Na al die fantastische verhalen over thailand, gaat het er eindelijk van komen… Ik heb me laten overhalen.
Ik zou in Augustus willen gaan, maar ik twijfel of dit wel een goede periode is.
Of valt het regenseizoen nog goed mee? Ik heb al vrienden gehoord die zeiden dat ze er helemaal geen last van gehad hebben, en andere zeggen dan weer dat het veel te vochtig was.
Heeft iemand anders hier nog ervaring mee?
Ik zou ook graag nog enkele tips willen; Ik ga twee weken waarvan 7 dagen bangkok en de andere 7 zou ik graag naar een eiland gaan, heeft iemand een goeie tip waar het zeker de moeite is, liefst niet te toeristisch.
Wij gaan ook in augustus, de 20e vertrekken we! We hebben begrepen dat het wel kan regenen maar het vaak 1 flinke bui is! Wij zijn in oktober naar de Dominicaanse Republiek geweest (vol in het regenseizoen) en de buien die er zijn geweest kunnen we op 1 hand tellen… Je weet het toch nooit!
Het weer is ook in Thailand een beetje in de war. Vorige maand moest zo een beetje de warmste maand van het jaar zijn, maar 2 weken lang hebben we geen airco behoeven te gebruiken. Vandaag was het erg warm en een beetje regen.
Het kan inderdaad wel erg vochtig en warm zijn. November & December zouden de “beste” maanden zijn om hier te reizen. Koel weer en weinig regen.
7 dagen Bangkok lijkt wel wat lang, behalve als je van grote steden houdt. Als je voor het eerst komt heb je waarschijnlijk na 3 dagen genoeg drukte en lawaai gehad.
Ik zelf vindt Koh Samet nog steeds een leuk eiland, maar dat is wat klein voor 7 dagen. Dan zou je beter naar Koh Samui ofzo kunnen.
Persoonlijk kan ik me prima 7 dagen vermaken in BKK maar net wat andere ook al aangeven is het voor een eerste keer misschien wat veel. Je zou in die dagen die je overhoud kunnen reizen naar Ko Tao en omstreken of naar bv Koh Chang en Koh Samet (mijn voorkeur) de laatste twee zijn niet al te ver van BKK en zijn twee verschillende eilanden,maar allebei zeer de moeite waard.