Regentijd zuid thailnd, waar moeten we heen???

Hi allemaal!

Volgende week gaan mijn vriend en ik voor 3 weken naar thailand.
Na een paar dagen bangkok willen we de trein richting surat thani pakken en door naar khao sok national park.
Daar een aantal dagen verblijven en ook een nacht op het meer slapen.
Nuzit ik met het volgende dilemma: na khao sok willen we door naar een eiland.
Vorig jaar zijn we op koh phangan en koh tao geweest en hebben het daar super gehad.
Het liefst zouden we nu de andere kant doen (koh phi phi etc).
Wat dus nu een beetje lastig is is dat het regen seizoen is en dat het aan die kant nogal slecht kan zijn.

Heeft iemand hierover tips? Of raden jullie aan om toch nog een keer naar koh phangan te gaan zodatwe niet weg spoelen…
En als jullie toch de kant van krabi kunnen aanbevelen, zijn er dan nog plaatsen of eilanden die we zeker moeten bezoeken?
Wat we leuk vinden tijdens bezoek eilanden: strand, scooter huren en eiland verkennen, borrelen, eten low budget en lokaal, backpackers plaatsen, geen hoogbouw etc.

Ik zie jullie tips tegemoet! Alvast bedankt!

Maak je niet druk over het weer. Dit heeft veel minder invloed op vakanties dan de meeste mensen denken, en de verschillen tussen de eilanden in de Golf en de Andaman kust zijn veel, veel kleiner dan de meeste mensen denken.

Leuk dat jullie ook die kant opgaan, wij vertrekken volgende week maandag naar Bangkok en dan ook naar het zuiden. Gaan jullie ook de tree top safari doen?
Gr. Margreet