurlijk maar zo zie je dan wel meer van het prachtige land en dat is weer een voordeel als je dit besluit te doen zou ik zelf niet naar koh samui gaan maar liever naar ko tao dit is ook goed te combineren met koh pagnan
Je kan ook een combi-ticket kopen bij NokAir (www.nokair.com). Dan vlieg je vanaf Bangkok (Don Muang) naar Nakhon Si Thammarat, vervolgens ga je met de bus verder naar Laem Thuat Pier (bij Surat Thani) en vervolgens ga je met de boot door naar Ko Pha Ngan.
@Jellebowski…Ja het is echt een heel stuk goedkoper om een rechtstreekse vlucht te boeken naar Phuket met airasia.Kan natuurlijk wat Dirpie al aangaf met de trein/bus/boot tegaan.Maar dat is zoveel verloren tijd.Ik doe het liever in 2,5 uur.
@Dirkpie…dank je voor de tips!We moeten dat nog een beetje in gaan plannen.Als ik er ben dan is er ook een nationale feestdag.De koning is jarig.Dus dat zou daar wel groots zijn?Voor de nachtrein moeten we nog kijken.Ben vandaag bezig geweest met het 1 en het ander uit te pluisen wat betreft phi phi don.Zelf wil ik wel omdat we ruim een week voor de kerst zitten dan.Een geusthouse(s)van te voren boeken.Mn reisgenootje wil het op de bonnefooi doen.Of anders alleen de laatste 3 dgn Phi phi en de rest maar zien.Is denk ik wel raadzaam om gewoon alles van te voren te boeken naar mijn idee.Verzekerd van een plekje en normale prijzen.We hebben anders natuurlijk ook het strand;-p.En pff…ik kom er nu wel achter dat 3 weken veels te kort is!Want met de eilanden of wat we willen zien doen is ook een veels te lang verlanglijstje hihi.
@Davenuman…Hartstikke bedankt voor de tip!Maar ik heb helaas al een ticket geboekt naar Phuket.Ik had het eerder moeten weten.Want hier ging als eerste mijn belangstelling wel naar uit.Nou ja dan moeten we het maar met phi phi ect doen.Denk ook geen straf:-)
Wij zijn net nog 3 weken op Koh Phi Phi geweest en het was weer fantastisch!.En wat betreft uitgaan, tja 24/7 als je wilt. In het centrum zelf heb je meerdere kroegen, maar iedereen hangt vooral aan het strand, waar elke avond van alles te doen is. Persoonlijk vindt ik het uitgaan, maar vooral de sfeer er om heen, op Phi Phi beter dan in Phuket of Samui. Als het gaat om accommodatie: er zijn veel geusthouses, en er vertrekken dagelijks net zoveel mensen van het eiland, als er ongeveer komen. Dus je zou het risico kunnen nemen om niets te boeken en daar op de bonnefooi rustig te kijken naar een geschikte plek.