Thailand

Hey,

zijn er mensen die tijdens het regenseizoen in Thailand hebben verbleven en die me iets meer kunnen zeggen of ze daar veel last van hebben ondervonden?

Ik (24-jarige jonge vrouw) zou namelijk van 18 juli tot 16 augustus naar Thailand gaan, maar vroeg me af of ik bepaalde gebieden beter vermijd of iemand me aanraadt om eerder naar het Zuiden of Noorden te trekken.
Het enige dat ik voorlopig heb, is een vliegticket (alhoewel ik dat morgen definitief moet gaan vastleggen als ik tegen dan niet door weet ik veel wat of wie overtuigd zou zijn om er niet hen te gaan…, wat ik me moeilijk kan voorstellen…!). Voor de rest zal alles afhangen van het ‘hoe’ en ‘wat’ ginder ;).

Tips zijn ook nog altijd welkom, al heb ik er al verschillenden hier op het reisforum gevonden B).

Zo heb ik ook kunnen afleiden dat het interessanter (goedkoper) is om ter plaatste een (eventuele) meerdaagse trektocht te boeken. Zijn er die daar een andere mening over hebben?

Wat zijn de minder toeristische gebieden en/ of de echte aanraders?

Zijn er nog andere mensen die deze periode in Thailand vertoeven en die misschien zin zouden hebben elkaar ergens te ontmoeten ofzo?
(voorlopig zal ik Judith, die rond dezelfde periode aankomt als ik, misschien al 1 of 2 daagjes in Bangkok ontmoeten bij aankomst)

Oh ja, ik dacht ook om eventueel eens tot in Laos te gaan. Is dat de moeite of valt er eigenlijk niet veel te zien?

Groetjes

Hoi Judith,
Ben zelf net terug uit Thailand. De kleine regentijd gaat nu beginnen. Dat merkte je wel. Maar wees gerust het zijn maar korte maar wel hevige buien. Het voordeel is, is dat het landschap er nu op z’n mooist uitziet. Ik was zelf in Bangkok en Pattaya. Bangkok is fantastisch en juist wel fijn al het een beetje regent. Dan is de smok een beetje weg. In Pattaya was het duidelijk veel mooier weer terwijl dat slechts 150 km. daarvandaan ligt. Pattaya zelf is alleen maar disco’s en gogo bars. Dus heel toeristisch. Je kunt daar terplekke ontzettend veel trips boeken naar laos cambodja en een heleboel eilanden. Ik wens je veel plezier daar en wou dat ik ook nog even kon. Helaas is het geld op. :frowning:

Hoi oogje,

Het ergste gedeelte van het regenseizoen is nu voorbij. Dit zijn de maanden april, mei en juni. Vaak regent het dan aan het eind van de dag een uurtje of 2, echte tropische buien. Maar als je het slecht treft kan het hele dagen regenen, dit vooral als je meer naar de eilanden richting het oosten gaat (ko samet, ko chang). Ik heb vorig jaar 5 dagen op Ko Chang gezeten, en 5 dagen onafgebroken regen gehad. Dat was dus 5 dagen dvd’s kijken. Maar dit was erg extreem.
Laos is absoluut de moeite waard, maar dat is mijn mening. Het is nog minder toeristisch dan Thailand.
Leuk eiland waar veel backpackers komen is Ko Samet, op ongeveer 2,5 uur rijden van Bangkok en dan nog een klein half uurtje met de boot. Leuke hutjes aan het strand en gezellige restaurantjes op het strand.
Pattaya raad ik je af, vooral als vrouw. Elwin geeft al aan waarom: gogobars, gogobars en verder ook nog gogobars. Verder zal je daar ook nog veel gogobars tegenkomen. Niet doen dus !!!
Trektocht inderdaad ter plekke boeken, in Chiang Mai en Mae Hong Son zijn daar genoeg organisaties voor.
Voor goedkope binnenlandse vluchten kijk op www.nokair.com en/of www.airasia.com

Veel plezier alvast !

Hey,

alvast heel hard bedankt voor de informatie!
Ondertussen heb ik mijn vliegticket definitief vastgelegd en kan ik dus echt mijn route verder gaan uitstippelen :rolleyes:

Tips etc. blijven welkom ;)!

Groetjes

Pai, een plaatsje halverwege Chiang Mai en Mae Hong Son, is ook leuk voor een trekking. En zoals gezegd: alles ter plekke regelen is financieel voordeliger.
Als je verder naar’t zuiden wil trekken, misschien toch ff rekening houden met het regenseizoen wat betreft muggen, wilde zee en zichtbaarheid ivm snorkelen of duiken: Kies dus de oost-kust (en niet de west-kust), Koh samui bvb.