Ik zoek op vakantie naar thailand te gaan, maar ben er nog niet uit naar waar precies. Wil zeker Koh phi phi bezoeken, zodus dacht ik aan een hotel oftewel in phuket oftewel in Krabi(of iets anders in de buurt), aangezien die dichtbij liggen, en vervoer naar daar regelen niet echt een probleem zal zijn. Welk van de 2 is het mooist/goedkoopst/raad jij aan om…?
Koh Samui lijkt ook wel mooi, maar is duur, en van daar naar koh phi phi zal al wel een hele trip bedragen?
Dacht eerst op koh phi phi zelf te vertoeven, maar is volgens sommigen nogal duur en kan je er beter maar een paar dagen vertoefen?
Qua prijs maakt het niet uit.
Phuket heeft schitterende stranden, vaak te druk, moeilijk om een beetje rustig plekje te vinden. Nachtleven in Patong, daar moet je van houden.
Activiteiten: Strand, cafe’s en restaurants (beter en meer dan in Krabi), vissen (vanaf Rawai), dagtochten naar Similan en Phi Phi
Krabi heeft ook wel schitterende stranden, maar die zijn ook druk, en de omgeving is schitterend. Kalksteenrotsen en mooie natuur overal waar je kijkt.
Activiteiten: Rotsklimmen, mangrovetocht, dagtochten naar Phi Phi
Ga je nu helemaal niet op Phi Phi slapen? Zou ik wel doen hoor. Zo duur is het er niet. Ik heb er geloof ik voor 3 euro geslapen, maar dan heb je ook niet zoveel. Ligt er dus aan watvoor eisen je stelt… Het is niet zo’n groot eiland dus na een dag of 4 a 5 heb je het wel gezien.
Krabi ben ik niet geweest, Phuket wel en van wat ik er heb gezien vond ik het niet mooi en vond het er niet leuk. Vanaf Ko Samui naar Phi Phi is idd wel een stukje verder…
Ja we zijn met 5 personen, gaan max 14 dagen, wss 9 of 10 omdat die dagen meestal worden aangeboden op reisbureau’s. We zoeken een hotel met zwembad en zeker airco op de kamer, en niet ver van het strand(aan het strand zou perfect zijn). Daarom lijkt het ons beter om op 1 plaats te blijven, anders komt het al een pak duurder uit(zelf vervoer naar andere plaatsen + hotel regelen). We hebben nu ongeveer een bedrag van 1200 euro per persoon vliegtuig + hotel(met ontbijt) 9 dagen. Koh phi phi staat zeker op het schema, maar omdat veel mensen zeggen dat je het er na een paar dagen al beu bent, denk ik zo beter op phuket of krabi, is wat groter, en dan kunnen we een dagtrip naar koh phi phi eilanden doen.
ik zit op dit moment in Ao Nang en vind het hier heerlijk op dit moment heerlijk rustig en genoeg plaats in hotel/guesthous voor ik verblijf voor 500 bath per kamer per nacht in guesthouse met airco en eigen badkamer met warm water geen zwembad maar strand 100 meter lopen niets geboekt dan ticket en hier rond gekeken meer dan plaats genoeg zit in het P K Mansion in Ao-Nang net voorbij de bocht als je de zee rechts hebt en zo komen de taxi’s vanaf het vliegveld eigenlijk altijd aan
dus als je een goedkope vlucht kan krijgen zou ik gewoon hier heen gaan zonder te boeken
groet dirk
ps een goerd restaurant hier is Aning restaurant GEWELDIG
Bedankt voor je antwoord, heb je naar bangkok gevlogen en dan kleine vlucht door naar krabi? Of hoe heb je het vervoer geregeld en hoeveel heb je ervoor betaald? Wat zijn de grote verschillen tussen hotel en guesthouse? Wij zijn dus met 5 personen, moet je dan 2 guesthouses regelen of hoe zit dat?
ja ik heb een vlucht van bangkok naar krabi genomen kost voor een retourtje ongeveer 2500 bath dus z’n kleine 50 euro guesthouses zijn eigenlijk net hotels alleen meer met de service van appartemanten in zuid europa dus geen ontbijt en dergelijke maar wel dagelijks schoonmaak en hier kan je ook meerdere kamers huren vaak ook mogenlijk om een extra bed op een kamer te plaatsen wat in jullie geval betekend dat je maar 2 kamers hoeft te huren indien gewenst
vanaf Krabi airport heb ik de taxi genomen naar Ao Nang maar deze wel gedeelt met mede passagiers in jullie geval zijn jullie met 5 dan denk ik dat minivan z’n 150 bper persoon zou zijn vind je meer reizigers die naar Ao Nang willen (max 10 man totaal dan word het uiteraard goedkoper) als je dan in Ao Nang uitstapt gewoon rond vragen bij alle plaatsen waar room for rent staat naar wat de prijs is en niet vergeten om af te dingen met respect voor de tegenpartij dus vooral rustig blijven levert maak het meeste op