Wat is wijsheid ivm regenseizoen? Eerst Chiang Mai of Koh Samui?

Wij gaan van 21 juli t/m 4 september naar Thailand!! :crazy:
Omdat het dan regenseizoen is zijn we nog in dubio hoe we onze reis uit gaan stippelen! We willen zowel naar het Noorden als naar het Zuiden reizen.
Kan iemand ons vertellen wat wij het beste kunnen doen? Wanneer hebben we de minste kans op regenachtige dagen en kunnen we ook nog lekker op het strand liggen??:shining:
Wij willen in Chiang Mai en Chiang Rai trektochten gaan maken (en niet alsmaar door modderpoelen lopen). In het zuiden willen we o.a. naar Koh Samui, Koh Phangang, Surat Thani etc.
Omdat we hebben gehoord dat we Phuket en Phi Phi beter kunnen mijden in juli en augustus laten we dit achterwege. Daar zou je echt wegstromen op het strand, is mij verteld.
Kan iemand ons helpen met enige nuttige informatie???
Alvast bedankt!!! Groetjes, Alice

Zuidoost- kust en eilanden kun je rustig naar toe gaan. Niks aan de hand. Af en toe een bui en een storm maar geen dagelijkse gutspartijen of modder tot aan je nek. Wel lekker eigenlijk, die periode.

Daar zou je echt wegstromen op het strand, is mij verteld.

Klopt gelukkig niet. Het kan regenen, maar dat zijn normaal gesproken korte, heftige buien van ca een uur, met ervoor en erna zon.
Het weer in de Golf van Thailand is normaal gesproken echter beter in deze tijd van het jaar.

Bedankt voor de reacties!
Alleen vroeg ik mij dus af waar wij het beste eerst naar toe kunnen reizen (rekeninghoudend met het weer)?
Eerst naar het zuiden, omdat naarmate het regenseizoen vordert er meer kans is op buien?? Of jij eerst naar het noorden van Thailand, omdat je kans hebt om tot je knieeen (ok, enkels!) in de blub te staan…?

Als je weet dat ze het regenseizoen tellen vanaf mei tot oktober (zo ongeveer), dan zullen enkele weken niet veel verschil maken.
Je kan trouwens niet echt meer rekenen op die “afgebakende” seizoenen, aangezien het klimaat over heel de wereld om zeep is. Zo had ik afgelopen kerstvacantie heel wat regen rond Phuket en Krabi, wat niet normaal was voor deze tijd vh jaar.
Als ik dan toch een advies mag geven: eindig lui lekker op het strand, en niet met een trektocht.

Als je tijd over hebt is de noor oost hoek ook interesant(isaan) daar is het vaak nog echt puur niet zo veel toeristen maar zeker de moeite waard als je visum nog moet verlengen kun je ook nog in cambodja kijken dat is echt een land om te leren kennen.groetjes fransjes
nog een paar dagen en kan eindelijk weer die kant op.:cambodia:

ik zou eerst naar het noorden gaan, daar ‘stroomt’ de regentijd eerder in…