Rondreis + eilanden; Regenseizoen

Hallo,

Ik heb een vraag…

Ik ga van eind juni tot eind juli naar Thailand.

Eerst 3 weken rondtrekken in het Noorden (richting Chang Mai etc.), en
daarna ca. 1 week relaxen op een bounty eiland.

Is het nodig dat ik met mijn bestemmingen rekening houd met het regenseizoen?

Bijvoorbeeld; Kan ik beter naar de westkust gaan voor goed weer (bijv. Koh Phi Phi) of juist richting de oostkust daar Koh Samui/Koh pan ngan?

En in het Noorden?

Alvast bedankt!

Bij Chiang Mai en de Westkust kan het redelijk vochtig zijn - in de genoemde periode heb ik altijd een parapluietje bij de hand. Koh Samui is een stuk droger.

Groet,
Joe

Bedankt voor je reactie.

DAn ga ik richting Koh Samui e.o.

Gr. Henk

Wij hebben afgelopen jaar 4 weken in juli rondgereisd met 2 kinderen van 10 en 12.
We zijn eerst via allerlei plaatsen naar het noorden getrokken. Kanchanaburi, Lopburi, Sukhothai en Chiang Mai. In Chiang Mai hebben we een leuke 3 daagse trektocht gemaakt (via Pandatours). Vervolgens naar Khao Yai national park (een aanrader, veel wild gezien).
Als afsluiting een week op Ko Tao, een heerlijk rustig eilandje, niet super toeristisch en stuk relaxer dan Ko Samui. Dat vonden we tegenvallen. Vanuit Ko Samui teruggevlogen via Bangkok naar Amsterdam. Prima weer gehad, nauwelijks regen en als het regende koelde het lekker af.
Prima te doen een echte aanrader.

Groeten Robert

Henk,

komende juni/juli gaan wij ook rondtrekken. De geplande route vind je op http://familiejungletocht.web-log.nl/thailand_2008/2008/01/de_eerste_locat.html

Wij kiezen ervoor om wel naar het noorden te gaan. Daar zal het dan mischien wel wat meer kans op een regenbui zijn maar dat zijn dan toch meestal kortstondige tropische hoosbuien waarna het weer prachtig weer word. De natuur en omgeving moet daar nog steeds zo mooi zijn dat we het niet willen missen. Naar het zuiden toe willen we langs de kust van de golf van Bangkok afzakken.

Succes met de planning!