Ik ben van plan om in juli voor drie maanden naar Thailand af te reizen. Eerst zes weken het land in (heb het verder nog niet uitgestippeld), en daarna zes weken langs de kust en een paar eilanden bezoeken.
Kan iemand me vertellen hoe het dan met het weer zit? Ik hoor in mijn omgeving nogal tegenstrijdige berichten. Gisteren heeft iemand me namelijk verzekerd dat ik echt buiten de regentijd moet gaan, maar ik heb ook begrepen dat het juist de ‘groene’ periode is.
Het is er zo groen, omdat het ietwat vochtig kan zijn. Er zijn mensen die het inderdaad niet getroffen hebben en in een periode van een week het ongeveer een halve dag droog hebben gehad. Ik ben er wat vaker geweest en heb het gelukkig zo nog niet meegemaakt; hooguit een halve dag regen (aaneengesloten)… ik zal dan wel weer geluk hebben gehad.
Het weer heb je echter nooit zelf in de hand, maar houd er rekening mee dat er in de periode dat jij gaat er meer regen uit de lucht komt dan in bijv februari tot en met maart. Als je dat in je achterhoofd houdt, dan kan je vakantie nooit tegenvallen.