Mijn vriendin en ik zijn onervaren reizigers, maar willen nu graag eens iets tofs beleven. Azie kwam al gauw ter spraken dus hier richten we voor nu even onze peilen op.
We kunnen op vakantie van ongeveer 8 tot 31 augustus en zijn van plan om te gaan backpacken.
Onze grootste onzekerheid: het weer! Wat zijn jullie ervaringen rond deze tijd, is het echt de hele dag bewolkt? Valt de vakantie in het water?? Is de zee onrustig? Allemaal verhalen die ik links en rechts heb gelezen, maar krijg er geen duidelijk beeld van!
Ons plan is om te landen in Bangkok, dan vrij snel richting het noorden (nachttrein richting chiang mai) te gaan, dan naar beneden terug te reizen naar de mooie stranden en eilandjes om vervolgens weer terug te keren naar Bangkok. Is dit allemaal te doen in drie weken?
Dus even resumerend:
Hoe hinderlijk is het weer in Augustus?
Is 3 weken in Thailand genoeg om het land te beleven?
Aan het einde van juli en de maand augustus komen aan het einde van de dag onweersbuien voor gepaard met hevige regenval van korte duur.
Je moet gewoon een beetje geluk hebben in deze periode.
Misschien heb je maar een paar dagen een beetje regen, of misschien heb je 2 dagen aan een stuk door regen. Het kan allemaal in dit regen seizoen. Maar 1 ding is bijna zeker… regen kom je wel tegen.
Met 23 dagen kan je prima je programma afwerken Stefan !
Misscchien kan je nog Kanchanaburi erbij nemen?
Ik vind het echt lastig die “gok” met het weer! Je wilt natuurlijk gewoon strak blauwe luchten en lekkere temperaturen…
Maar een goed alternatief is er ook niet echt denk ik, de overige SE Asia landen hebben hier ook mee te maken en zijn aanzienlijk lastiger te bereizen (voor de beginner). Indonesie heeft er minder last van, maar dit land trekt mij toch niet zo zeer… Zou graag naar een boeddhistisch land reizen.
Kun je misschien toelichten hoe de monsoon zijn invloed heeft op noord en zuid? Is het bijvoorbeeld beter om van zuid naar noord te reizen of vice versa?
Over ons reisschema; Kanchanaburi zit daar waarschijnlijk wel in! Over het noordelijk gedeelte weet ik nog niet zoveel, maar in ieder geval ayutthaya. Zuidelijk in ieder geval Ko Tao en Phuket
Wat georges zegt,je moet geluk hebben in die periode…
Eens een prachtig mooie week op phi phi island gehad eind aug/sept met alleen eind vd middag een fikse bui,maar dat was juist verfrissend en een mooi schouwspel/natuurverschijnsel…
Anderzijds ook meegemaakt dat 6 dagen kohchang nonstop geregend heeft,dan baal je wel.
In de stad lopen dan alle straten vol en staat het verkeer compleet vast.
Mocht je 100% een strak blauwe lucht hebben en geen of weinig regen,dan moet je reizen tussen dec en april