Vervoer Krabi, Railey, Koh Phi Phi

Ik heb nu al een globaal schema wat ik probeer te doen in Thailand in 17 dagen.

2 dagen BKK
2 of 3 dagen Kanchanaburi
naar Krabi vliegen en dan naar Railey Beach en Koh Phi Phi
laatste 3 dagen BKK

Dit is toch wel goed te doen voor 17 dagen?

Ow ja bij Krabi is het dan leuker om bij Ao Nang beach te gaan zitten (lees dat het strand daar niet zoveel bijzonders is) of bij Tonsai beach?

Of is Tonsai weer te dicht bij Railey? en kan je daar ook alleen met de boot komen?

Ow ja weet iemand waar ik kan vinden hoe vaak per dag je met de boot van Krabi naar Railey beach kan?

En kan je van Railey beach rechtstreeks naar Koh Phi Phi of moet je dan weer eerst terug naar Krabi,

Kortom hoe zit het met de boten tussen Krabi, Railey en Koh Phi Phi en hoe vaak gaan ze (waar kan je een soort schema vinden?)

buiten deze longtailboats zijn er ook nog andere boten welke wel op een schema varen maar hier heb ik nog nooit gebruik van gemaakt en kan ik je dus niet verder mee helpen

Hier vind je een schema kan je de prijzen en schema,s op zien.

http://krabitours.com/info/modules/news/article.php?storyid=195

Theo

Hee Elfje,

Wat wil je allemaal in Kanchanaburi doen ?
Zoals je schema er nu uitziet kun je makkelijk 1-2 dagen “smokkelen”
in of rond Kanchanaburi, en ik moet zeggen:
Misschien wel het minst leuke aan K’buri is K’buri zelf.
Erawan watervallen- Hellfire Pass- en Tijgertempel
( TT Zelf niet bezocht, niks voor mij)
zijn alle een dagtocht waard. om maar te zwijgen van de Nationale Parken die in grote getale rond K’buri liggen.

Hans.

Hans,

Ik wil niet naar Kanchanaburi voor Kanchanaburi zelf idd maar om er excursies te doen, naar een Nationaal Park, Erawan Watervallen, treinrit Death Railway etc. en misschien als het lukt overnachten in het Floatell. Dus ik hoop dat we in BKK een leuke tour van 2 of 3 dagen kunnen boeken en zoniet dan pakken we de bus en regelen we daar wel iets ter plaatse.

(Idd géén Tigertempel!)

Hee Elfje,

Ff op de website van floatel gekeken, en ik moet zeggen : het lijkt op hetgeen ik heb gedaan in Sai Yok National Park, altijd doen!
Prachtige natuur, en je denkt nu misschien: Veel muggen, maar op het water zit er niet eentje.

Ik raad je aan om contact op te nemen met het floatel, en het floatel het vervoer te laten regelen tussen BKK en het floatel.
Dit mag max. 400-500 B per persoon kosten.
Is dit niet mogelijk, dan proberen om het floatel je op te laten komen halen
vanaf het trein- of busstation in K’buri. Dit zal wellicht gratis zijn.
Houd er wel rekening mee dat je als je naar Erawan wilt, je eerst wellicht weer naar K’buri moet, dat is dus extra reistijd.

Indien je een treinreis doet, doe dan het stuk van K’buri naar Nam Tok, dat is spectaculair, de reis eindigt bij een waterval met heel veel Thaise toeristen.
Het ritje rond de dodenspoorbrug is puur voor toeristen, en weinig aan.

Hans.

In Kanchanaburi zou je ook nog het Muang Singh Historical Park kunnen bezoeken waar je oude Khmer-tempels vindt of wat er van over is.
Weinig toeristen en wel de moeite waard om te zien.