Welk eiland??

Hallo,

ik vlieg over een paar weken naar Phuket en wil vandaaruit naar Khao Sok gaan. De laatste week wil ik naar een leuk eiland. Wie heeft tips? Dacht zelf aan Koh Lanta of Koh Lipe. Hou niet van massa tourisme, maar wel van het backpackers leven en ben enorme fan van snorkelen (liefst vanuit het strand), natuur en scooter rijden.

Wie heeft tips?

Groetjes Mo

waarom niet naar Koh Tao daar kun je geweldig snorkelen en is op backpackers gericht. Het is eiland gericht op duiken maar je kunt er ook prachtig snorkelen. Koh Phi Phi is ook erg leuk om naar toe te gaan.

Ko Tao lijkt me zeker gaaf, maar ik heb maar 14 dagen in het zuiden en kom vanaf Phuket en moet daar 14 dagen later ook weer vertrekken. Tao ligt dan net iets te ver weg denk ik.

valt wel mee ik heb zelf gereisd van Krabi naar Koh Tao en ging vroeg weg en was de volgende ochtend op Koh Tao. Je kunt trips daar heen boeken met al het vervoer. Phi Phi is wel redelijk dichtbij Phuket een ferry en je bent er zo.

Een vriendin van me is net op Ko Lipe geweest en die vond het één van de mooiste eilanden waar ze ooit is geweest. Ze heeft veel gesnorkeld en het gaat er daar allemaal gemoedelijk aan toe.

Ik zit ook aan Koh Lipe te denken, alleen kan ik nergens lezen dat je er scooter kunt huren. En vind dat zoooooo lekker!! Op Koh Lanta kan dit weer wel, maar schijnt veel drukker en minder leuk eiland te zijn.

Wat een luxe problemen allemaal!! :wink:

Wij vonden Koh Lanta een erg leuk eiland, we zijn er geweest in het low en in high season.
In het low season is het er super rustig high season wel weer drukker maar toch erg relaxed en je kunt er goed rijden met de scooter.
Als je naar Koh Tao gaat moet lukken in 1 dag vanaf krabi want wij zijn van Koh Tao naar Koh Lanta gegaan en hebben dat gedaan in 1 dag s’morgens rond negenen vertrekken uit koh Tao en s’avond waren we rond negenen op koh lanta op ons resort.

Twijfel, twijfel…
Dus het is zeker de moeite om richting Tao te gaan? Dan kan ik ook meteen naar Ko Phangan gaan. En de rest van de eilanden skippen?
Ik heb maar twee weken…:frowning:
Ik wil ook nog naar Khao Sok gaan. Het zit wel nog allemaal op de route.

Ben op alle genoemde eilanden geweest de laatate twee jaar, maar met stip op 1 zeker koh Lipe! Je kan hier geen scooter huren (zelfs nog niet pinnen) want het eilandje is zo klein dat je alles te voet kan doen. Er zijn enkele scooters voor de locals/resorts verder nergers voor nodig…

Het is heel persoonlijk elk eiland heeft wel weer wat ik vind phi phi ook erg leuk omdat je daar ook alles te voet kan doen. Koh Tao heeft mijn hart gestolen heb er bij elkaar 9 maanden gewoond.

Iermand ooit op Railay beach geweest?

Ben er vorig jaar nog geweest…Schitterd mooi en zeker als je van rotsklimmen houdt kun je hier je hart ophalen. Verder een hele relaxte backpackers sfeer. Ben hier ook nog wezen kayaken wat erg mooi is. Je kunt er gemakkelijk komen met de longtail vanuit ao nang, boten varen van zonsopgang tot zonsondergang voor (weet dit niet 100%) 100baht pp

ik mag hier regelmatig komen en is inderdaad makkelijk vanuit ao nang te bereiken met een long tail boat koste twee dagen geleden nog 100 bath meestal ga ik erheen met vrienden die al langer in ao nang wonen een lekkere sfeer om een paar dagen te relaxen
lekker eten en drinken op een zeer mooie locatie

Klinkt goed!!
Ik heb hier voor een paar nachten een bungalow geboekt.
Ik kom met het vliegtuig aan in Phuket en wil dan meteen door gaan naar Railay. Vanuit Phuket kun je vanaf Rassada pier rechtstreeks met de ferry naar Railay. Kost rond de 800 Bath.
Denk dat ik het op die manier doe of hebben jullie andere suggesties?

Ik vind Railay beach leuker dan de andere kant Ton Sai bai. Ik heb niks met al die geitenwollen sokken, artiesten, dreadlocks, ed die daar rondlopen. Mijn dagen overdag was ik dus aan de Railay kant en ik sliep aan de Ton Sai Bay kant.

Koh Lanta kun je niet snorkelen, maar is wel leuk om een scootertje te huren.

Phi phi is praaachtig, mits je niet in het ‘centrum’ zit.

koh samui ook een mooi eiland.
voor rond te toeren .
als je rust en strand zoekt lamai is erg rustig.
zoek je een hotel daar kan ik je er een aanbevelen