Omgeving Krabi: tips voor uitstapjes/eilanden?

Hallo,

Over 8 dagen vertrekken we eindelijk naar Thailand, di. 20/7 vliegen we met Air Berlin naar BKK.
Omdat onze dochter (van 15) graag tegelijkertijd met een vriendin op Krabi is, hebben we ons schema wat aangepast.
Na 3 dagen BKK willen we door naar Ayutthaya (misschien naar het hotel wat Georgessiam tipte) en dan vanaf daar naar Chiang Mai (nachttrein moeten we wel nog boeken, denk ik?)

Van Chiang Mai willen we door naar Krabi, waarschijnlijk met een binnenlandse vlucht. >>>
Van 1 t/m 8 augustus zijn we in Krabi. Wie heeft leuke tips wat je daar kunt doen en welke eilanden je kunt bezoeken. Is het ook mogelijk om aan het eind van die 8 dagen naar Koh Samui te gaan (dat eiland stond eerst op het plan) of raden jullie iets anders aan?

We hoeven pas weer op 18 augustus te vertrekken vanuit BKK, dus tijd zat :zon02:

Ik ben benieuwd naar jullie tips!

Vriendelijke groeten,

Wat Tham Seaua mag je niet missen, al moet je daarvoor wel in goede conditie zijn: 1272 treden is niet niks. Het is een rots van 600 meter hoog met op de top een voetafdruk van Buddha en het mooiste uitzicht wat ik in Thailand ooit had. Neem water mee, en klim zo rond 15 uur voor het mooiste uitzicht.

Je kunt uiteraard ook een dagtocht maken naar Phi Phi Island.
Heb ik nooit gedaan, maar moet schitterend zijn.

Ikzelf vind stranden zoals Hat Nopparat Thara erg leuk, vooral in het weekend is het gezellig druk. (zonder de hordes toeristen, die zitten op Ao Nang en Rai Leh). Thaise families picknicken onder casuarinabomen, als je geluk hebt , mag je mee-eten. Echte Thai-experience !
Bij eb kun je lopen naar de eilandjes die voor de kust liggen.

Hans.

Hoi Jozien,op de subpagina"reisinformatie" onder tips&weetjes krabi kan je nog tips vinden alsook de eilanden rondom Krabi+FILMPJES
gegroet:georgessiam.http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=95805

Hoi Jozien,

Vorig jaar heb ik ook een rondreis door het zuiden van Thailand gemaakt en we kwamen vanuit koh Lanta uit in Ao Nang. Daar hebben we een kanotocht door de Mangrovebossen gemaakt. Dat was prachtig. We waren omringd door Makaken. Het is een echte aanrader.
Trouwens op het strand van Ao nang stikte het ook van de Makaken.
Verder is Ao Nang erg toeristisch (van het soort van Lloret de Mar). Als je van dronken Engelse toeristen houdt, moet je daar zijn…

veel plezier op Krabi

Roja

Hoi Jozien,

Er is genoeg te doen rondom Krabi en aan te raden, maar met stip op nummer 1 de Tiger Cave (zie ook de eerste tip). wij zijn er toen rond een uur 5 heen gegaan, rond die tijd gaan de monniken ook naar boven (rennend!) voor een ceremonie aan het einde van de dag. Mijn man en ik mochten helpen met offeren van bloemen, klokken luiden etc en hebben nog een poos boven op de berg zitten praten met ze onder het genot van een sigaret. (Zij roken bananenbladeren met shag) Het was een aboslute belevenis! (niet het roken maar de ceremonie)
Dus het is een klim naar boven, 1272 treden, maar eenmaal boven is het geweldig!

Veel plezier in Thailand!

Beste mvs, Roja, Georgessiam en Hans,

bedankt voor de tips!

Morgen vertrekken we en ik zal tussendoor regelmatig nog ergens online gaan om dit forum te raadplegen. Ik heb ook al hier een daar tips weer opgenomen in ons reisschema.
Die Tigercave / Wat Tham Seaua klinkt zeker leuk, een kanotocht tussen makaken lijkt me ook wel wat. Het strand van Ao Nang spreekt me wat minder aan (Spaanse costa als ik het zo lees ;-))

Ik laat het maar allemaal lekker op me afkomen …

Groetjes,

Jozien

Vergelijking met Lloret de Mar vind ik niet echt opgaan… Het ligt er natuurlijk ook aan welke periode je hier bent. Een paar jaar terug ben ik in mei geweest en was het erg rustig in Ao Nang. Ook op het prachtige Railay Beach waren maar weinig mensen…

Geniet van jullie vakantie in ieder geval ! Gaat vast wel goedkomen !

Nog een prettige reis toegewenst!!:chin: