Eilanden in Zuid-Thailand

hoi, ben 2 keer op Koh Raya geweest, ongeveer 45 min. varen van phuket, lekker relaxed eiland, ook mooi om te snorkelen en te duiken, het is er wel rustig!

Daar ben ik zo’n 10 jaar geleden geweest. Ik denk dat ik erg ontgoocheld zou zijn, moest ik het nu weer terug zien. Toen was het voor mij hét paradijs … vandaar mijn nickname :wink:

weet jij nog meer eilandjes die leuk zijn? phi phi, koh lanta,ben ik al geweest,
wil in jan. 2007 naar sukorn island ( vlak bij trang) .
hoor het wel ,-)

Als je trouwens nog meer informatie wil vinden over de eilanden moet je echt even op www.thailandreisgids.nl kijken!!

Als je leuke thailand fotos hebt trouwens ook…

Groetjes!!

Geof

Hallo,

In juni 2007 wil ik naar Phi Phi Island Village Resort, nu heb ik gelezen dat je dan alleen met een longtailboot naar het centrum kunt! Wie kan mij vertellen hoe lang je dan onder weg bent en hoe duur ongeveer een retourtje is? En is het eten duur in het hotel want ik ga op basis van logies/ontbijt?

Groetjes Pieter

pieter,
ik kom net terug van phi phi
bedoel je dat je op het strand verderop (longbeach) zit? er gaan regelmatig longtailbootjes naar longbeach vanaf de pier waar je aankomt in phiphi. Het was ongeveer 30 minuten lopen als het geen vloed was tenminste :wink:
het eten terplaatse blijft altijd nog stukken goedkoper, zo heb je op phi phi een japans restaurant waar je onbeperkt kunt eten zoveel als je wilt voor 222 baht, omgerekend ong 5 euro. probeer dat maar es hier
groetjes
sam

Hallo Sam,

Bedankt voor je reactie.

Ik ken niet al die strandjes op Phi Phi maar als je even naar deze site wil gaan, (www.bmair.nl/Informatie/Thailand/Phi-Phi-Islands.htm) daar zie je een kaartje van het eiland en dan is het de bedoeling dat wij gaan naar Phi Phi Island Village Resort, en dat ligt aan het strand Loh bakoo bay. Nu willen wij graag weten of we ook s’avonds naar de restaurantjes kunnen lopen of per boot en hoe ver het is. Anders zullen we elke avond in het hotel moeten eten en dat lijkt ons duurder dan in de restaurantjes op het eiland.

De restaurantjes die er zijn zitten die bij de aankomst plek bij de pier, of zijn er op het eiland nog meer restaurantjes te vinden??

Groet Pieter

Sam,
Wij zitten ook verbonden aan de vertrek datum 17 juni, weet jij of dan de zee ook rustig genoeg is om te kunnen snorkelen op het strandje waar wij zitten?

En of het rond die tijd nog een beetje mee valt met de regen die er dan valt?

Groet Pieter

hoi pieter,

longbeach was volgens mij in de buurt van laem trong op het kaartje. waar jullie zitten is dan wel weer een stukje verder. Waarom neem je niet even contact op met het hotel en stel je je vraag aan hun? zij weten het vast wel.
en over de restaurants, ik zat dus bij de pier en dat is ook het meest drukke gedeelte. Hoe het zit met restaurants op andere plaatsen kan ik je helaas niet zeggen omdat ik daar niet ben geweest.
En over het snorkelen, ik ben dus in november geweest en heb ook gesnorkeld in de buurt van phi phi. Het weer was super. Hoe het in juni is kan ik je wederom niet vertellen maar als je een beetje surft op het net en dit forum leest kom je daar ook wel achter.
succes en veel plezier daar, je gaat het zeker mooi hebben het is prachtig daar.
groetjes
sam

Hoe zijn de eilandjes Koh Tao, Koh Samui en Koh Nang Yuan, deze liggen toch ook in Zuid-Thailand ? Daar hoor ik jullie niks over overtellen ?

@ PieterV

Wat betreft snorkeln in die tijd: aan de oostkust is dat geen enkel probleem, westkust kan meestal niet in Juli. Dus even kijken waar het precies ligt, en je weet het.

Hoi,

Stannie, ik ben niet op de andere eilanden geweest dus kan ik je helaas ook niks over vertellen.

Sam,
weet jij hoe ik aan het juiste adres kom van “Phi Phi Island VillageResort” op Phi Phi eiland in Thailand.
Ik heb het al geprobeert met google maar ik krijg alleen maar reisbureau’s waar je kunt boeken voor het hotel. Maar ik wil graag rechtstreeks contact met het hotel. Of als iemand anders mij kan helpen graag!!

Groet Pieter