Ik ben bezig met het plannen van een rondreis door thailand samen met mijn vriend aankomende zomer. Hierbij zijn nog een aantal vragen waarop het antwoord me nog niet duidelijk is.
wij willen een maand weg en kunnen zowel juni als juli. Wanneer is het beste met het oog op regenseizoen?
Hieronder een schema van de dingen die we sowieso willen doen
Bangkok
Bangkok – River Kwai
River Kwai – Kanchanaburi (dodenspoorlijn?)
Kanchanaburi - Ayutthaya
Ayutthaya - Chang Mai (trein?)
Chang mai (trekking naar bergdropen)
Chang mai – Bangkok
Van Bangkok met de trein naar – Suratthani (dan in twee uur met de bus naar Khao Sok National Park)
Khao Sok National Park
Zoals jullie zien stopt ons schema bij het National park. Vanaf daar willen we namelijk graag naar een eiland. Onze voorkeur ligt nu bij Kho Phi Phi en Kho Samui.
Is beide nog haalbaar en zo ja, hoe het makkelijkst te bereizen (vanaf national park en tussen elkaar)?
Zijn deze twee eilanden een goede keuze of kunnen we dan bijvoorbeeld beter Ko Samui en Ko Tao aandoen.
Is het weer beter bij de Ko Samui eilanden (oost) of aan de kant van Ko Phi Phi? ( We willen wel graag mooie stranden en niet te duur)
Verder zijn alle tips welkom. We plannen ter plekke daar alle bus- trein- en vliegtuigtrips trouwens.
Kwa weer kun je gewoon beide kanten op het is daar aan beide kanten mooi weer. Kwa tijd zou ik 1 kant kiezen dan heb je het net even wat rustiger. Het is aan jou welke kant. Ik heb ben het meest bekend met de kant van Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao. Ben zelf in 2007 in Phi Phi geweest en dat is ook erg de moeite waard.
1.vliegen zou ik dus beter vooraf boeken-supereasy per www-AirAsia of NOKair-dat scheelt stukken. Maar veel flights zie ik niet in jullie schema.
2.Vanaf KSok kan je dus OF terug per zelfde bus ri Surat=vertrekpunt voor alle boten oost, of door ri. westkust/Phuket of Krabi-en dan boten.
Ik wil waarschuwen voor Phix2-dat nmm weer schromelijk overhypet wordt. Het is superduur (vergeleken met vastewal) en voor een groot deel afzetterij. En inmiddels weer verder afgezakt als voor de tsunami-dronken engelsen en OZzies etc. Tenzij je juist daar op kikt natuurlijk-Thaild biedt iedereen wat. Je kan gewoon dat T-sjirt met ‘‘I survived tsunami’’ kopen als bewijs-en na de stop met de boot doorvaren.
Koh lanta kan alternatief zijn-of gewoon aan de kust rond Krabi.
3.MAAR: hoewel het veel minder 100% is als velen willen geloven-de NL zomer is rainy season-de wind komt vanaf ZW en als de kust raakt-dan komt er regen. De oostkant (Samui/Pang An etc.) ligt dan-alles is relatief, mw-in de regenschaduw. Maar voor mij ziet elk strand/zee er eender uit en kan je net zo goed een euro opgooien om te kiezen.