Ik ben van plan om half augustus naar Thailand te gaan (waarschijnlijk Koh Toa), maar nu wordt ik door een aantal mensen gewaarschuwd om hier niet naar toe te gaan vanwege het regenseizoen?
Iemand met ervaring die hier iets over kan zeggen?
ik ben zelf in de maanden Mei, juni, juli en augustus in Thailand geweest ( niet achter elkaar hoor!)
officieel is Mei geen regenseizoen en toen hadden we veel regen en augustus is het wle en ik heb geen druppel gezien
Over het algemeen vind ik de ophef over regenseizoen altijd wat overdreven. Ten eerste is het meestal een hele grote plens water die om een uur of 16.00 naar beneden komt en dan is alles weer goed
Ten tweede is het warm, dus de regen is dat ook.
In nederland heb ik een hekel aan nat regenen maar in Azie kan het me niet zoveel schelen.
Voor Ko Tao zit je in het goede seizoen. De eilanden hebben last van de seizoenen in de zin van stormen en dan vooral op het water. Dat is dus lastig als je er met een boot heen wil en wilt zwemmen, snorkelen en duiken.
De Phuket kant is geschikt rond december
Ik zou me niet laten tegenhouden door de mogelijkheid van af en toe een flinke bui.
Wij zijn vorig jaar in september naar Thailand (Phuket) geweest voor een 10-daagse strandvakantie.
Laat je niet afschrikken van het regenseizoen. Heel de dag stralende zon en dan een half uurtje de ‘volle laag’… Na dat half uurtje schijnt de zon terug als van te voren…
TIP: Wij hebben toen online gebooked via Best-tours (Twin Palms Hotel - echt aanrader!) en wou voor de grap eens de tarieven vergelijken bij een reisbureau die ook Besttours deed: