Ik ga volgende maand en maand naar Thailand en ik heb nog een aantal vraagjes,
Mijn schema zal er zo uitzien
Dag 1 aankomst Bangkok
Dag 2 binnenlandse vlucht en boot naar kon phangan
Dag 3 tm dag 7 verblijf op ko phangan ivm full moon party en lessen by tai boxschool diamond op ko phangan
Dag 8 richting koh sok national park
dag 9 tot 12 koh sok
Dag 12 richting Kanchianaburi and river kwai
Dag 12 en 13 kanchanaburi en de river kwai
Dag 14 richting chiang mai
Dag 15 tot 19 chiang mai inclusief jungle tour
Dag 20 met de trein terug naar bangkok
Dag 21 tot 25 in Bangkok inclusief fietstocht en floating markt
Mijn vragen zijn:
Ik ga in totaal een maand, ik heb dus 5 dagen over op mijn schema, ik zit te twijfelen tussen , chiang RAI bezoeken, of de westkust eilanden zoals railey en THE phi phi eilanden. Ben ik veel reistijd kwijtom naar de west eilanden te gaan?
Vanwege de full moon doe ik eerst zuid aan en dan noord. Ik neem aan dat ik ook met de trein van chiang mai naar bkk kan reizen (snachts) net zoals vele vanuit Bangkok naar chiang mai vertrekken? ( Doe ik het omgekeerde )Of moet ik nog ergens rekening mee houden?
Iemand een idee hoe het snelst van ko phangan naar ko sok national park te kunnen reizen ? ( en misschien aanbevolen accommodaties daar?) en van ko sok naar kanchanaburi ?
En als laatste vroeg ik me af of er in het noord oosten ook stranden zijn die de moeite waard zijn om gezien e hebben? En dat eventueel aan te doen voor dat je terug reist naar Bangkok.
Heeft iemand ervaring met Thai box lessen op koh phangan ?
Een hoop vragen , sorry, ik heb de lonely planet ook al maar zou graag jullie mening ook horen, ook ivm hoe ik de tijd heb ingepland?
Je kunt met de boot van Ko Phangan naar Suratani en daar een minibus pakken naar Khao Sok. Is maar een klein stukje, ik geloof iets van 1 a 2 uur. Wij hebben toen overnacht in de Junglehuts. Prima bevallen voor een redelijke prijs. Wij betaalden 500 B voor een familie kamer (4 pers)
Vandaar uit kun je ook tochten boeken. Wij hebben een 2 daagse tocht gedaan en zijn toen meteen met de nachtboot naar Ko Phangan gegaan. Net andersom als jij.
2 dagen Kanchanaburi is kort. Er is daar een hoop te zien en te doen. Je hebt natuurlijk de brug en het memorial en diverse museums, maar ook de Erawan watervallen (erg mooi) Elephants world en nog veel meer. Wij zijn daar 4 dagen en nachten geweest. VN guesthouse (toppertje) met riverraft kamers met balkon op rivierzicht. Niet duur en een heerlijk relaxed verblijf.
4 dagen CM is op zich wel goed, maar als je bv een driedaagse tour boekt mis je wel een hoop leuke dingen in CM zelf.
4 dagen BKK vind ik veel, hoewel er genoeg te zien is, maar een relaxte afsluiting van je reis is het zeker niet. Wij zijn er begonnen met onze reis, hebben ook de fietstocht gedaan (Toppertje) bij RBB was echt heel erg leuk en een hoogtepunt van onze tijd in BKK.
Van Koh Phangan naar Khao Sok kan inderdaad met de nachtboot naar Surat-Thani. Dan is het vanaf het moment dat je in de auto zit nog zeker 2, 5 uur rijden. Als je de Lompraya boot neemt naar Don Sak is het minstens 3, 5 uur rijden. Echter vanaf Koh Phanghan naar Don Sak is er buiten Lompraya geen andere keus aan rechtstreekse ferries.
