Kies je favoriete strandbestemming in Thailand !

Wat is jouw favoriete strandbestemming in Thailand ? :thailand:

Kies uit de mogelijkheden hierboven en licht eventueel toe waarom je dit zo’n leuke bestemming vindt !

Jammer dat ik niet kan zien wat men de leukste bestemming vindt.Ik ben nog niet in Thailand geweest, en zou graag gezien hebben wat de mooiste plekken zijn volgens de lezers.Goede tips zijn namelijk altijd welkom, en vast niet alleen bij mij, maar ook bij anderen.

Waarom Koh Phangan en Koh Chang?
Deze twee eilanden zijn redelijk makkelijk te bereiken, zijn in opkomst, maar hebben (nog) niet dat drukke van Koh Samui, Koh Phuket en Pattaya. Pattaya was het (voor mij) in de jaren 80, Phuket jaren 90 Samui eind jaren 90…

• Pattaya: Nog nooit geweest en dat wil ik graag zo houden; geen behoefte om hier heen te gaan.

• Ko Samet: Toch wel mijn meest favoriete strandbestemming in Thailand. Leuke ongedwongen sfeer, heerlijk strand, leuke gezellige restaurantjes op het strand en niet al te ver van Bangkok vandaan. Ook erg leuk publiek. Vooral in de weekenden en rond feestdagen kan het hier extreem druk zijn met veel Thai die de drukte van Bangkok voor een paar dagen ontvlucht zijn.

• Ko Chang: Volgens mijn vriendin die er gewoond heeft een geweldig eiland met een prachtige natuur. Helaas, toen wij hier 5 dagen samen verbleven, was het 5x 24 uur tropische stortbuien dus was niet echt mogelijk om iets te ondernemen. Dat betekent dus dat ik hier snel weer eens heen moet…

• Ko Samui: Ook één van mijn favorieten ! Goed uitgaansleven (Chaweng & Lamai), en ook weer een heerlijk strand.

• Ko Phangan: Hier kan ik weinig over zeggen. Ben hier aantal jaar geleden wel naar de Full Moon Party geweest, maar kan me niet alles meer helder herinneren (jaja, drank maakt meer kapot dan je lief is…:wink: )

• Cha’am: Heerlijke bestemming voor een aantal dagen. Niet te ver van Bangkok en daarom ook hier in de weekenden en rond feestdagen druk met Thai die voor een paar dagen overkomen. Het strand hier vind ik persoonlijk niet super, maar je kan er wel heerlijk uitgebreid eten voor een habbekrats.

• Hua Hin: Op korte afstand van Cha’am. Aardige bestemming, maar in mijn ogen geen topper.

• Ao Nang (Krabi): In mei jl. hier voor het eerst geweest en erg leuke tijd gehad !! Het was geen superhoogseizoen meer, dus het dorpje werd niet overlopen door massa’s toeristen wat erg prettig was. In het hoogseizoen kan het hier behoorlijk druk zijn. Krabi zal komende jaren nog meer toeristen trekken, aangezien de luchthaven helemaal opgeknapt is en de kans bestaat dat er meer internationale vluchten zullen landen.
    Ao Nang Beach zelf was tijdens ons verblijf niet super, maar het strand van Railay Beach (TIP !!!) en Phra Nang Beach waren beeldschoon.
    Tevens mooie eilandjes in de directe omgeving zoals bijvoorbeeld Poda Island.

• Phuket: Gezellig eiland met uitstekend uitgaansleven, maar ook zijn hier nog heerlijk rustige strandjes te vinden. Prima duikbestemming
    (info over een goed duikcentrum met een Nederlandse eigenaar is hier te vinden: http://www.phuket-scuba.com/)

• Phi Phi: Jaren geleden ben ik hier geweest. Toen vond ik het erg gezellig en ongedwongen sfeer. Hoe het op dit moment is, jaren later en na de tsunami, durf ik niet te zeggen. Wellicht dat ik hier volgend jaar weer eens een kijkje ga nemen.

Bovenstaande is dus gebaseerd op mijn eigen ervaringen en is dus een persoonlijke mening.

[quote=“davenuman, post:4, topic:25316”]

• Pattaya: Nog nooit geweest en dat wil ik graag zo houden quote]
    Dave - Pattaya moet je ook links laten liggen; Ik was er dan ook in 1980, ook al bedorven, maar toentertijd zeer goed toeven. Ik schrok me in 1990 rot toen ik daar met mijn vrouw vertoefde. Ik ben in 2005 speciaal voor mijn dochter (nu 15) naar Pattaya teruggegaan, omdat ik gehoord had, dat je bij de “Sanctuary of Thruth” met dolfijnen kon zwemmen (drama overigens). Ik was blij daar weg te zijn.

Groet,
Joe (ook zo’n fanaat)

Dank jullie wel voor de uitgebreide uitleg, is wel heel fijn voor iemand die er nog nooit geweest is.Zo leer je weer iets bij.En sluiten wij af met een hrerlijke week strand.

Hoi Joe,

Goed om te horen dat jij dezelfde gedachte hebt over Pattaya. Ik denk idd dat Pattaya een jaar of 25-30 geleden best leuk was, maar ik heb er de laatste jaren zo veel slechte verhalen over gehoord dat ik er echt niet meer heen wil. En zo te horen heb ik dus weinig gemist…

Misschien zou ik ooit toch stiekem nog eens kijkje moeten gaan nemen om mijn vooroordelen bevestigd te krijgen. Sextoerisme is natuurlijk tegenwoordig in alle bekende toeristenplaatsen te vinden, maar volgens mij in Pattaya in extreme mate…

Oost, West Thuis Best…

Phuket!!!

Ik ben geweest op Ko Samui, Ko Tao, Phuket en Ko Phi Phi.

Dan kies ik voor Ko Tao. Lekker relaxed sfeertje, mooie baaitjes, knus!

Ik kan kiezen tussen Phuket, Ao Nang, Koh Tao, Koh Mak, Phi Phi en Koh Raya.

Phuket zegt me niets.
Phi Phi had 10 jaar geleden een geweldig hippie sfeertje. Dat is ondertussen verdwenen, maar de natuur is zelfs na de tsunami prachtig gebleven.
In Ao Nang had je 10 jaar terug enkele rieten hutjes staan, nu is het een ramp. Die kleinere strandjes wat verder op blijven natuurlijk mooi, maar niet om lang te blijven.
Koh Tao, tja … puur duikeiland.
Koh Mak, mooi … maar niks te beleven, dus pure rust. Zal achter 10 jaar ook wel om zeep zijn :frowning:
Koh Raya … mijn nikcname zegt zeker genoeg? … maar dat is ook alweer van 10 jaar geleden …

Koh Tao, zo gastvrij, zoveel leuke mensen
en zoveel flessen wiskey + een geweldig mooie omgeving en de beste snorkel plekken (voor de mensen met geld, duik plekken)
Als ik meer geld had gehad was ik nooit meer weg gegaan.