Wij hebben afgelopen januari een rondreis gedaan met als laatste 5 dagen Hua Hin. Dit is ons zo goed bevallen, dat we weer terug willen naar Thialand, maar nu 3 weken naar 1 of 2 plekken en van daaruit met een scooter of boot tripjes maken.
We houden van: lekker (Thais) eten, strand, natuur, rust, wel gezelligheid zoals marktjes e.d.
We houden niet van: russen, disco’s, massa tourisme, hordes dronken droppies.
Heeft iemand enig idee naar welke plaats of eiland wij moeten gaan?
Ko Chang is een idee…
of je zou naar Ao Nang kunnen gaan, vandaaruit kun je naar bv Ko Lanta/ Railay Beach/ Ko Lipe gaan, wat wel rustig is maar, wel lekker voor een paar dagen rust.
Ko Samui heeft ook zijn rustige en mooie plekken buiten de toeristische oostkust natuurlijk!
PWM zou je mij misschien kunnen vertellen hoe je van ao nang he beste kan reizen naar ko lipe? is het een bus of iets? en hoelang doe je erover? zou t graag van je horen, groetjes mac
Ik zit momenteel in ao nang. Kan het niet aanbevelen. Strand is slecht en smal. Zeer toeristisch. Zou er niet al te lang blijven. Koh phi phi kan ik niet aanbevelen. Koh Hong is op zich wel mooi, maar niet bijzonder. Railay kan ik daarentegen wel aanbevelen. Je hebt daar een erg mooi en rustig strandje nog ver voorbij de klimrotsen op een half uurtje lopen van het westelijke strandje. Vanuit ao nang kun je overal woeker taxi’s boeken naar allerlei steden. Succes!
Nog even een kleine aanvulling. Zou ao nang alleen maar aandoen als plek waaruit je makkelijk bepaalde pareltjes kunt aandoen. Ik kan je khao sok aanbevelen. Schitterende ruige natuur met veel mooiere bergen dan in krabi. Bekijk ook eens chaweng noi, relatief rustig strandje (spierwit, wel hoog russen gehalte en je bent snel als je wilt in de drukte)
Lexie, jammer dat je Koh Hong niet bijzonder vond, ik was er in de droge tijd (december), toen hadden we echt kraak helder zeegroen water en dat gecombineerd met de mooie omgeving. Prachtig!
En het strand wat jij bedoeld (een half uurtje klimrotsen voorbij Railey west) is Phra Nang beach, dat vind ik inderdaad ook een topper. Koh Hong en Phra Nang beach zijn mijn persoonlijke toppers van krabi.
Misschien als je nog wat tijd over hebt, zou je nog de Emerald pool kunnen bezoeken, een smaragd groen natuur zwembad midden in de natuur.
En je kunt er nog diverse kanotochten boeken! Fijne reis verder!
Wij hebben een aantal keren ons verblijf gehad op Khao Lak. Het is een uurtje rijden vanaf de luchthaven van Phuket. Je waant je daar werkelijk in het paradijs. Ook het rijden op een scootertje en het maken van een boottrip behoort daar uiteraard tot de mogelijkheden.
Groeten en veel plezier met het maken van je plannnen
Het weer is hier buitengewoon goed de afgelopen weken. Kon Hong is mooi hoor, maar had er meer van verwacht. De lagoon was erg relax, we waren daar vrijwel alleen, lekker zwemmen. Ik was voor Hong op phi phi, als je al die toeristen weg denkt is het daar veel mooier. Mijn Toppertje is dat strand die jij net noemde in railay. Goedkoop om te komen en je bent nergens aan gebonden. Gisteren de Tiger tempel bezocht. Was een pittige klim rond het middaguur. Boven een paar bekers water over mijn knar heen gegooid. Vanavond vliegen we terug op Bangkok en daar blijven we nog twee nachten en dan zitten de drie weken er weer op. Heb nu al zin in khao San road
Wat betreft Phi Phi heb je wel gelijk, als alle toeristen en bebouwingen daar weg zijn, dan is het echt mooi daar. Ik had het 30 jaar terug wel eens willen zien.
Die 1279 treden van de Tijger tempel heb ik ook gedaan, was 45 minuten bezig om boven te komen, pfff. Maar wel een mooi uitzicht over Krabi.
Nog een tip voor Bangkok: Bezoek 's avonds de Sirocco Sky bar (Lebua State tower), met een prachtig uitzicht over Bangkok, wel prijzig en je moet daar wel wat netjes gekleed zijn.
Bedankt voor je berichtjes en geniet van de laatste dagen Bangkok!
Ik weet niet precies welke tijd jullie willen gaan, maar zoals Cor en Wilna hierboven al aan geven is Khao Lak een leuke plaats om een aantal dagen te verblijven. Het plaatje Khao lak wordt gescheiden door een (drukke) weg, met aan beide zijden winkeltjes, restaurants, reisburo’s, duikshops, tailors enz. in een rustige sfeer.
Vanuit Khao Lak kun je veel excursies doen naar bv het natuurpark Khao Sok. Maar ook naar diverse eilanden, zoals Similan islands, Koh Tachai of de Surin islands.
Je kunt Khao Lak natuurlijk ook combineren met bv Krabi (Railey beach) of een rustig gedeelte op Phuket. Een kilometer of 15 onder Phuket ligt het mooie eilandje Koh Racha Yai (google maar eens), mss leuk voor een paar dagen.
Wij slapen in het Pullman hotel (zuinig aan gedaan de afgelopen week). Super hotel met een hele hippe design skybar op de 40e verdieping. Lig met een zware kater in bed, gisteren met mijn vriendin naar soi cowboy geweest haha. Volgens mij ben ik vandaag de sigaar, het vrouwtje wil namelijk shoppen