Vijf nachten Chiang Mai en Bangkok is naar mijn mening wel erg veel tijd. Na 2 nachten hadden wij Bangkok gezien, je houd ervan of je haat het.
ik zou naar koh samui of koh toa gaan en dan een dag/nacht-trip naar koh phangan voor de fullmoon party. Kost je 25,- euro pp of zo, maar dan spendeer je je tijd een stuk beter. Koh phangan is niet veel te doen, behalve een beetje rondcrossen op scooters.
Foutje. Er zijn uiteraard meer rechtstreekse boten vanaf Koh Phanghan. Raja en Seatrans doen de overtocht ook.
Ik zou nog even heel goed nadenken voor je besluit om een motor te huren in Thailand. En doe het zeker niet als je insteek is om “lekker rond te crossen” Het zou maar zo je laatste ritje kunnen zijn. En dat is mog niet zo erg, maar als je geen NL motorrijbewijs hebt zijn de kosten aan je lichaam (ziektekosten, transport naar NL, dood of levend) niet verzekerd.
Bedankt voor alle reacties !!
Hier heb ik veel aan ! ik heb de planning toch weer om moeten gooien ivm mijn reismaatje mij op dag 12 komt vrijgezellen in khoa sok.
hier is mijn beetje aangepaste planning.
dag 1 Aankomst BKK
dag 2 binnenlandse vlucht en boot naar kon phangan
dag 3 verblijf op ko phangan ivm full moon party en lessen by tai boxschool diamond op ko phangan
dag 4 Ko phangan
dag 5 Ko phangan
dag 6 ko phangan
dag 7 koh phangan naar s Surat-Thani vanaf daar naar phuket/kabri/ een eiland
dag 8 phuket/kabri/ een eiland
dag 9 phuket/kabri/ een eiland
dag 10 phuket/kabri/ een eiland
dag 11 phuket/kabri/ een eiland
dag 12 van phuket naar Khoa sok
dag 13 Khoa sok
dag 14 Khoa sok
dag 15 Khoa sok
dag 16 van khoa sok via Surat-Thani naar kanchanaburi
dag 17 kanchanaburi en de river kwai ( en de erawan watervallen )
dag 18 kanchanaburi en de river kwai ( en de erawan watervallen )
dag 19 kanchanaburi en de river kwai ( en de erawan watervallen )
dag 20 van kanchanaburi naar bkk en in bkk de nachtrein naar Chiang mai
dag 21 chiang mai
dag 22 chiang mai
dag 23 chiang mai
dag 24 chiang mai
dag 25 van chiang mai naar chiang rai
dag 26 chiang rai
dag 27 chiang rai
dag 28 van chiang rai naar bkk
dag 29 bangkok
dag 30 bangkok
dag 31 terug reis
Ik denk dat dit best haalbaar is ?
Toch kom ik er niet zo goed uit wat de 5 dagen te doen voor dat ik mijn reismaatje vind in khoa sok op dag 12.
Ik zou graag een van de west eilanden bezoeken of misschien kabri? wat raden jullie aan?
Bedankt voor de tip over koh samui en koh phangan maar ik ga thai box lessen volgen op dit eiland vandaar dat ik daar graag wil verblijven.
Over het vervoer zit ik nog steeds een beetje mee… mischien nog iemand tips?!
Je kan kiezen voor aan de oostkant te blijven. Bijvoorbeeld Chumphon-Koh Tao-Koh Phanghan-Koh Samui-Khanom (nog niet ontdekt!!) Surat-Thani -Khao Sok.
Of, als je naar de westkant gaat zou ik naar Khao Lak gaan. Dat is leuk en niet zo heel erg toeristisch. Vanaf daar kan je eenvoudig de bus naar Khao Sok nemen. (Ieder uur)
Vanuit krabi een dagtocht naar koh hong, railey beach en misschien koh phi phi bezoeken. Phuket is een stukje verder en meer reistijd om ook weer naar khao sok te komen schat ik in.