Mijn vriendin en ik vertrekken 19 december uit Khao Sok, we hebben 21 december een bungalow gereserveerd op Ko Phi Phi. Ik vroeg me af wat het slimste/leukste was om te doen in deze tussentijd.
Ik heb een aantal opties op een rijtje gezet, waarbij het meest logisch Phuket of Krabi lijkt (ivm de boottocht). Welke keus vinden jullie het meest geschikt, of weten jullie nog andere opties voor deze 2 nachten?
Krabi of Phuket, het zijn allebei echte massa-bestemmingen, dus voor mij: geen van beiden. In Krabi zijn er wellicht iets meer mogelijkheden "to escape the crowds ".
Let er wel op dat je in de topper de toptijd zit, dus op voorhand reserveren is verstandig.
Kan je wat voorbeelden geven? Aonang vindt ik namelijk ook geweldig. Met op korte afstand Railay, een tour naar de emerald pool, de warm water waterval of het vissen ziekenhuis. Of wat verder richting Tubkaek Beach.
Maar ook Phuket vindt ik leuk, dus voor mij geen probleem. Maar misschien goed om even te vertellen wat jij persoonlijk leuker/beter vindt aan “Escape to the Crowd” op Phuket?
Het ging mij om de vergelijking met Krabi. Phukert is touristisch, met name Patong en in mindere mate Karon en Kata, maar als iemand verder naar het noorden gaat, Mai Kao Beach, Surin, etc., kun je op het strand liggen en niemand anders tegenkomen. Hetzelfde is mogelijk op de rustige stranden in het zuiden, bijvoorbeeld Ao Sane of Nui Beach.
Ao Nang is in zekere zin te vergelijken met Kata qua drukte, alleen Kata mist de Burger King. Railey bij Ao Nang is ook 'escape the crowd, maar ligt weer aan de backpacker trail, dus zo idyllisch als het eens was, en wat veel mensen nog steeds verwachten, vergeet het maar.
Het is op Phuket makkelijker mogelijk om rust te hebben en vinden dan in Ao Nang, dat was het belangrijkste van mijn boodschap.
Het gaat Ao Nang worden. Nu nog even een goed, basic hotel vinden!
Welke bus gaat van Khao Sok naar Ao Nang? Lees op internet dat minivans ook een goede optie zijn. Zit er een groot prijsverschil tussen beide opties?