Hoog/laagseizoen, Groot verschil ?

Beste reizigers ,

Thailand ga ik dit keer bezoeken.
we gaan in okt./nov. , Regenseizoen.
nu is mijn vraag is dit wel verstandig? of maakt het niet uit?
( ik zou het graag willen horen van iemand die rond die tijd is geweest )
hopelijk kunnne jullie me helpen beslissen!

Groetjes,
Dirk. ( andere Dirk :smiley: )

Mijn ervaring met het regenseizoen is dat het reuze meevalt, af en toe heb je een bui die tot maximaal 30 minuten duurt en de rest van de dag is het droog. Ik moet er wel bijzeggen dat ik nog niet in Oktober en November ben geweest. Wel weet ik dat Oktober de laatste maand van het regenseizoen is, en dat in November het overgangsseizoen begint.

en FYI - tijdens regenbuien is het niet zo dat het koud en grauw wordt, de lekkere temperatuur blijft! Met uitzondering van het Noorden, daar kan de temperatuur wel wat dalen, maar dat heeft ook weer te maken met de hoogte.

1 like

oktober november is z’n beetje het einde van het regen seizoen en dus zal je vast nog wel een bui mee maken maar deze zijn normaal naar een uurtje weer voorbij verder zal een bijna zeker geweldige tijd gaan beleven in thailand
groet dirk :chin:

1 like

oktober en november zijn op het eiland koh tao drama. Je kunt er dan beter niet zijn het lijkt wel winter. Het regent daar ontzettend veel en het is ook een stuk frisser dan normaal. Dus de eilanden koh samui, koh phangan en koh tao kun je dan beter overslaan. Volgens mij is phuket en phi phi wel oke kwa weer.

1 like

Hardstikke bedankt allemaal.

geen vuiltje aan de lucht ikzelf ga ook de zelfde periode die jij hebt opgegeven!Af en toe een regenbui,maar daar trekken we ons niet veel van aan hé Digros!!Moest het september geweest zijn dan zou ik zeggen,je botten meenemen,want de straten zijn in een mum van tijd onder water!(vooral cnx)niet de eerste keer dat de ping river(chiangmai)uit zijn voegen barst,en dat de straten naar het beroemde night market,niet bereikbaar zijn!Heb het al een paar keer voorgehad dat ik tot kniehoogte door de straten moest om naar mijn "favorite restaurant tegaan!gegroet:georgessiam.

meestal beginnen mensen dan over prijzen te zeuren als ze dat als titel stellen.
NOV is rainy season voorbij-eigenlijk de beste tijd-ben er zelf dan ook altijd. NIet zo heel heet meer en voor de grote toeristendrommen rond kerst+1/1 komen later. Okt kan het nog flink regenen-het rainy season eindigt vrij vaak met dagen+dagenlange buien-maar dat weet je nooit tevoren. En zoals bovengezegd: Thaild is echt nogal groot en verschillend-en zelfs in NL kan het noord flink vriezen en zuid al flink dooien-dat is hier met hitte/regen net zo. daarom een nogal zinloze vraag zonder wat preciezer te zijn.

Ben eigenlijk alleen maar in het regenseizoen in thailand geweest.(juni/juli/aug/sept)
Naar mijn mening valt het allemaal reuze mee…
Gewoon een paraplu meenemen als je in bkk op stap gaat,want anders wordt je echt kleddernat…buiten vind ik dat geen probleem,maar als je gaat shoppen…
shoppingmoles…daar is het gewoon 18 graden door die airco’s…dan sta je wel even te rillen.
qua strand vind ik het ook wel wat hebben…een ochtend prachtig weer…dan even donker en een flinke hoosbui en daarna gewoon weer zonnen!

minpunten:
het verkeer in bkk is tijdens en na een regenbui echt een drama!
normaal al druk maar dan helemaal een chaos.
en eind sept op phuket geweest en 4 dagen lang regen,onweer en flinke wind.

Jeroen