Beste reistijd naar Thailand?

Kan iemand mij vertellen hoe het weer eind decenber begin jannuari is heb iemand daar ervaring mee ??

of zijn andere maanden betere reistijden

groetjes pam:zon02:

Van november tot december begint het overgangsseizoen. Gedurende deze periode heeft Thailand te maken met een droog seizoen en met koelere temperaturen (13 tot 33 graden).

Bron: http://www.thailandreisgids.nl/alles-over-thailand/over-thailand/klimaat-in-thailand.php

De 13 graden is vooral voor het verre noorden van Thailand bedoelt… Ikzelf heb het nog nooit koud gehad in Thailand! :smile:

klopt, nov december is een mooie/goede tijd.

oke bedank top

kan ik weer verder gaan kijken ivm vliegtickets enzo en wat voor soort route bedankt.:zon02:

Ik denk halverwege augustus te gaan. Hoe zal het weer dan zijn? Zijn er mensen op dit forum in die periode in Thailand geweest?

Hey,

Wij vertrekken ook 14 augustus naar Thailand en ik heb al alle topics gelezen ivm het regenseizoen. Al met al valt er af en toe een hevige stortbui, in ieder geval geen dagenlange regen zoals hier in België/Nederland.

Verder heb ik ook gemaild met de eigenaar van een guesthouse in Noord Thailand (Thaton) en volgens hem moest ik mij niet te véél zorgen maken, omdat de meeste regen s nachts valt en hij het regenseizoen de mooiste periode van het jaar vindt omdat alles dan groen is en in bloei staat.

Wij gaan rondreizen en eindigen de laatste week op een strand, dat boek ik pas daar ter plaatse zodat ik het weerbericht kan volgen, ofwel wordt het Koh Chang (zou in Augustus redelijk droog moeten zijn) of Koh Tao. De kant van Phuket zou statistisch gezien natter zijn…

Groetjes

Kim :vak02:

Hetzelfde als de rest van het jaar, gewoon lekker warm.

R.

Dagenlange regen nog nooit meegemaakt.
Een of twee keer per dag een bui van een half uur, meestal in de namiddag.
Er kan wel heel veel vallen in 30 minuten…:storm:

R.

Hallo,

Ik ben zelf in 2005 in Thailand geweest in Augustus in de 3 weken dat ik er was hebben we 3 keer hele harde regen gehad aan het einde van de dag. Voor de rest prachtig weer gehad.

gr van Moira

Is juli ook te doen?
Wij vertrekken >>> 3 juli en hopen op behoorlijk weer…

Hallo,

Ik ben zelf nu in Thailand tot 20 juli 2009. Ik heb het gevraagd aan mij vrienden die hier op Koh Tao leven het weer is hetzelfde als juni en dat is eigenlijk gewoon goed. Ik ben hier nu 2 weken en heb 2 keer regen gehad maar dan wel in de nacht.

gr van Moira

Wat zeggen je vrienden over augustus?

Dank voor de reactie.
Schitterend, laat ons hopendat het weer zo blijft!
Wij hopen ook naar Koh Tao te gaan, meer bepaald naar Ao Hin Wong… naar t schijnt kun je daar ferm snorkelen…
Duiken kan niet… wegens ooroperaties van mijn vriendin, maar snorkelen gelukkig wel.Kun je er makkelijkverblijf vinden als je niet duikt?
groetjes en geniet van de zon, hier is het maar frisjes…

Scroll even naar boven, ik had je al antwoord gegeven.

"gewoon lekker warm "

R.

Hallo,

Ik heb over augustus 2005 al antwoord gegeven ik ben zelf in augustus 2005 ook op Koh Tao geweest het weer is oke er valt wel eens wat regen maar niet de hele dag door en elke dag.
Snorkelen kan prima op koh tao en accomodatie vinden als je niet duikt is ook geen probleem. Alleen is het zo dat sommige resorts korting geven als je wel duikt.
Ik weet niet in wat voor prijsklasse je zoekt. Maar welke ook wel leuk is sunsetburi resort die kost voor 2 personen 1000 bath en heeft ook een zwembad en ligt in aan het strand in sairee village.
Daar is ook het meeste te doen.

gr van Moira

iemand ervaring met de periode eind september ?

het is 12 mnd warm in Thailand maar het is vooral de vochtigheid die parten speelt, dacht ik. In onze wintermaanden lage vochtigheid in Thailand, in onze zomermaanden hoge vochtigheid.

Wie heeft daar ervaring mee in september ?
is dit te doen ? Of heel de dag nat van t zweet ?

Hallo,

Toevallig ook een deel van september geweest en het weer was oke maar inderdaad goed warm ik heb veel in het zwembad gelegen. Het is eigenlijk altijd wel erg vochtig in Thailand ik vind het nu ook vrij vochtig en je zweet nu ook vrij snel.
Ik vind het altijd zo opmerkelijk dat Maleisie heel anders is kwa luchtvochtigheid veel droger waardoor je minder zweet.

gr van Moira

Hey,

Ben nieuw op het forum en denk erover om half Oktober naar Khao Lak te gaan.

Is dit aan te raden ivm regenseizoen. Heb je kans op hele dagen regen of is het meestal enkel een uurtje regen per dag?

Kun je in deze periode wel duiken / snorkelen? Hoeft niet hele dagen, maar een dagje duiken zou wel leuk zijn!

Thx!!

Rachel, Oktober is een overgangsmaand.

Het weer is daarom onvoorspelbaar. het kan mooi weer zijn met zon en weinig wind, of het kan enkele dagen achter elkaar regenen.

In 2008 was het weer goed om te duiken, misschien alleen wat te veel wind, in 2007 was het minder. Hier http://phuket-scuba.blogspot.com/search?updated-min=2008-01-01T00%3A00%3A00-08%3A00&updated-max=2009-01-01T00%3A00%3A00-08%3A00&max-results=6 meer weersinformatie voor Oktober voor Phuket, sterk vergelijkbaar met Khao Lak.

Hallo, kan iemand mij vertellen hoe begin september het weer in Bangkok is?