Wij (gezin, 2 pubers) willen eind juli naar Krabi en omgeving. We zijn op zoek naar een rustige niet al te toeristische plaats. Mooie omgeving waar je actieve activiteiten kan ondernemen.( snorkelen,duiken,boottochten) En ook aan mooie stranden kan liggen.Gezellig en lekker uit eten kan. lezen dat ao Nang erg toeristisch is? Willen daarna door vanuit Krabi naar Chang Rai vliegen.
Wie heeft er tips voor ons in de omgeving van Krabi. We komen vanaf Khao Sok.
:zon02: mekkie
Je zou natuurlijk ook naar Koh Lanta kunnen gaan, minder toeristisch en gemakkelijk bereikbaar vanuit Krabi. Hier zijn voldoende rustige en relaxte plaatjes. Was in november 1 van de weinige toeristen in het plaatsje hat khlong hin maar was heerlijk. Geen massa’s mensen en lag heerlijk op een km strand in mn eentje. Verder genoeg eetgelegenheden en strandbarretjes om je te vermaken.
Misschien wel een goed idee. Ik zal er eens iets over opzoeken.Is dat lang met de boot vanaf Krabi? En wat voor een accommodatie heb je er?
Vliegen van Krabi naar Chiang Rai gaat je overigens nonstop niet lukken, je kan ook naar Phuket Airport en dan een nonstop vlucht met de lowcostmaatschappij Air Asia naar Chiang Mai boeken…
Ao Nang is zoals vele badplaatsen en eilanden in Thailand toeristisch, maar wel een leuke plaats. Mocht je toch in Ao Nang verblijven, dan kan ik je het Apasari Resort aanbevelen…
Hee Mekkie,
Als je conditie het toelaat, bezoek dan in ieder geval Wat Tham Seaua.
Deze wordt ook wel Tiger Temple genoemd. De trap naar boven telt 1262 treden , dan sta je 600 m hoog, en hebt een super uitzicht over Krabi en omgeving. Breng veel water mee en ga bij voorkeur na de middag, dan heb je de zon in je rug, en mooiere foto’s.
Verderop is er een grottempel en een stukje prehistorisch bos tussen de hoge rotsen, en na nog eens zo’n 250 treden (Oefff).
Hans.
Ao Nang is inderdaad toeristisch, maar persoonlijk vind ik het niet te toeristisch je hebt een hoofdstraat met vele winkeltjes en restaurants twee gebieden met ongeveer een bar of 15 a 20 maar het voordeel van toeristisch is dat er dus ook veel te doen is zoals o.a, kayakkken op zee, rots beklimmen, duiken, snorkelen, paardrijden, diverse boot tochten, kook scholen, wilde aapjes op het strand welke zelfs op je schouder komen zitten (met een beetje geluk) kortom genoeg om je en je pubers een tijdje te vermaken
vliegen naar Chiang Rai zal via bangkok moeten of zoals Dave zegt vanaf Phuket naar Chiang Mai maar dan zit je hier 2 uur in een taxi en vanaf chiang mai een uur of 3 in een taxi of bus
mocht je meer info over Ao Nang willen dan vraag je het maar, ik woon hier en doe dit met veel plezier