Thailand augustus 2008

hey,

ik wil deze zomer (heel de maand augustus) 4 weken gaan backpacken in Thailand (waarvan wellicht een weekje in Bali). Ik ga voor t eerst in mijn uppie op vakantie. Ik ben niet opzoek naar een full-time reisgenoot, maar ben benieuwd of er nog meer mensen in deze periode gaan en het lijkt me leuk om van te voren reisplannen te delen en wellicht, als het klikt, iets (tijdens de reis) af te spreken.

Een gedetailleerd reisplan heb ik nog niet, maar ben van mening dat het met een globale planning incl lonely planning zeker moet lukken (zoals tijdens mijn reis in Zuid-Afrika). Verder wil ik tijdens mij reis culturele uitstapjes maken, natuur/jungletochten maken, sportieve activiteiten (duiken/raften?) en goede (strand)feestjes in Zuid-Thailand bezoeken.

ik ben benieuwd wat andermans plannen zijn en naar tips/adviezen van ervaren Thailand-gangers. Zelf heb ik nu het plan om 1 week Bali te doen en 3 weken Thailand, zijn er mensen die dit ook hebben gedaan? Of is een ander nabij gelegen land leuker/beter/interessanter enz… om voor een week te bezoeken?

ben benieuwd…

groetjes, Marjon :dag:

Hoi Ik ga de laatste 2 weken van augustus en de 1ste week van sept naar Thailand. Waar ga jij oa heen?

Groetjes

Bas

Heey Bas,

Waar ik precies heen ga in Thailand moet ik nog uitpluizen. Deze week krijg ik de lonely planet, dus dan ga ik wat concretere plannen maken.
Wil wel eerst naar het noorden (jungle enz) en eindigen (voor 1,5 week) op aantal zuidelijke eilandjes. Hoorde ook van een vriend dat ik zeker naar Maleisië moet gaan. Naar het eiland ‘Penang’ ligt vlak bij Phuket. Dus ik denk dat ik daarvoor kies ipv weekje Balie.

Heb jij al concretere plannen gemaakt?

• heb jij al een ticket geboekt en heb je misschien tips via welke site/organisatie je het beste (goedkoopste) ticket kan boeken?

Groetjes,

Marjon

Naar het eiland ‘Penang’ ligt vlak bij Phuket.

Penang ligt niet echt vlak bij Phuket. Als je al naar Phuket of Samui gaat, zou ik niet naar Penang gaan, voegt denk ik weinig toe.

Das makkelijk !! www.vliegtarieven.nl !!

Hoi Marjon

Ik ga oa naar het noorden, chiang mai en naar noordoosten om familie te bezoeken, verder nog geen idee, wil ff wat aan het strand door brengen :slight_smile:
Ik vlieg trouwens met eva air.
Wie weet treffen we elkaar wel ergens in Thailand :slight_smile:

Groetjes

Bas

Hoi Marjon,

Komende augustus ga ik naar thailand voor 20dgn, ben al x-tje geweest toen heb ik BKK en 't zuiden eilanden) gedaan, zeker moeite waard.
Echt planning voor nu aug. heb ik deels uitgezet maar ’t is zeker niet heilig, wil ik in 't noorden “chiang mai enz.” beginnen en dan verder afzakken.
Lijk me gezellig als 't zo uitkomt om 'n paar dgn samen erop uit te trekken.

Vorig jaar heb ik Malaysia gedaan en is ook heel makkelijk en redelijk goedkoop (niet zo goedkoop als thailand) te doen.
Vanaf thailand naar malaysia - het makelijkste en goedkoopste is met “Air asia - vanaf THB550”, overland is 't van “satun- zuid thaland” met highspeed ferry richting v.b. Penang, een echte must.

Maar iets noord van Penang heb je Langkawi, de echte Bounty eiland van Malaysia, ook een bezoekje waard, je ben er toch :wink:
Vanaf Penang oversteek naar provincie Perlis (noord Malaysia) met ferry dan afzakken, natuurlijk kan vliegen ook, weer met Air asia maar nok is een alternatief.

Voor ticket richting Thailand, gister nog gekeken op WTC en prijzen liggen nu rond €720 met EVA Air (direct) of €763 met Thai Air via Copenhagen. Data voor de 15de aug. zijn prijzig.
Emirates of LTU zijn ook goede opties maar LET WEL, deze 2 vertrekken vanaf dusseldorf waarvan emirates tussenstop op Dubai.
Goedkope tickets gaan wel aardig hard dit jaar is ’t mij opgevallen.

Hoop je iets extra te hebben meegegeven en hoop wat gezamenlijk te kunnen plannen.

