Ervaringen met de badplaats Krabi / Ao Nang

Ervaringen met de badplaats Ao Nang

Plaats hier u reactie/ervaring betreft de badplaats Ao Nang.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodaties, stranden en meer…

Afgelopen jaar (mei 2006) voor het eerst in Ao Nang geweest en kan deze badplaats ook iedereen aanraden.
Het is per vliegtuig zeer goed bereikbaar vanuit Bangkok; check de lowcost carriers voor goedkope tickets.

Het strand van Ao Nang zelf vond ik niet echt geweldig toen wij er waren, maar in de omgeving zijn superstranden te vinden zoals bijvoorbeeld Railay Beach of Phra Nang Beach. Om hier te komen kan je vanaf Ao Nang Beach een longtailboot nemen.

Ook kan je bij een van de vele reisbureautjes een eilanden-tour boeken. Je komt dan o.a. op Poda Island en Chicken Island. Absoluut een leuke dagtrip.

In Ao Nang zijn veel leuke restaurantjes te vinden.
Het hotel waar wij verbleven (Krabi Heritage Hotel) kan ik ook iereen aanraden. Het is niet duur en een leuk hotel met vriendelijk personeel en ruime schone kamers. Het ligt op ongeveer 5 minuten lopen van het strand van Ao Nang.

Ao Nang is een nog vrij rustige plaats. Ook op het strand nog vrij rustig. Geen strandstoelen op het strand aanwezig. Vanaf Ao Nang zijn er voldoende excursie’s. Ook voldoende restaurants aanwezig.

Ik kwam voor het eerst op Ao PraNang in 1987, met een bootje vanaf Phi Phi island. Het enige wat er was waren mijn voetstappen in het zand, apen in de lianen langs de rotsformaties en drie vissersjongens die er een hutje hadden waar ik mee kon eten en die mij de geheime lagune lieten zien. 10 Dagen om een paradijs te ontdekken. In 2000 kwam ik er weer, dit keer via het strand van Ao Nang. Kon mijn ogen niet geloven; het strand lag bezaaid met rode en roze lichamen van voornamelijk Deense toeristen. Daar waar mijn hutje was stond nu een enorm resort waar bewakers mij geen toegang gaven tot het terrein wat eerder “van mij” was geweest. De kater werd enigzins goedgemaakt toen ik zag dat de apen er nog steeds de baas waren en systematisch een georganiseerde aanval uitvoerden op de zonaanbidders, door hen van alle voedsel te beroven. Ik heb Ao Pra nang maar gelaten voor wat het nu was en heb daarna weer een eigen paradijselijk strand gevonden waar slechts enkele mensen de toegang toe hadden ontdekt samen met enkele Thaise vissers die er aanlegden voor een rustpauze. Dat ging enkele jaren goed totdat ook dit strand bestemd was om een resort op te bouwen. De Tsunami heeft die bouw weer lamgelegd en misschien is het er nu nog steeds ongerept…
Ao Nang is nu in ieder geval het lekkere kleinschalige sfeertje kwijt en groeit nu uit haar voegen. Krabi is nog het minst veranderd in al die jaren, behalve dat het enkele reisbureautjes en toeristenrestaurants heeft. Waarschijnlijk omdat het geen strand heeft en meer als doorvoerplaats fungeert.
Ik ga het verderop zoeken…

Ik kom geregeld in Ao Nang en het klopt dat Ao Nang uit zijn voegen aan het barsten is. Iedere paar maand is het weer een verrassing hoe ver ze nu uitgebreid hebben. Het toerisme zakt steeds meer naar het zuiden af.
Ik woon nu nog lekker rustig in Trang aan het strand, maar merk dat het hier ook drukker wordt de laatste jaren. In Ao Nang zit tegenover de Mc Donalds een Nederlandse bar/restaurant, waar je lekker bitterballen, kroketten en heel Nederlands : shoarma met knoflooksaus kunt eten.
In Ao Nang valt veel te shoppen en de eilanden voor de deur behoren tot de top in Thailand. Persoonlijk vind ik Ao Nang nogal prijzig in verhouding tot andere gebieden, maar zeer zeker de moeite waard.

ao nang vond ik heel toeristisch in april 2008.
en de gh en hotels zijn behoorlijk duur ten opzichte van krabi of andere plaatsen in de buurt.

Hoi,
Wij gaaan de kerstvakantie 2008/2009 vieren rond Krabi, Ao Nang, heb voor twee dagen een resort geboekt maar zit liever in een sfeervol guesthouse. Weet iemand daar in de buurt een guesthouse, niet te primitief (dochter van 11 gaat mee…)maar ook niet te luxe?
Alvast bedankt
TDMrat

wij hebben in hotel thai gezeten voor 360 baht per nacht dit is midden in krabi.
we zijn hier uiteindelijk 6 nachten gebleven en hebben van daar uit een brommer gehuurd om de omgeving te bekijken.

O.K. karin1976, bedankt, zal er eens naar kijken of het wat voor ons is,…
Gr.Tdmrat

In zowel januari 2004 als januari 2008 met een groep beide keren in deze badplaats geweest, Wel geschrokken in 2008 van de enkele malen grote geworden stad (door de grote Sunami vele ondernemers uit schrik van Pukhet naar Krabi vertrokken-vertelde men ons) De eerste keer was ons Hotel aan het strand Pra Nang Inn. Vriendelijk personeel, mooie tuin met zwembad en deed heel Oosters aan! De tweede keer was ons hotel gelegen door Krabi heen op de berg "Het Maritime Park en Spa Resort"Een wat moderner hotel met prachtig grote tuin en erg groot, mooi gelegen zwembad. De tuin van het Hotel grenst aan een rivier en vandaaruit kun je met een priveboot over de rivier, kanaaltjes en het meer. Een schitterende tocht door deels mangrovenbossen en onderweg een stop bij privehuisjes waar je even kunt kijken hoe de mensen daar wonen, werken en slapen. Tevens bezichtiging van de visvijvers waar de meest exotische vissen in zwemmen. Dit alles o.l.v. de boots/stuurman voor wat luttele centjes.
Krabi zelf is vooral in de avond best gezellig met veel restaurantjes waar je voor weinig geld de meest fijne gerechten kunt bestellen. Op de boulevard kun je gezellig wandelen en shoppen. Vanaf de haven(bij het strand) kun je dagelijks met een boot mee om de vele eilandjes te bekijken. De laatste keer zijn we zelfs met een speedboot vertrokken, maar geef mij maar die aardige, benzine motortjes op de originele bootjes! Er zijn vele mooie eilandjes waar het goed vertoeven is! Kortom een badplaats waar ieder aan zijn trekken komt, bovendien overal fijne zandstranden en als het avond gaat worden de moeite waard de zonsondergang, onder de palmen te gaan bekijken!:dag: