Tips voor onze reisschema.

Beste forummers,

Mijn vrouwtje en ik gaan deze zomer naar Thailand, voor mij is het alweer de 3e keer voor mijn vriendin de 2e keer.
Ik heb een redelijk schema in mijn hoofd (zie onderaan), maar zit nog met een beetje twijfels. Wil nu ik voor de 3e keer ga eindelijk is een Full moon party meemaken, en heb daar een beetje onze reisschema op aangepast. We hebben al best veel van Thailand gezien, dus willen dit keer meer een beetje een strand en feest vakantie houden, vandaar alleen de eerste paar dagen een beetje cultuur snuiven.
Waar ik voornamelijk over twijfel is het stukje waar we waarschijnlijk de 28e richting Koh Samui gaan. Is bijvoorbeeld 4 dagen te lang voor Koh Phangan, kan ik beter een dag extra op Koh Samui blijven?
Wat is er vooral te doen op Koh Phangan overdags? Of hebben jullie tips om iets anders die paar dagen voor de Full moon party te doen, omdat ik al op Koh Samui ben geweest vind ik het niet erg om het over te slaan.
Zeker omdat het best prijzig is daar.

En hebben jullie tips over het vervoer voor de eerste paar dagen? Wat ik nu een beetje in mijn hoofd heb is de 24ste vroeg een bus naar Kanchanburi te pakken vanaf BKK, dan kunnen we die dag een beetje sightseeing doen daar, volgende dag
een tour doen: Erawan, Hellfire pass, death railway, en dan de 26e een bus pakken naar Ayutthaya daar een dag sightseeing doen en dan de volgende dag s’middags de bus pakken naar BKK daar een paar uurtjes doorbrengen om vervolgens de nachtrein te pakken naar Surathani.

Hoop dat jullie me van wat tips kunnen voorzien.

Alvast bedankt.

Schema:

22-08-12 Vertrek AMS-BKK
23-08-12 Aankomst BKK
24-08-12 Kanchanburi
25-08-12 Kanchanburi (Tour: Erawan, Hellfire pass, death railway)
26-08-12 Ayutthaya
27-08-12 Ayutthaya-Bkk (s’avonds nachttrein richting Surathani)
28-08-12 Koh Samui
29-08-12 Koh Samui
30-08-12 Koh Phangan
31-08-12 Koh Phangan
01-09-12 Koh Phangan (Full Moon Party)
02-09-12 Koh Phangan
03-09-12 Koh Phi Phi
04-09-12 Koh Phi Phi
05-09-12 Koh Phi Phi
06-09-12 Koh Phi Phi
07-09-12 Koh Phi Phi
08-09-12 Phuket (Patong)
09-09-12 Phuket (Patong)
10-09-12 BKK
11-09-12 BKK
12-09-12 BKK-AMS

Hee Dyna,

25-08-12 Kanchanburi (Tour: Erawan, Hellfire pass, death railway)
Dat ga je niet redden… Erawan kost je toch wel ongeveer een dag.

Na Erawan kun je bijv. wel de brug en de begraafplaatsen nog even bekijken.

Hellfire Pass kost je ook wel een dag. Of heb je een tour gevonden waar het allemaal inzit ? Het lijkt me sterk…

Dan is er nog de schitterende treinreis naar Nam Tok, die kost je een halve dag. Zelfs nog iets minder.

Hans.

Bedoel Erawan watervallen. Lees dat er wel tours zijn die dat combineren.

Op een dag ???

als je haast kun je veel doen en “zien”, je bent dan wel vooral bezig van a naar b te komen, ieder zijn ding.:foto:

Hoi Dyna,
Denk eerlijk gezegd dat je teveel hooi op je vork neemt.
Wil je alle bezienswaardigheden zien in Kanchanaburi,dan ben je wel een dagje of 3 wel zoet mee.
Zou eerlijk gezegd je programma wat wijzigen,plaats van 4dagen op Koh Phangan te blijven zou ik het houden op 2 dagen.
Ayutthaya kan je afhaspelen op 1 dag,je kan in kao san road een dagtrip boeken voor al 650 bath.
Men komt je s’morgens al vroeg halen in het hotel en terugbrengen nadien(17:00pm)
Oja voor die 650bath zie je 5 a 6 oude tempels met begeleiding van een Engelstalige gids(middagmaal inbegrepen.)
Nu die 3 dagen die je over hebt kan je misschien het Khao Yai nationaal park bezichtigen.
Je kan via Bangkok een slordige 180km reizen of via Ayuthaya naar Pak Chong rijden daar ligt het park op zo’n 40km verwijderd van de stad.
Je kan in de plaatselijke reisbureautjes excursies boeken naar het park,of de eenvoudigste manier om rond te gaan en de omgeving verkennen of binnen in Khao Yai park is door het huren van een motorfiets of een auto.
Je ziet in het park enkele mooi watervallen,wilde dieren alsook een paar grotten(vleermuizen)

Als je vroeg uit Kanchanaburi vertrekt, is het mogelijk om Hellfire Pass en Erawan op een dag te bezoeken, maar dan moet je dit wel als een tour boeken en niet op eigen gelegenheid gaan doen.
Je kan zeker een hele dag uittrekken voor de Erawan watervallen, maar is zeker niet noodzakelijk. Ik vond het zelf na een paar uurtjes ook wel mooi geweest. Maar aangezien je toch veel dagen op het strand hebt, zou je daar ook een dagje af kunnen halen en een dagje langer in Kanchanaburi blijven zodat je meer tijd hebt om het e.e.a. te bezoeken.

Is er een reden dat je in Patong wilt verblijven ? Als je op Phuket wilt verblijven, zou ik eerder voor Kata kiezen…

Zoek in principe graag wat meer de drukte op, Patong heb je meer ook met uitgaan. Maar ik hou Kata in gedachten ff snep op google earth gekeken ziet er ook wel leuk uit.