WTC (World Ticket Center) - www.worldticketcenter.nl
Air Asia - www.airasia.com
Goede site Malaysia (alle info incl ferry) - www.malaysiasite.nl
Accommodatie Azië – www.agoda.com

Met vriendelijk groeten

Etienne

Hey Etienne,

Bedankt voor je reactie (incl. tips!). Mijn planning is zeker ook nog niet concreet. Ik ga binnenkort eens paar x afspreken met verschillende vrienden/bekenden die al in x in Thailand zijn geweest voor aantal handige tips/adviezen. Lonely planet ga ik deze week kopen, zodat ik een globale route kan uittekenen… :wink:
…en dan maar gewoon ticket bestellen. Ik wil de hele maand augustus gaan reizen. Weet ook dat ik vanaf Bangkok richting het noorden wil (met nachttrein) en dan afzakken naar het Zuiden (wellicht aantal dagen Laos?).
Wil ongeveer 2 weken in het Noorden vertoeven en dan overige 2 weken in het Zuiden. Eilandjes hoppen, duiken, van het strand genieten, full moon party meepakken en wanneer er tijd over is wellicht naar Maleisië…

Een ticket moet ik nog bestellen.
Heb jij al een ticket?
Weet je al welke datum je precies weggaat?
Lijkt me gezellig (wanneer het klikt/uitkomt) om paar dagen samen op te trekken.
Weet jij trouwens of er grote kans is op regen in augustus? Tijdens mijn reis in het Noorden, vind ik dat niet zo erg. Maar zou het toch wel fijn vinden, om in het Zuiden aantal dagen zon mee te pakken. Een collega is vorig jaar in augustus in Thailand geweest en hij vond het weer toen erg tegenvallen.

Tot mails.

groetjes,

Marjon

Jeannette,
Wij hebben verschillende keren Bali en Thailand gecombineerd. Is goed te doen. Maar als Bali voor jou de eerste keer is zou ik daar langer dan een week blijven. En kom je waarschijnlijk in de problemen met je planning. Penang op Maleisië zou ik ook niet voor kiezen. Het eiland Langkawi in Maleisië is wel de moeite waard.

Hoi Marjon,

Altijd goed om bij vrienden c.q. kennissen enz. om tips te vragen, ben benieuwd wat voor leuke tips je allemaal mee zal krijgen.

Ticket, nee die heb ik nog niet, maar moet nu wel knopen gaan doorhakken, zoals 't nu naar uitziet wil ik 17 of 18de aug. (bezetting??) vliegen (met Thai Air via Copenhagen, nu €763) naar BKK.
Bij aankomst in BKK met Air Asia (€19 online promo, normaal €30) door naar Chiang Mai, terug uit Chiang Mai wil ik met de nachttrein doen. Hoeveel dagen ik in Chiang Mai wil blijven weet ik nog niet precies. Verdere data’s zijn nog open.

Over het weer, tja… je kunt pech hebben ;-).
Regenbuien zijn meestal hevig en vooral van korte duur, op de meeste tropische oorden is dit zo.
September en oktober staan bekend als de regenmaanden in thailand, maar vooral in het noorden wordt de meeste regenval genoteerd tijdens de regenseizoen.
Hoop dat je wat aan hebt.

En… tot horens.

Groetjes

Etienne

Hallo,

Ik ben zo rond 14 augustus tot 2 september in Thailand. Mijn msn: [EMAIL=“dantheman26_78@hotmail.com”]dantheman26_78@hotmail.com. Ik heb ook een ad. geplaatst hier. Ik vertrek wel vanuit Karachi en vlieg dan vanuit hier naar Bangkok alwaar ik de 14/15e wil aankomen. Laat maar weten of dit interessant voor je is.

gr

Daniel

Heej,

Ik heb ook een ticket inmiddels. Vertrek 3 augustus, terug 2 september.
Ga van Bangkok naar het noorden. Wil half augustus in het Zuiden zijn en misschien nog naar Maleisië en/of Loas mocht er tijd voor zijn.
Ik heb je toegevoegd op msn… dag praat wat gemakkelijker…

ciao,

Marjon

Hi Marjon,

Ik heb gezien dat je me hebt toegevoegd, we gaan binnenkort ff mailen hierover. Leuk ! Ben benieuwd naar je plannen.

tot snel.

gr Daniel

Hi marjon, ben je wel eens online ? Ik heb je een mail gestuurd.

Ik ga ook de laatste week van augustus en de eerste week van september naar Thailand!

Ik zit nu eigenlijk met vragen ivm het klimaat!!!
Omdat het namelijk regenseizoen is.
Zijn er plaatsen die te vermijden zijn in augustus qua klimaat en andere plaatsen die beter weer hebben in augustus?

Onze planning is ongeveer zo :

2 nachten BKK
1 nacht slaaptrein naar Chiang Mai
3 nachten Chiang Mai
en dan naar de stranden / eilanden
we dachten aan
Khosa Mui
Krabi
Phuket
PhiPhi

Ik verneem graag info hierover.

Thanks!!

Mede hierdoor ga ik dus niet meer in deze periode en heb ik mn reis uitgesteld tot begin volgend jaar.

Hmmm dat helpt niet echt … iemand misschien die me wel kan helpen?

ja ik weet wel dat het niet overal tegelijkertijd regenseizoen is.

Ah das goed, bedankt!