Hallo allemaal,
Er zullen ongetwijfeld al meerdere topics zijn over dit onderwerp, maar toch, kom ik ook nog een keer.
Ik had het ook al vandaag in mijn voorstel topic even aangekaart, maar ik dacht ik vraag het ook hier nog een keer.
Mijn vriend en ik willen van ongeveer 1 oktober tot 16 oktober naar Thailand. We willen dan vliegen op Bangkok en daar een paar dagen verblijven en dan doorreizen naar een eiland.
Wij zijn beiden nog nooit in Thailand geweest.
Maar ik heb ondertussen al uren gezocht op Internet, want ik weet ondertussen al wel dat het regenseizoen is. Maar heb ook gelezen dat het tot oktober en ergens anders lees ik weer dat het tot en met oktober regenseizoen is.
Maar hoe is het nou echt? Ik hou echt niet van regen, maar een plensbui in een warme omgeving daar kan ik wel meeleven. Ga ik onder een afdakje even een boekje lezen of iets dergelijks.
Is Bangkok in deze periode wel aan te raden? En welk eiland kunnen wij het beste nemen? Ik heb ook wel gelezen dat er verschillen zijn tussen de verschillende kusten. Ik heb wel gelezen over Pattaya en Phuket, maar dat lijkt ons helemaal niets.
Wij willen gewoon ergens lekker aan het strand kunnen liggen, ontspannen en als er een leuke tempel op dat eiland staat of iets anders interessants willen we dan ook bekijken.
Heeft iemand misschien een antwoord? Ik wil dit namelijk wel graag weten, we moeten ook nog zoeken naar vluchten namelijk. Oh, en wij zijn van plan om dan van Bangkok naar dat leuke eiland te vliegen, maar een ferry voor het laatste stukje is ook geen probleem.
En nog een laatste vraag mochten er enthousiaste (amateur) fotograven zijn: Ik heb (ook weer) ergens gelezen dat het regenseizoen kan zorgen voor een soort nevel in de lucht waardoor het niet mooi/mogelijk is om mooie foto’s te maken. Heeft iemand dit ervaard in Thailand tijdens het regenseizoen?
Ik hoor heel graag!
P.S. toen ik mijn topic had gepost, zag ik de spelfout in de titel… Kan ik blijkbaar dus niet meer aanpassen… Je titel is aangepast!