Eerste keer Thailand - beste eiland voor strandvakantie?

Beste Thailandkenners!

In februari heb ik het genoegen een huwelijk van een vriend mee te maken in Phuket. Na deze trouw hadden we graag een tiental dagen strandvakantie gedaan, maar we zien door het bos de (palm)bomen niet meer!

We zoeken een rustig resort aan het strand, waar we gemakkelijk kunnen snorkelen. Het echte paradijsgevoel dus :zon02:

Hebben jullie tips welk eiland hiervoor het best geschikt is? We hebben de indruk dat we in de drukte van Phuket het paradijselijk gevoel gaan missen, dus zijn we bereid om een binnenvlucht/boot te nemen naar een ander eiland.

Zelf vind ik Koh Tao en Koh Samui de een goede keuze, maar voor een leek is Thailand moeilijk in te schatten!

Wij horen het graag van de kenners!

Alvast bedankt!

Als je Phuket te druk vind zal hetzelfde gelden voor Samui. Vergeet niet dat Phuket veel rustige plaatsen kent. Kijk bijvoorbeeld eens naar Ao Sane, heeft precies wat je zoekt: hutje op het strand en snorkelen direct vanaf het strand en een prima restaurant erbij ook nog.

super, hiermee ben ik iets!

Ik heb gewoon de indruk van Phuket dat het net minder paradijselijk oogt op foto’s, dan bvb. de andere eilanden! Maar zoals ik zei is het voor een beginneling moeilijk dit in te schatten :slight_smile: Bedankt voor de tip!

Verder nog iemand tips voor een eerste reis?

Ik voel toch de nood om Thailand buiten Phuket ook eens te zien. We hebben maar een weekje, dus écht ver lopen/vliegen/varen zit er niet in.

Wat zoeken we? Zon-zee-strand-rust-snorkelen! Hét paradijselijke thailand, maar waar?!

We horen het graag :slight_smile:

Koh Lipe
Koh Bulon Le
Koh Kut
Koh Nang Yuan
Koh Chang (Ranong)
etc. etc.

Doe eens zelfstandig onderzoek naar de eilanden en je vindt vanzelf wel een klein, rustig bounty eiland van je gading.

Zelfstandig ben ik al enige tijd bezig, maar het aanbod aan eilanden is overweldigend.

We zoeken echte paradijservaringen want foto’s kunnen vaak bedriegen. Het is ook moeilijk de reisafstand in te schatten van Phuket. Ko Lipe werd al regelmatig voorgesteld, maar hiervoor verliezen we wel 2 dagen van onze reis (we hebben maar 14 dagen :frowning: en vliegen terug van Phuket)

Ik ga alvast aan de slag met jouw voorstellen, bedankt!

Ik ben van plan om mijn hotel in Patong te wijzigen naar een hotel in een rustiger regio. Wij zoeken echt geen nachtleven, wel mooie uitzichten en stranden.

Tijdens mijn zoektocht kom ik geregeld uit bij Rawai, wat nog goed betaalbaar lijkt. Iemand hier concrete ervaring mee? Het lijkt wat ver van alles?

Rawai is geen mooi strand, wel dichtbij Nai Harn wat wel een mooi strand heeft. Je vind in Rawai veel leuke barretjes en restaurants, met name gericht op expats.

Bedankt Stevenl ! Is het een goede locatie om een weekje te verblijven? We gaan geregeld uitstappen doen naar nabijgelegen eilanden, dus ik vermoed dat je van het haventje daar al wat kan regelen? Of zitten we echt in the middle of nowhere? De drukte/geur/chaos van Patong schrikt ons af, Rawai lijkt op papier een rustige plaats en Nai Harn doen we dan graag met een brommertje :slight_smile:

Is het een goede locatie om een weekje te verblijven?

Heel veel locaties zijn goed om een weekje te verblijven. Sorry, ik kan deze vraag niet beantwoorden.

Ik weet niet wat je budget is? Ik ben op dit strand in Ko Phangan een weekje geweest: http://storiesandstamps.com/kom-tot-rust-op-ko-phangan/

Wij verbleven in een wat budget guest house, maar er zijn voornamelijk resorts. Enige is dat het snorkelen niet bijzonder is, dan zou ik eerder naar Koh Tao gaan… Maar daar is het strand om te zwemmen weer iets minder…

Groetjes!

Ik zou opteren voor Koh Kut !

Vanuit Phuket kan je gemakkelijk een kleine eilandentrip maken. Overal kan je een bus/ferry ticket kopen die je naar Koh Phi Phi brengt. Van daaruit kan je naar Koh Lanta en/of Krabi. Vanut Krabi neem je de bus terug naar de luchthaven of Phuket. Alles is heel goed geregeld, ontspannend en betrekkelijk goedkoop. Koh Phi Phi is overdag wel wat druk (dagjesmensen), Koh Lanta rustig en Krabi aangenaam. Als je op een relaxe manier enkele eilanden wil zien is dit de max.