Hoi allemaal,
In november vertrekken wij voor 24 dagen naar Thailand. We beginnen in Bangkok, met slaaptrein naar Trang en vervolgens verblijven we een paar dagen op Ko Ngai. Daarna gaan we voor een paar dagen naar Ko Muuk en vervolgens door naar Krabi en dan voor de laatste week naar Phuket (Katabeach). Zijn er mensen die ook op Ko Ngai, Ko Muuk en Krabi geweest zijn en hier iets over kunnen vertellen? Of het erg touristisch is en eventueel nog tips wat we echt moeten zien? Zijn er ook full moon pary’s in deze periode?
Hoop dat jullie ons iets meer kunnen vertellen. In iedergeval hebben we er heeeeeel erg zin in!
groetjes,
Jacqueline
Ik vond Krabi (Ao Nang) nog vrij rustig in vergelijking met bijvoorbeeld Phuket en Pattaya. Maar ik zat er in mei en toen scheen de ergste drukte net over te zijn.
Pattaya en Phuket zijn wel nog een graadje erger dan Ao Nang, maar dit heeft ook te maken met het feit dat er tot voor kort geen internationale vluchten kwamen op Krabi airport. Inmiddels is de luchthaven volledig vernieuwd en heet nu dan ook Krabi International Airport. Tegenwoordig wordt Krabi ook al aangevlogen vanuit Singapore. En het zal mijn inziens dan ook niet heel erg lang meer duren voordat Krabi net zo toeristisch is als Phuket.
Alternatief is idd Ko Phi Phi of wellicht een appartementje op Railay Beach (op 10 minuutjes varen vanaf Ao Nang).
Voor de “echte” en meest bekende Full Moon Party moet je naar Ko Phangan.
Klik voor meer info op onderstaande link (hier vind je ook het schema voor 2006 terug).
Phi Phi staat zeker op ons lijstje. Het lijkt me allemaal geweldig. Merk wel dat er zoveel eilandjes zijn, dat ik ze steeds door elkaar haal. Hebben we in ieder geval een rede om nog heel vaak terug te komen
Ik ben de laatste 2 jaar 3x op Phi Phi geweest. Het is en blijft waarschijnlijk een van de mooiste eilanden ter wereld maar…
Ik betaalde in 2004 voor de huur van een speedboat voor een halve dag 2000 Baht. In februari van dit jaar 5000 Baht. Een bezoek aan de omliggend eilanden (onbewoonde eilanden, zoals bamboe-island) koste in 2004 nog 20 Baht (als je al iets moest betalen) nu 400 Baht. De rsetaurants en hotels zijn de zelfde weg opgegaan. Voor mij geen Kho Phi Phi meer. Het is echt overdreven.
De ferry is véél goedkoper dan de speedboot. Ik nam hem afgelopen winter van Krabi naar Phi Phi, en van daar naar Phuket. Ik dacht dat ik respectievelijk 300 en 250 bath betaalde. Eerste overtocht was met Ao Nang Princess.
Maar het is een feit dat de prijzen blijven stijgen. Voor een simpel rieten hutje, zonder enige luxe (enkel 1 bed met klamboe, een stoel en een gammele kleine fan), betaalden we al 450€. Voor wat meer luxe starten de prijzen vanaf 1000€. Tien jaar geleden had ik voor 150 bath dezelfde luxe.
Ook de longtailboot van het ene strand naar het andere is te duur. Daarom klauterden we steeds over de rotsen naast het water van het ene naar het anders strand.
Geen luxe en gemak … maar wél op “één van de mooiste eilanden ter wereld” geweest (ook voor de 3e keer trouwens).
Die speedboat was niet om over te zetten van Krabi of Phuket naar Phi Phi, maar om te gaan vissen en snorkelen. Heb wel een zwaardvis van 20 Kg gevangen trouwens, 40 minuten keihard werk met versleten materiaal dan nog, maar wel een onvergetelijk avontuur.
BTW, van Krabi of Phuket naar Phi Phi is ca. 1,5 uur varen.
Ja, er is eigenlijk niets anders dan toerisme. Het publiek bestaat voornamelijk uit jonge mensen, backpacker-genre. In de resorts, buiten Tonsai Village vind je een ander publiek, Europese en Amerikaanse jonge stellen, wat yup-achtig.
Kho Phi Phi bestaat eigenlijk uit twee eilanden, Phi Phi Lhe (onbewoond - het eiland uit de film “The Beach” met Leonardo Di Caprio) en Phi Phi Don, het grote eiland met alle hotels en resorts.
Laat je door dit recente artikel niet afschrikken, Phi Phi is totaal ongevaarlijk. Zoals overal in Thailand geldt het principe: vermijdt - hoe dan ook - conflicten met Thai die je niet persoonlijk kent, zelfs al ben je 1000% overtuigd van je gelijk (ik weet dat dat voor Nederlanders moeilijk is :biggrin: ). Wees ‘Jai yen’ (koel hart - laat je niet opdraaien en beheers je emoties). DPG Media Privacy Gate
Je hebt gelijk :nod:
Ik wist dat de Engelse benaming Sail Fish is, maar dacht dat dit hetzelfde was als een zwaardvis. Nu heb ik het opgezocht en blijkt dat een zeilvis en een zwaardvis iets helemaal anders zijn.
Dit was dus een zeilvis :paranoid:
Check ook ko lanta en ko Yam. Wanneer je de boot vanaf Krabi neemt naar ko lanta, dan kan je halverwege van de veerboot af. Je wordt dan opgepikt door longtail bootjes die je naar het eiland brengen. Het is daar heel rustig en niet zo toeristisch. je hebt dan ook na 22u geen electriciteit. je gaat dan met een olielampje naar je hutje toe. je moet wel van deze rust houden…
ik vind online tamelijk goedkope vliegtickets naar Phuket… Ik ben een jonge vrouw van 28 die alleen wil reizen voor een weekje. Denk je dat dit de plaats kan zijn voor me om ergens een hutje aan’t strand te huren voor een zeer redelijke prijs, waar ik rustig kan optrekken met andere travellers? Of reis ik dan beter weg uit Phuket… en is dit te doen?
heb nu zelf al een beetje geneusd op internet, phuket zelf is blijkbaar nogal massatoeristisch enz. er zijn daar wel’n paar kleinere eilandjes in de ronde, zoals koh yao. Is iemand daar of op 'n ander eilandje al geweest? 't zou fijn zijn om iets te lezen