Onze Thailandreis volgend jaar maart is al aardig uitgestippeld, alleen blijven we maar over een ding twijfelen… Ao Nang of Railay…
We komen naar Krabi vanuit Phuket (boot of auto, dat zien we dan wel) en willen 4 nachten in de omgeving verblijven om te relaxen op mooie strandjes en eventueel een hong-tocht te doen. Op dag vijf vliegen we om 9.10 uur van Krabi naar Bangkok en trekken dan door naar Kanchanaburi, daar valt weinig meer in te schuiven.
We hebben nu Phu Phi Maan resort op Ao Nang geboekt (goede beoordelingen, mooi uitzicht, mooi zwembad, mooie kamers, loopafstand van longtails), maar ik lees overal de Ao Nang verschrikkelijk is… Dat het strand niet mooi is weet ik, dus we willen dagelijks een uitstapje maken met een longtail naar mooiere strandjes.
Ik kan nog makkelijk van deze boeking af en uitwijken naar Railay, maar daar lees je ook weer wisselende berichten over: slechte hotels (wil ± 100 euro p.k.p.n. besteden), overdag erg druk, herrie van de longtails, slechte restaurants… Daar zouden we dan 3 nachten blijven en voor de laatste nacht naar Ao Nang om vroeg in de ochtend naar Krabi Airport te vertrekken.
Heeft iemand ervaring met beide plaatsen en een advies? Alvast bedankt weer!
Ao Nang verschrikkelijk ?? Ik vind Ao Nang helemaal niet verschrikkelijk, ik vind het een leuk badplaatsje. Het strand is idd niet geweldig, maar je zit zo met de boot op Railay, wat natuurlijk een veel mooier strand heeft.
In Ao Nang kan je 's avonds nog wat ‘ondernemen’ en een beetje over de boulevard lopen, in Railay niet. Qua accommodatie zou ik dus in Ao Nang gaan zitten en als je naar Railay wilt, gewoon de boot nemen.
ik heb de eerste paar maanden van dit jaar in Ao Nang gewoond en begrijp ook niet wat er verschrikkelijk aan zou moeten zijn??
het strand is inderdaad niet thailands mooiste maar toch zeker mooier dan in scheveningen :cheer:
voor mooie stranden ga dan eens naar Koh Hong (paradise)
of ga met de scooter naar long beach en heb dit 1,5 kilometer lange strand helemaal voor jezelf (mischien alleen met enkele bewoners delen)
ik zou dan ook in Ao Nang verblijven en niet op railley beach je kan daar zoals Dave al aangeeft wel een dagje naartoe gaan om van het strand te genieten of wat sportiever ga een rots beklimmen op Railley (te boeken in Ao Nang)
Jullie hebben me wel weer gerust gesteld, bedankt! Op het Viva-forum wordt in een honderd pagina’s lang Thailand-topic Ao Nang behoorlijk met de grond gelijk gemaakt, dus vandaar de term ‘verschrikkelijk’. Dus overdag, zoals we van plan waren, lekker met bootjes naar de strandjes gaan en 's avonds genieten van de boulevard en de marktjes. Koh Hong en Long Beach zijn toegevoegd aan de lijst :chin:
Ik heb zelf 5 dagen in Ao Nang gezeten, maar dan ietsje hoger de bergen in. http://www.krabithaivillage.com/ . Ik vond het hier werkelijk fantastisch! Leuke restaurantjes en s’avonds kon je er ook wat ondernemen.
En overdag met de longtailboot naar een van de vele eilandjes ! Werkelijk fantastisch !
Toen ik in krabi was had ik een dagtrip geboekt naar de hotsprings. Dit was erg leuk en bijzonder !
de hotsprings zijn inderdaad leuk om te bezoeken, heerlijk warm water in een kleine waterval waarin je in een soort van baden (uitgesletel in de rotsen) kan zitten/liggen niet groot maar wel leuk. Ook de emerald pool (of ‘Crystal Pool’ of ‘Sra Morakot’ in Thai)is leuk om te bezichtigen een schitterend natuurlijk bad in de bossen met heel helder water