Thailand in juli

Hallo,

In juli ga ik samen met een vriendin naar Thailand. Het is dan regenseizoen en ik ben benieuwd of er iemand ervaring heeft met het weer in die periode?

Groetjes

ik weet het nie zeker…

Maar er is dan zeker nog een regenseizoen.
Maar dat hoeft zeker niet te betekenen dat je wegregent.

sjaak
www.wereldrondreis.eu

Rixt,
Ik ben veroordeeld tot juli en augustus, vanwege de schoolvakantie van mijn dochter. Meerdere malen dus in deze periode gegaan en de regen valt alleen tegen als dit 's avonds valt (je ziet het niet aankomen in het donker); overdag is het vaak zo voorbij (alhoewel… Koh Samui: 1x een halve dag en Koh Chang: 3 dagen). De genoemde dagen waren niet eens storend. Je kan natuurlijk altijd zo’n goedkoop inschuifbare parapluie meenemen in de avonduren (hang je aan je broekriem) en dan is er ook weinig aan de hand. Ik zou zo zeggen: “gewoon gaan - in het ergste geval loop je onder een lauw-warme douche en zeker niet storend”.

Thailand is het hele jaar te doen in noorden is de kans op regen wel groter maar is over het algemeen niet hinderlijk.

…en Thailand is net iets minder warm en mooi groen tijdens het regen seizoen!

HET REGENSEIZOEN!!!

Het wordt van de daken geschreewt, soms merk je het niet eens, ik zeg wel soms.
Dan zou je kunnen zeggen dat het in Nederland en Belgie een gans jaar lang “regenseizoen” is.
Een beetje water mag je toch niet tegenhouden om zo’n fantatische reis te maken.

Vele reisgroetjes,

Okee dan , het zal dan af en toe regenen, geen probleem dus …
maarhuu ik hoor niemand over de zon … schijnt die dan wel regelmatig in het regen seizoen ?
of is het dan wel bewolkt als het niet regent ,
Als het erg bewolkt is zou dat jammer zijn , wil graag bruin worden als ik begin augustus in Bangkok ben ; )

Nou, je hebt de nagel op de kop geslagen. Wat ik merk voor het moment, is het zo waar ik momenteel verblijf, zeer regelmatig bewolkt. Soms gepaard met een regenbui. Bij bewolkt weer is het aangenaam van temperatuur (+/-31°) en is het mogelijk overdag op stap te gaan. Bij zon weer, is het voor mij dan bijna onmogelijk buiten te komen. Als de zon schijnt doet hij echt héél goed zijn werk, hij bakt echt door je huid dat je niet bruint maar rood wordt. Gelukkig heeft iedereen een andere type van huid, misschien is dit voor jou geprobleem zodat je lekker kunt bruinen.

:zon::zon::zon::zon::zon: groetjes uit Samui.

Hey!

ook ik ben er erg benieuwd naar het weer maar ja… wij zijn ook gebonden aan de bouwvak en willen dit gewoon doen… en wat regen mag de pret niet bederven… regenjas mee, paraplu… gaat helemaal goed komen…
tis alleen een pittig eindje vliegen…
wij vertrekken komende vrijdag en heb er super veel zin in!

Net terug uit Thailand (onder meer Phuket bezocht) en wat denk je 2 dagen regen. Echter genoeg zon en binnen 2 dagen dik verbrand; heb echter een mooi kleurtje overgehouden… dus gewoon doen.

Groet,
Joe

Hoi Joe !
Hoe lang ben je in thailand geweest ?
en ben je ook in bangkok geweest ?
die 2 dagen regen , regende het dan de hele dag ?
Wij gaan a.s woensdag , en hopen wel een beetjuu bruin te worden :redface:
We laten het hier weten hoe het weer is geweest :slywink:
Greetzz Saphira