Regenseizoen in Bangkok/tropisch Thais eiland.

Hallo allemaal,

Er zullen ongetwijfeld al meerdere topics zijn over dit onderwerp, maar toch, kom ik ook nog een keer.

Ik had het ook al vandaag in mijn voorstel topic even aangekaart, maar ik dacht ik vraag het ook hier nog een keer.

Mijn vriend en ik willen van ongeveer 1 oktober tot 16 oktober naar Thailand. We willen dan vliegen op Bangkok en daar een paar dagen verblijven en dan doorreizen naar een eiland.

Wij zijn beiden nog nooit in Thailand geweest.

Maar ik heb ondertussen al uren gezocht op Internet, want ik weet ondertussen al wel dat het regenseizoen is. Maar heb ook gelezen dat het tot oktober en ergens anders lees ik weer dat het tot en met oktober regenseizoen is.

Maar hoe is het nou echt? Ik hou echt niet van regen, maar een plensbui in een warme omgeving daar kan ik wel meeleven. Ga ik onder een afdakje even een boekje lezen of iets dergelijks.

Is Bangkok in deze periode wel aan te raden? En welk eiland kunnen wij het beste nemen? Ik heb ook wel gelezen dat er verschillen zijn tussen de verschillende kusten. Ik heb wel gelezen over Pattaya en Phuket, maar dat lijkt ons helemaal niets.

Wij willen gewoon ergens lekker aan het strand kunnen liggen, ontspannen en als er een leuke tempel op dat eiland staat of iets anders interessants willen we dan ook bekijken.

Heeft iemand misschien een antwoord? Ik wil dit namelijk wel graag weten, we moeten ook nog zoeken naar vluchten namelijk. Oh, en wij zijn van plan om dan van Bangkok naar dat leuke eiland te vliegen, maar een ferry voor het laatste stukje is ook geen probleem.

En nog een laatste vraag mochten er enthousiaste (amateur) fotograven zijn: Ik heb (ook weer) ergens gelezen dat het regenseizoen kan zorgen voor een soort nevel in de lucht waardoor het niet mooi/mogelijk is om mooie foto’s te maken. Heeft iemand dit ervaard in Thailand tijdens het regenseizoen?

Ik hoor heel graag!

P.S. toen ik mijn topic had gepost, zag ik de spelfout in de titel… Kan ik blijkbaar dus niet meer aanpassen… Je titel is aangepast!

Nou gewoonlijk zijn er hevig buien in oktober die niet langduren,hoogstes een uurtje!
Het weer kan je niet van tervoren voorspellen,maar gewoon gaan zou ik zeggen.
In sommige eilanden zoals Koh Chang,hebben rond die tijd heerlijke temperaturen alsook zijn er minder regendagen dan elders in Thailand.

blijf voor het regenseizoen zeker niet weg, zoals Georges ook al aangeeft gaat het hier meestal om 1 flinke bui per dag en dan meestal in de avond of nacht, natuurlijk kan het ook een dag lang regenen of soms zelfs nog langer maar het kan ook zijn dat je geen regen druppel zal aantreffen tijdens je verblijf.
in october zit je vollop in het laag seizoen ik zou dan ook zeker niets plannen over welk eiland je gaat bezichtigen maar gewoon als je in bangkok bent het weer bericht bekijken en dan een keuze maken welk eiland je gaat bezichtigen er is keuze genoeg en op de eilanden zal je meer dan genoeg slaap plaatsen vinden. (maak een top 5 van eilanden welke je wel zou willen bezichtigen bijv,
1- koh chang
2- koh samet
3- koh phangan
4- koh lanta
5- koh lipe
je schrijft pattaya en phuket hebben we over gelezen en lijkt ons helemaal niets, nu denk ik dat je het over het (sex)uitgaan hebt als dit zo is doe je vooral phuket veel te kort zolang je niet naar patong gaat zal dit reuze meevallen en bedenk dat phuket een groot eiland is (thailand grootste) er is dus veel meer te zien en te beleven
op de site van air asia vind je tegenwoordig divers combi tickets aan dit zijn vliegtickets plus ticket voor de ferry

Koh Chang minder regendagen ? Ik denk dat je Koh Samet bedoelt Georges :slight_smile: !

Bangkok in deze periode is zeker aan te raden, Bangkok is altijd aan te raden, in welke maand dan ook.
Het weer is de laatste dagen prima, overdag droog, ene dag erg zonnig, andere dag bewolkt, maar zoals altijd erg warm. 's Middags of 's avonds valt er vaak een tropische bui.

Bezoek natuurlijk de bekende hoogtepunten in Bangkok (Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun en Chinatown), maak een tochtje met een longtailboot door de klongs (kanalen) van Bangkok en vergeet zeker niet om een fietstocht te maken door Bangkok, echt een aanrader !

Groeten uit een warm, maar droog Bangkok !

koh samui begint het regenseizoen in oktober tot eind december
maar het is ook hier onvoorspelbaar het weer

ik heb twee jaar geleden in thailand rondgereist van 1 oktober tot 1 novembern op die maand hebben we geen 2 uur regen gehad

en dit jaar ga ik terug rond dezelfde periode

je moet echt geen schrik hebben van regen!!