Bestaan ze nog in Thailand??Jazeker. Mooie stranden en helder water waar je de mooiste vissen in kunt spotten tijdens het snorkelen. Mijn moeder en ik zijn een beetje aan het uitzoeken naar welk eiland we volgend jaar zullen gaan. We hebben koh pipi en koh chang gezien. Ko Chang vonden wij erg gezellig met de terrasjes op het strand en de bbq’s maar veel grote resorts en beetje prijzig in vergelijking tot de rest van Thailand. Koh Pipi was qua strand nog mooier maar ook rustiger dan Koh Chang. Wij zoeken iets wat de stranden heeft van Koh Pipi heeft en de gezelligheid van Koh Chang maar massaal druk en betaalbaar. Wie heeft er goede tips. Naar Pattaya en Phuket willen wij niet.
Dan kun je zien dat smaken verschillen.
Ik heb zoveel meer gezien op de pherentian island dan ooit in de andaman zee.
Ik heb daar veel hele grote schilpaden gezien en veel haaien gewoon in de baai van het resort.
*Even verdergaand op mijn vraag hierboven: *
**
*Wij eindigen in Surathani en heb op de kaart kunnen zien dat Koh Samui en Koh Paghnang het dichtst in de buurt liggen. Tijdens het surfen kwam ik iets tegen over Lamai op Koh Samui. Heeft iemand hier wat meer informatie over??Is het strand goed, hoe is het qua drukte? wat is een leuke accomodatie enz enz. * Ik ben in ieder geval blij met de reacties die ik tot dusver ontvangen heb.
:wereld: Groetjes Sanne
Lamai vond ik erg gezellig, maar kan wel erg druk zijn, uiteraard m.n. in het hoogseizoen. Naast Chaweng is het de drukste bestemming op Koh Samui. Mocht je iets rustiger willen zitten, dan is Bo Phut in het noorden van het eiland wellicht een optie.
Zelf heb ik in het Pavillion Boutique resort in Lamai gezeten, een mooi resort met leuke bungalowtjes vlak aan het mooie strand:
Als ik al naar Koh Samui ga zit ik altijd bij Lamai omdat het net iets rustiger is dan Chaweng. Ik vind het gemiddeld druk zeg maar. Koh Samui is gewoon een hele populaire plaats om naar toe te gaan ik vind het geen charme meer hebben. Snorkelen is daar niet zoveel meer aan.
Dan is Koh Phangang of Koh Tao leuker om te snorkelen. Op Koh Tao hebben ze bv shark Island en daar kun je haaien zien met het snorkelen.