Beste bezoekers van wereldwijzer. Ik ga volgend jaar juli naar Thailand op eigen gelegenheid met man en dochter van 8 jaar.
Ik ben druk doende met het reisschema en het idee is om onze vakantie te eindigen op Ko Phi Phi. Zijn er mensen die ervaringen kunnen uitwisselen over dit eiland. Wij willen een hotel of bungalow direct aan het strand. Wat is er te doen en hoe ver zit je bij een opstappunt vandaan, vanwaar je weer het eiland verlaat.
Verder zou ik willen weten wat de ervaringen zijn mbt het strand waar de opnamen van de Beach hebben plaatsgevonden. Ik heb gehoord, dat dit in oa juli niet bereikbaar is ivm hoge golven.
Hoop van jullie te horen.
Groet
Paula van den Heuvel
koh phi phi zijn 2 eilanden je hebt koh phi phi don het eiland waar alle accomodaties zijn dit is een leuk eiland voor een paar dagen maar het is wel klein dus zit je nooit ver van de pier waar je het eiland bereikt en verlaat
het strand waar "the beach"is op genomen is maya beach dit bevind zich echter op het onbewoonde koh phi phi lek om hier te komen zal je dus altijd een tour moeten boeken of een bootje moeten huren wat op zich wel heel goed te doen is op phi phi don ik ben er afgelopen julie/augustus nog geweest en het is rond die tijd dan ook prima bereikbaar de periode dat het slecht bereikbaar is ligt zo rond oktober/november en is eigenlijk alleen maar daar met slecht weer in de regio zoals nu
ik weet niet hoe lang je op phi phi wil blijven en vanwaar je er naartoe wilt maar een paar dagen vind ik er persoonlijk altijd wel genoeg
Hallo Dirk,
Bedankt voor je vlotte reactie. De tijd die we daar willen zijn, zal niet langer zijn dan 4 dagen. Kun je een accomodatie aanbevelen?
Groet
Paula
bay view resort is een aanrader
Leuk , maar niet te lang, het is wel schitterend hoor.
lees ons reisverhaal op: http://www.tonstegers.nl
gr Ton en Ria
Wij zitten aan een dag of 5 Koh Phi Phi te denken.
Hoe is het in de avond uren? Kunnen we daar prima uit eten en hoe zit het met uitgaan?
Hoi RG26,
Ko Phi Phi is echt een super gezellig eiland. In de kleine straatjes hier bij Tonsai zijn er heel veel winkeltjes, restaurantjes, cafés,… Daarbij mooi strand en leuke uitstappen in de omgeving te doen. Persoonlijk vinden wij dat het eiland zich meer richt op jonge mensen en er zijn uitgaansgelegenheden. Wij verblijven hier 3 dagen en hadden hier misschien toch graag iets langer gebleven.
Het is wel aangeraden om op voorhand uw hotel te boeken, want we zagen een paar uur na aankomst nog mensen naar een logie zoeken. Wij verblijven in Sea Shell Hut ( 36 euro per kamer incl ontbijt). Simpele accomodatie, maar wel proper.
Wij zijn inmiddels voor de 2de keer op Phi Phi geweest. Gezellig vooral als je van duiken houdt is dit het walhalla.
Er wordt vanuit andere eilanden steeds verteld dat het erg druk is op phi phi en dat je maar beter een kamer op voorhand kunt boeken. Bulshit want in de haven staan 10 tallen mensen met fotomapjes die een hotelletje of app aanbieden. Direct aan de pier links en rechts kantoortjes met hotels.
Wij hadden via Agoda iets geboekt en dat was een teleurstelling. Veel te duur en een vieze kamer.
Reisverhaal 2012: Reisverslagen en vakantieverhalen; De leukste Reisverhalen en avonturen door afrika en azie met veel reisfotos wereldwijd
Ligt eraan wanneer je gaat. Ik ben net terug van een lang weekend Phi Phi, en inderdaad, er is nu plaats genoeg. Maar als je in het midden van het hoogseizoen komt kan het er extreem druk zijn, en is zeker boeken op voorhand aan te raden.