Mijn vriend en ik vertrekken in maart 2012 voor 4 weken naar Thailand. We beginnen onze reis in Chiang Mai en zakken gedurende deze weken af naar het zuiden. Het was de bedoeling om de laatste anderhalve week van onze vakantie te duiken in Koh Tao, maar aangezien ik kort geleden geopereerd ben aan mijn oor is dit voor mij niet meer wenselijk. Hierdoor staat ons plan om naar Koh Tao en Koh Phangan te gaan niet meer vast en kunnen we hiervan afwijken. De reden dat ik hieraan twijfel (want ik weet dat dit ook prachtige eilanden zijn zonder te duiken…) is dat we, voor ons bezoek aan de eilanden, in het Khao Sok National Park zitten. Dit ligt volgens mij weer meer aan de andere zijde, aan de Andamanse Zee, waardoor we misschien qua reistijd beter daar naar een eiland kunnen gaan… Kan iemand mij adviseren welke eilanden mooier zijn? Dus de eilanden gelegen in de Andamanse Zee of in de Golf van Thailand…
Ik ben daarnaast ook nog erg op zoek naar een ‘niet TE duur’ hutje op het strand of met een prachtig uitzicht. Ik heb deze in Koh Phangan wel gevonden (http://thansadet.com/kohphanganbungalows.php), maar kan ze op de andere eilanden nog niet vinden.
Ik hoop dat jullie me over bovenstaande kunnen adviseren! Ik ben er erg mee geholpen… Bedankt alvast!
De afstand van kao sok naar de andaman of de golf is ongeveer gelijk dus dat maatkt qua reistijd weinig uit. Hou er rekening mee dat than sadet erg afgelegen ligt en je daar 's avonds "vast"zit tenzij je een auto of motorbike huurt. veel resorts hebben geen websites. Op haad yao, see thanu (ook wel als sri thanu geschreven) chaloklam of mae haad zijn allemaal mooie stranden op koh phangan. In maart is het niet erg druk dus je hoeft niet echt te reserveren van te voren
Oke…jullie adviseren me dus om de plannen ongewijzigd te laten en naar Koh Phangan en Koh Tao te gaan? We willen op beide eilanden vooral van de rust en de prachtige omgeving genieten, maar tussendoor wat winkeltjes bezoeken zou leuk zijn.
Ik zag dat Baco101 al wat mooie stranden heeft genoemd op Koh Phangan, maar betreffen dit ook stranden die aan onze wensen voldoen? Dus vooral rustig en in een prachtige omgeving, maar ook in de buurt van winkeltjes/eettentjes?
Trouwens wel fijn dat het in maart niet superdruk is!! We zagen dat de universiteiten in Thailand vanaf half maart vakantie hebben dus we waren al bang voor een hoop drukte…
Als jullie nog leuke tips hebben voor b.v. leuke verblijven of activiteiten dan hoor ik het graag!
see thanu chaloklam en haad yao zijn rustige stranden eigenlijk is het enige strand dat je moet vermijden is haad rin tenzij je elke avond wilt stappen en eigenlijk op het feest wilt verblijven in een beton jungle