Thaise eilanden

Eind april vertrek ik naar Thailand.
Rond 8 mei wil ik naar een eiland. Maar wat is het moeilijk om er 1 uit te zoeken zeg.
Eerst wilde ik naar Ko Ngai, maar begrijp dat in die periode de zee nogal woelig kan zijn.
Toen naar Ko Tao, maar las daar weer over dat je bijna nergens kan zwemmen in zee.
Heeft iemand een goede tip.
Belangrijk vind ik: NIET te toeristisch, wel een heel klein beetje infrastructuur zodat je het eiland bv met scooter kan verkennen. Wil heel graag snorkelen, het liefst direct vanuit mijn hotel. Het liefst heb ik (het mag best lux) een mooi huisje op of bij het strand met uitzicht op zee en een zwembad.
Mooie natuur en beste kans op mooi weer.
Wie heeft er een goede tip?

ko tao.
rustig, relax en je kunt er zeker wel goed zwemmen.
Ook duiken (en snorkelen)

Dank voor je snelle reaktie.
Hoe is het weer daar in de periode mei?

hoi Mox,
Mij hebben ze verteld dat in mei de Gulf coast nog wat gespaard wordt van de regen. Daar zou het pas in juni beginnen stormen. Nu ja alles is relatief want als de moesons dit jaar beslissen om wat vroeger van start te gaan …

Ik vertrek hier op 4 mei ds ook kans op regen maar naar het schijnt is mei zo warm dat ik af en toe blij zou zijn met een bui! Het is ook 2u volle bak en dan weer droog he dus …

Koh Ngai is normaal gesproken goed te bereiken in die periode. je hebt er koraal voor de deur.
Het is er niet erg toeristisch, behalve in vakantieperiodes van Thai, want de eilanden van Trang zijn momenteel zeer in trek bij de Bangkokkers. Alle eilanden in de Andaman zijn eigenlijk prachtig en afgezien van Ko Phi-Phi (nog)_niet zo toeristisch. Brommer rijden is niet overal de beste optie. Vaak zijn er nog geen goede wegen en zo het bereik beperkt. Een mountainbike is beter. Wil je meer weten, meer details? vraag het me dan. Ik woon in Trang, alwaar de pier is naar onder andere Ko Ngai. Een canadese vriend heeft hier een reisbureau en vervoert dagelijks mensen daar naartoe.

Ko Lanta is the place to be!

Ko Lanta is ook mooi, maar wel erg toeristisch en er is geen koraal direct rond het eiland en dat is waar Mox2 om vroeg.
Vanuit Ko Lanta zijn er veel trips mogelijk die hoofdzakelijk naar de kleinere eilanden in de andaman-zee gaan waar je wel goed kunt snorkelen en duiken.
Mox2 kan volgens mij afhankelijk van de tijd die ze heeft meerdere eilanden bezoeken. En afhankelijk van de drukte die ze om zich heen wil.
Er zijn daar nog eilanden waar je 's morgens helemaal in je eentje aan een parelwit strand zit met koraal direct voor de deur. Totdat later in de ochtend alle dagtrippers van o.a. Ko Lanta, Krabi en zelfs Phuket komen om daar ook van te genieten. ’ s Avonds is het dan weer rustig zonder disco’s en dergelijke.
Voor sommige mensen zal dit te rustig zijn, maar je bepaalt helemaal zelf hoe lang je blijft. Ga dan lekker de drukte weer in als je wilt.

Binnen 2 weken vertrek ik … spannend! ER zijn precies nog zoveel eilandjes die leuk zijn … ga niet weten wat te kiezen denk ik!

Merci voor de tips!!

Hoi Ik ben gisterren terug gekomen uit thailand …wij zijn 5 dagen op Ko Tao geweest en het is er echt SUPER. Je kunt er zeker wel zwemmen…je moet smiddags zelfs zwemmen anders sta je meteen op het koraal door het lage water.
Tot een uur of drie smiddags is het water (nu in april) in ieder geval hoog genoeg.
Zeker doen, de sfeer savonds is ook errug goed!
Gr Daphne

Idd naar Ko Tao gaan, was echt 1 van mijn mooiste vakanties. Ontzettende mooie omgevingen en stranden. Naar mijn mening zoals een vakantie altijd zou moeten zijn!

Beste Andre,

aangezien jij in Trang woont, wil ik graag wat vragen. Misschien kun je ons helpen;

Mijn vriend en ik gaan een rondreis maken door Thailand, aan het einde van de reis gaan we 4 dagen naar Koh Ngai.
De heenweg is geregeld (vanaf Koh Lanta privetransfer naar Koh Ngai) maar we weten niet goed hoe we terug moeten (naar Krabi airport).
We willen graag over zee, omdat de reis best lang is zitten we liever in de buitenlucht dan in een bus (vanuit Trang). We moeten ons vliegtuig in Krabi halen die op 18.50uur vertrekt.

Weet jij hoe je met de boot van Koh Ngai naar Koh Lanta komt en waar je dan in Koh Lanta weer een boot moet nemen naar Krabi (soms gaan boten maar 2x per dag)? En hoelang zal dit duren?

Ik hoop dat je ons kunt helpen!

ps. wat is in de buurt van Koh Ngai de moeite waard om te bezoeken (en kan dit alleen met bv een kayak of zijn de eilanden daarvoor te ver weg)?
Groetjes

Hallo Loveling :dag:,

Ga toch lekker die laatste daagjes relaxen op het stand joh :wink:, lekker snorkelen, van het vlot af duiken… heeerlijk ben jaloers!!! vanaf het hotel kan je anders ook excursies regelen hoor en je kan een kajak huren als je actief wilt zijn. Je kan dus ook alleen naar Ko Muuk een ochtendje voor de Emerald Cave, dit schrijnt leuk te zijn. Wij zijn er toen niet geweest omdat t regende.

Ooow ja je mag volgens mij ook van t zwembad van de buren gebruik maken als je t zee water zat bent…

nog eventjes Loveling, dan ga je eindelijk!!

tot snel :kus:

:hihi:Dankjewel Willemijn7!!!

:kus: hvj