Even een kort vraagje. Wij gaan een week strandvakantie houden maar weten nog niet of we in Krabi of Koh Phi Phi willen. Wat zijn jullie ervaringen, wat is jullie advies? We hebben ook 2 kinderen van 3 en 6 bij ons. Weet iemand ook leuke accomodatie in Krabi of Koh Phi Phi?
Ik zou kiezen voor Krabi.lijkt me iets leuker als je met kinderen reist, in de omgeving mooie kindvriendelijke stranden bv Railey Beach.
Een aanrader uit eigen ervaring is het Sunda Resort een mooi klein familie resort rustig uit de drukte gelegen met een geweldige service,mooie bungalows AC, TV, kluisje, in een prachtige tuin, twee kleine zwembaden en gratis vervoer naar het centrum van Ao-Nang zo,n 10 min rijden of een half uur lopen.
Kijk maar eens op Agoda.com
Je zou een paar dagen Ko Phi Phi natuurlijk kunnen combineren met Krabi. Maar als je echt 1 week op een vaste plaats wilt blijven, zou ik voor Krabi (Ao Nang) kiezen.
Vanaf het strand van Ao Nang kan je een longtailboot nemen naar Railay Beach, een prachtig strand hier in de omgeving.
Heb zelf ervaring met het Krabi Heritage Hotel
Prima hotel, mooie, schone kamers en een klein zwembad. Op 5 minuutjes lopen van het Ao Nang strand.
De westkant heeft de mooiste stranden,de oostkant wordt gebruikt voor de bevoorrading en is op veel plaatsen vervuild door motorolie en is modderig,daar zitten de wat goedkopere accomodaties, en je loopt in een 15 min van de oostkant naar west.
Ok, dus oostkant raad je niet aan. Ik had naar een accomodatie gekeken, Sunrise Tropical Resort volgens mij zit dat aan de oostkant. Deze accomodatie is op zich wel goed beoordeeld.
Inderdaad zit dat aan de oostkant maar zoals ik al schreef ben je met zo,n 10 a 15 min lopen aan de andere kant waar het strand wel mooi is.
Een andere optie is in Ao-Nang te verblijven dat is toch minder geïsoleerd zeker s,avonds en meer keus aan accomodaties en restaurantjes en met 20 min varen zit je op Railay Beach.