Waar kun je in de buurt van bangkok mooi duiken?? Ons reisgenoot wil graag eerst zijn PADI Open Water halen, waarna we een reis door het noorden gaan maken. Daarna gaan we naar het zuiden, waar we nog een aantal fun dives zullen maken.
Verder zou ik graag willen weten wat de dingen zijn die we echt niet mogen missen in Thailand, we gaan overigens 5 weken. We hebben nu ong. de planning:
Dag 1 vertrek na Bangkok
Dan 2 Aankomst Bangkok, Grand palace Wat Po en Arun
Dag 3 Bangkok–> Duikplek??
Dag 4 tm 8 Duiken Open Water halen
Dag 9 Terug naar Bangkok
Dag 10 Kanchanubury
Dag 11 Kanchanubury (terug naar bangkok of vanuit hier naar Ayuthaya)
Dag 12 Ayuthaya
Dag 13 Ayuthaya (nachttrein naar Chang Mai)
Dag 14 Slenteren Chang Mai… rustig aan doen
Dag 15 Kookcursus Chang Mai
Dag 16 Trekking Chang Mai, ( wat is aan te bevelen, 1, 2 of 3 dagen trekking)
Hierna nog naar Pak Chong voor 2 a 3 dag Kao Yai Park en daarna naar het zuiden, rond dag 25. Dag 33 terug naar Bangkok, dag 34 onnodig shoppen dag 35 naar huis
Welk eiland in het zuiden is het mooist om te duiken? Ko Toa schijnt heel mooi te zijn… maar wat nog meer?:zon:
Is deze planning een beetje juist? en weten jullie nog leuke dingen om te doen??
Ik zal wachten met duiken tot je in het zuiden bent bij een van de kust plaatsen in Bangkok is mij niks bekent om te gaan duiken of neem voor dag 3 tm 9 de bus of trein
naar Hua in mooie kust plaats over nachten al daar hoeft ook niet duur te zijn.
ps als je 5 weken gaat zorg er voor dat je een visum hebt of dat je even de grens met een buurland over gaat voor een stempel van nog eens 30 dagen Thailand
Succes
Ja ik weet dat het mooier duiken is in het zuiden. Misschien is het dan idd een afweging om eerst helemaal rond te trekken dus 3.5 week en dan 1.5 zuiden te doen, waaronder een duik cursus en daarna nog 1 week vrij kunnen duiken. Het probleem is echter dan dat we dan bang waren dat je het duiken snel beu zou zijn…
Dus daarom cursus bij bangkok van 4 dagen en dan verder rondtrekken, vervolgens naar het zuiden om te fundiven.
Weet iemand of onze route enigszins correct is, en weet iemand aanvullingen hierop??
Welk eiland in het zuiden is het mooist om te duiken? Ko Toa schijnt heel mooi te zijn… maar wat nog meer?
Koh Tao is bekend in de duikwereld vanwege de vele open water cursussen die er bijna fabrieksmatig worden gegeven, niet vanwege de kwaliteit van het duiken, daarvoor moet je naar de Andaman Kust.
Ik zou dus als ik jullie was eerst de rondreis maken, daarna naar de Andaman Kust gaan om een duikcursus te doen, en daarna nog een aantal dagen gaan funduiken op de Similans, het beste duiken wat Thailand te bieden heeft en een van de beste plekken ter wereld. lekker relaxed en mooi duiken.
Hoi Shirley,
Mocht je in Kanchanaburi zijn ga naar de Jolli Frog guesthouse waar het restaurant een HELE grote menu kaart hebben. En het is ook nog eens zeer goedkoop eten. Als ik jouw was zou ik een bezoekje wagen naar de Tiger Temple waar je met een tijger op de foto kunt. Geen angst want dat had ik ook. De tijgers zijn zitten zwaar aan de dope en zijn zo mak als lammetjes. Stel je eens voor dat zo’n tijger wat doet dan kunnen ze voorgoed hun deuren sluiten, snap je? De weekend markt in Chiangmai op de Rajadamnoen road is een belevenis. De beste kookscholen zijn daar gevestigd en hebben de leukste olifantenritten. Vergeet ook niet Doi Suthep (beroemde tempelcomplex) te bezoeken. Veel plezier!
Dit NL/Thaise koppel heeft daar een aantal maanden geleden een resort geopend en dit is echt een aanrader. Het ligt even buiten de stad Kanchanaburi rustig aan de River Kwai. Omdat het niet in het drukste gedeelte van K’ buri ligt, heb je geen last van discoboten hier.
Evelien en Djo zijn zeer gastvrij en kunnen ontzettend veel excursies voor je organiseren. Het eten is er uitstekend en het personeel is zeer vriendelijk.
De kamers zijn ook super en mooi afgewerkt tot in de kleinste details !
Zodra ik terug ben in NL zal ik hier op het forum een uitgebreider review van dit resort plaatsen.
Maar ik kan het iedereen die naar K’ buri gaat aanraden, volgend jaar ga ik zeker weer terug, want dit is een top-resort !!!
Tevens een bezoek gebracht aan de Tijger Tempel (Wat Pa Luangta Bua Yanasampanno Forest Monastery); zie de website http://www.tigertemple.org/Eng/
Dat de tijgers onder de dope zouden zitten is een verhaal dat ik iig niet geloof i.t.t. bovenstaande reactie.