Ik ga 8 juli ruim 3 weken rondreizen door Maleisie en Thailand met mijn vriend. We hebben nu 4 dagen Koh lanta en een dag Phi Phi op de planning staan, maar vooral over Koh Lanta lezen we veel wisselende verhalen. We twijfelen heel erg of we hier heen moeten gaan omdat het weer slecht is, en we lezen dat de stranden vies zijn en het er vrijwel uitgestorven is.
Ons reisschema ziet er nu zo uit:
Maandag 8 juli Amsterdam - Singapore
Dinsdag 9 juli Singapore
Woensdag 10 juli Singapore
Donderdag 11 juli Singapore - Malacca
Vrijdag 12 juli Malacca - Kuala Lumpur
Zaterdag 13 juli Kuala Lumpur
Zondag 14 juli Kuala Lumpur
Maandag 15 juli Kuala Lumpur - Cameron
Dinsdag 16 juli Cameron Highlands
Woensdag 17 juli Cameron - Penang
Donderdag 18 juli Penang
Vrijdag 19 juli Penang
Zaterdag 20 juli Penang - Langkawi
Zondag 21 juli Langkawi
Maandag 22 juli Langkawi
Dinsdag 23 juli Langkawi
Woensdag 24 juli Langkawi - Kho Lanta
Donderdag 25 juli Kho Lanta
Vrijdag 26 juli Kho Lanta
Zaterdag 27 juli Kho Lanta
Zondag 28 juli Kho Lanta - Phi Phi
Maandag 29 juli Phi Phi - Phuket
Dinsdag 30 juli Phuket
Woensdag 31 juli Phuket - Dubai
Donderdag 1 augustus Dubai
Vrijdag 2 augustus Dubai
Zaterdag 3 augustus Dubai - Amsterdam
Ik was benieuwd over de invulling van Koh Lanta en Phi Phi.
Hier wel naartoe gaan? En zo niet wat is leuk voor die 5 dagen.
Wij zitten met hetzelfde probleem… gaan ook in juli naar Thailand… maar zijn jaren geleden al op veel plekken geweest in Thailand; het noorden, Kanchanaburi en Koh Samui/ Phangan.
Hadden nu eigenlijk graag eens naar Koh Phi Phi gewild, ( Koh Lanta nog zuidelijker, dus nog meer kans op slecht weer las ik) maar als het bijna zo goed als zeker is dat het de hele dag bewolkt is en veel regen valt ( om het nog maar niet te hebben over de bootreis ernaartoe) betwijfel ik ook erg of we deze plannen niet meteen moeten wijzigen…Of we kunnen wachten tot rond die tijd natuurlijk, maar kunnen dan alleen maar een kamer reserveren die nog annuleerbaar is, anders ben je je geld kwijt… We zijn al op Samui en Phangan geweest, maar als we hier nog wat zon kunnen meepikken is dat wel een betere optie… Iemand die momenteel ( of net terug is) van Koh Phi Phi en kan vertellen hoe het daar is qua weer? Weercijfer is een 4 of 5 op zoover; met een enkel buitje zou het cijfer vast hoger zijn, dus lijkt me dat het de hele dag bewolkt is en regelmatig regen?
Is het in Phang Nga en Krabi nog iets beter of geen verschil met Phi Phi?
Als jullie nog niet in Thailand zijn geweest zou ik misschien wel kiezen voor Chiangmai ( het noorden) afhankelijk wat je wilt doen. Als je juist voor strand gaat, dan niet natuurlijk, maar dat hebben jullie in Langkawi ook al…
Zie dat jullie ook een stopover in Dubai hebben. Wij hebben dit ook, wisten niet dat het dan ramadan tijd is en dat je dan niet mag eten en drinken in het openbaar overdag met die hitte, ’ s avonds geen barretjes/ disco oid open. Wel erg jammer, datum helaas niet meer te wijzigen naar vlak voor de ramadan, alleen met veel extra kosten… Wisten jullie van de strenge regels tijdens de ramadan daar?
Ja wij zitten er nu over na te denken om ipv 4 dagen naar koh lanta te gaan toch een hotel op het 'vaste land ’ te boeken en in ao nang te verblijven en vanuit daar bij mooi weer een boottochtje naar Phi Phi te maken. We kunnen niet veel meer kanten op dan dat aangezien we maar een gat van 5 dagen hebben.
Ik ben ook heel erg benieuwd of Krabi beter te doen is dan Koh lanta
Ik lees ook net iets over Koh Lipe, maar dit ligt nog zuidelijker - dus waarschijnlijk ook dit geen betere optie? Wel een prachtig strand ( tenminste op de plaatjes) hier…
Nog een andere vraag aan de kenners hier:
Kunnen we voor Phang Nga bay het beste een tour boeken vanuit Phuket, Krabi of dichterbij een accommodatie zoeken in Phang Nga ( die er bijna niet zijn, heb ik gezien, wel gevonden: Manora Garden in Phang Nga van een Nederlander.
We twijfelen nog of we op Phuket moeten vliegen en dan:
Phuket - Phang Nga - Khao Sok - Krabi
Of retourvlucht Krabi - Phang Nga - Khao Sok en terug naar Krabi.
Is Khao Yao de moeite waard om vanuit Krabi ( of Phuket) naartoe te gaan voor 1 of 2 nachten en het binnenland te verkennen heeft dit niet veel meerwaarde als je ook naar Krabi en Phang Nga gaat?
Ik zou de tour doen van waaruit het het makkelijkste voor je is. Kan zowel vanuit Krabi als Phuket. Afhankelijk van de locatie van je hotel is het de vraag of Phang Nga dichterbij is.
Edit, net even gegoogled, het hotel dat je noemt ligt er mooi dichtbij.
Ik zou het alles bij elkaar dus van je andere plannen af laten hangen en niet hier je plannen op afstemmen.