Mijn vrouw en ik willen ongeveer 10 dagen naar Krabi:
geen strandmensen/bruin worden, maar dingen zien; willen graag verschillende eilanden bekijken en wat rijden op krabi om daar de natuur te zien. Houden van shoppen en 's avonds lekker eten en wat gezelligheid ( lees marktjes, barretjes etc)
Waar kunnen wij het beste logeren ??? (plaats of hotel)
Ik zou zeggen : Logeer in Krabi-stad, en huur een brommer als de verkeerssituatie je aanstaat. 's Avonds is er in Krabi-stad een leuke avondmarkt met veel lekker eten, maar shoppen… dat doe je in Bangkok.
Je kunt aan de pier een boottocht maken of boeken naar verschillende stranden, Phi Phi , maar ook bijv. een mangrovetocht maken. Tijdens de tocht zag ik veel varanen. Neem goede schoenen mee, want er zijn ook mooie grotten tijdens deze tocht.
Tevens is Wat Tham Seaua een aanrader. Koop eerst een fles water. Ga er in de vroege namiddag heen, en bekijk eerst de tempel beneden in de kleine grot, en het prehistorische bos wat erbij hoort. Later, na 15 uur, beklim je dan de rots, 1272 treden voor een super uitzicht over Krabi en omstreken. Er is ook een voetafdruk van Buddha. De rots is 600 meter hoog. Tiger Temple wordt het complex ook wel genoemd.
Over de eilanden kunnen anderen je wellicht meer vertellen.
Ik vind Krabi-stad zelf weinig interessant en zou er voor kiezen om in Ao Nang te gaan zitten. Bezoek ook zeker het prachtige Railay Beach. Ook vanuit Ao Nang gaan er boten naar de eilanden en kan je diverse dagtours in de omgeving maken.
Barretjes, leuke live muziek op zen Thai’s: Aonang Rock bar , je mag kiezen uit een lijst en ze spelen het bijna perfect hmmmm.
Het is piepklein een paar trappen op , zoek eens op face book naar Kakky Aphiwatt, The Aonang Rockbar Krabbi,Doonthada Saksiri speelt daar redelijk goed gitaar en is zo gek als een achterdeur, maar zit wat verder in de Rocky bar gelegen in centrum in een klein centrum voor bars resto enz leuke tent en deze is met airco en muziek is beter .
Kakky heeft ook een reisburo naast de Rock bar , doe ze de groeten van Kingkaw fonz…ken die mensen al een paar jaar .
Veel plezier