Hallo,
Het 2e deel van onze reis wil ik graag naar Khao Sok, Krabi (Ao Nang) en Koh Phi Phi. In welke volgorde kan ik dit het beste doen. Mijn idee was als volgt;
- Vlucht van Bangkok naar Surat Thani
- Taxi van Surat Thani naar Khao Sok, 4 nachten
- Taxi van Khao Sok naar Krabi en boot naar Koh Phi Phi, 4 nachten
- Boot naar Ao Nang, 4 nachten
- Terugvlucht van Krabi naar Bangkok
Het lijkt me ook wel fijn om na Bangkok te relaxen op Phi Phi en dus niet meteen Khao Sok te doen. Maar weet niet of dit handig is qua volgorde met reizen?
Jullie tips zijn zeer welkom!
Misschien is het een idee om vanuit Ao Nang naar Phi Phi te gaan en van daaruit naar Phuket te gaan. Air Asia heeft vaak zeer goedkope tickets van Phuket naar Bangkok toe.
Zou zelf vanuit Khao Sok dan naar Krabi (Ao Nang) gaan en dan daarna de de ferry nemen naar Phi Phi. Als je van plan bent naar Ao Nang te gaan, ga dan zeker een dagje/nachtje naar Railay Beach toe, echt een aanrader.( Longtail vanuit Ao nang van zonsopgang tot ondergang)
:dag:Hoi,
Ik heb dit zelf ook gedaan en het advies hierboven is zeker aan te raden. Eerst Khoa Sok, het is mooi, indrukwekkend en de jungle tocht is heftig qua conditie (goede schoenen aantrekken is een must!) maar gaaf om te doen. Krabi erna (zou er zelf niet te lang blijven, maar wat heel leuk is is om daar de kano tocht te doen door de mangrove) en Phi Phi als afsluiting. Wél van te voren een bungalow reserveren op Phi Phi, want dat is de enige plek in Thailand waar het niet makkelijk is om op de bonnevooi iets te vinden.
Ik wens je heel veel plezier, groetjes, Debby
Bedankt voor de tips!
Heb inmiddels een goedkope vlucht van Krabi naar Bangkok geboekt, dus daar eindigen we. Schema ziet er nu als volgt uit;
Dag 1 : Kanchanaburi
Dag 2 : Kanchanaburi
Dag 3 : Kanchanaburi
Dag 4 : Van Kanchanaburi naar Bangkok
Dag 5 : Bangkok
Dag 6 : Dagtrip Ayutthaya
Dag 7 : Vlucht naar Surat Thani, transfer Khao Sok
Dag 8 : Khao Sok
Dag 9 : Khao Sok
Dag 10 : Khao Sok
Dag 11 : Transfer Krabi, boot naar Koh Phi Phi
Dag 12 : Koh Phi Phi
Dag 13 : Koh Phi Phi
Dag 14 : Koh Phi Phi
Dag 15 : Boot naar Krabi
Dag 16 : Krabi
Dag 17 : Krabi
Dag 18 : Krabi
Dag 19 : Vlucht van Krabi naar Bangkok
Dag 20 : Bangkok
Dag 21 : Terug naar Nederland
Is 4 nachtjes Krabi te lang? Anders misschien een wat rustiger eilandje in de buurt of 2 nachtjes railay beach?
Het liefst zou ik na bangkok niet meteen naar Khao Sok gaan maar eerst ergens relaxen aan het strand, maar weet niet zo goed hoe ik dit praktisch in het schema zou kunnen doen. Iemand tips?
Ziet er goed uit qua planning. Zou zelf ook eerst naar Khao Sok gaan, want amders blijf je op en neer reizen en dit is de meest “rendabele” optie!
Weet niet of je al tickets geboekt heb (Krabi), maar anders goed te doen zo.
4 nachten krabi vind ik persoonlijk niet te lang, maar zou zeker 1/2 nachtjes op Railay Beach vertoeven. Dit is op 15 min varen van Ao Nang dus voor de reistijd hoef je het niet te doen en is zeker een belevenis. Prachtige omgeving, het is er heerlijk en je kunt er kayakken op zee en vooral relaxen.
Klinkt goed Railay Beach! Heb je nog tips voor een leuke accommodatie daar?
Heb zelf in het Moutain View Resort gezeten, weet niet meer wat het koste maar waren leuke houten huisjes op palen. Stroom heb je van zonsondergang tot zonsopgang…Dus voor een warme douche moet je vroeg opstaan.