2 opties routes Thailand

Ik zit te denken aan 2 opties:

1. Bij aankomst in BKK een tour van 2 of 3 dagen naar Kanchanaburi boeken (hoe is het Floatel?) dan naar Krabi en vervolgens Railey Beach en Koh Phi Phi.

2. Bij aankomst in BKK naar Phuket vliegen, vandaar uit een tour boeken naar het Khao Sok Park en dan naar Kho Phi Phi en Railey Beach en terugvliegen v.a. Krabi of weer v.a. Phuket (naar mijn idee heb ik hier veel meer reistijd dus meer tijdverlies?)

Welke optie is leuker c.q. beter/mooier??

Hee “Elfje” ,

Dat is moeilijk te zeggen, als het je eerste keer Thailand is, dan denk ik
de tweede, maar ik ben al een keer of zes geweest, en mijd graag plaatsen waar teveel toeristen komen. In Krabi was ik in '98 , en toen vond ik het al veel te druk. Railey beach is op zich prachtig, maar als ik er om 8 uur 's morgens al duizend man zie liggen, dan haak ik af.
Phi Phi ken ik om die reden alleen van de ansichtkaart.

Mocht je voor K’buri kiezen, bedenk dan dat je aan het water wellicht af en toe een karaokeboot ziet (en hoort !!!) langskomen,
en dat dit vooral 's avonds is.
Daarom koos ik voor Apple’s Guesthouse, maar er is ook Kasem Island Resort, dat ligt op een eiland in de Kwae-rivier, en daar schijnen de karaokeboten niet te komen.

Hans.

ik denk dat optie 1 mooier is (meer gevarieerd) dan optie 2 het floatel ken ik zelf niet maar ik hoor goede/leuke verhalen
het tijdsverlies bij optie 2 valt wel mee hoor khao sok ligt maar net boven phuket en daar verlies je dus niet meer reistijd mee dan met naar kanchanaburi te gaan wel zou ik als Railey beach je eindbestemming is terug vliegen naar bangkok vanaf krabi dat scheel heel wat uurtjes vergeleken eerst weer terug naar phuket te moeten

Ik kan alleen reageren op Kanachaburi, want daar ben ik geweest met de groepsreis. Vond die jungle rafts daar de leukste overnachtingsplek van de hele reis en ik heb geen enkele karaokeboot gezien (wist niet eens dat die bestonden uberhaupt). Succes met je keuze!