Koh Phi Phi, Koh Lanta of Railay?

Mijn vriendin en ik zijn momenteel in Laos en willen vanuit Luang Prabang, via Bangkok, nog een of 4-5 op een Thais eiland relaxen. We kunnen met Air Asia goedkoop doorvliegen naar Krabi, na onze vlucht naar Bangkok. Ik vroeg me af wat de leukste plek is om daar in de buurt te verblijven. Koh Phi Phi, Koh Lanta of Railay?

We een jong stel van 28, het type ‘middenklasse’ reizigers, op vakantie van 4 weken, niet op backpackreisvan een jaar. Een bescheiden maar charmant bungalowtje aan zee is genoeg, met in de buurt wel wat barretjes en restaurants, maar geen keidruk backpackfullmoonpartynachtleven… Geen backpackhostels, maar ook niet de duurste resorts.

Any advice? En: hoe komen we er vanaf Krabi Airport?

Geen druk backpackers party nachtleven, dus geen Phi Phi. Railey is ook op backpackers gericht, maar daar zijn voldoende andere mogelijkheden, en ook Ao Nang kan natuurlijk. Koh Lanta kan zeker ook bieden wat jullie zoeken.

Zou dan naar Koh Lanta gaan… Rustig en relaxt daar. Met wel wat restaurantjes ect.
Vinden jullie trouwens Koh Samet niets? Ligt in de buurt van Bangkok, scheelt je een ticket en 2 vluchten in die 4/5 dagen. Voordat je op Lanta ben, lig je al lang en breed in je hangmat op Samet! Maar dat is geheel aan jullie natuurlijk

Wij zijn in Krabi, phi phi en koh lanta geweest en moeten zeggen we vonden phi phi en koh lanta het leukst.
Wij zijn ook geen echte backpack feestgangers meer daarom raadde iedereen ons phi phi af nou ik moet zeggen wij vonden het daar echt prachtig hebben een bungalowtje gehuurd buiten het drukke centrum en hebben totaal geen last gehad van muziek e.d. maar we waren in 10 minuten in het centrum waar je veel leuke restaurantjes en winkeltjes had.
Op phi phi is veel te doen je kan daar natuurlijk duiken en genoeg tourtjes regelen.
Koh lanta is wat groter en wat relaxter, daar kan je een scootertje huren het eiland wat verkennen want het is groter asl phi phi en natuurlijk ook duiken en tourtjes boeken.
Als je echt rustig wil zou ik naar Lanta gaan maar wij vonden phi phi er niet voor onder doen maar het is er wel wat drukker.
Ik wens jullie alvast veel plezier.:dag: