Ik ben van plan om deze zomer één maand, heel juli, te gaan reizen. Het plan is om misschien naar Thailand te gaan en dan langs de oostkust te reizen. Het is echter wel van mei t/m oktober regenseizoen in Thailand. Een andere optie is Indonesie, de sunda-eilanden, waar ik ook erg mooie verhalen over gehoord heb.
Nu is mijn vraag of jullie ervaring hebben met het regenseizoen in Thailand. Is het erg belemmerend voor het reizen? Het schijnt namelijk wel dat het aan de oostkust wel meevalt met de regen… Of is Indonesie dan een beter bestemming in juli ipv Thailand?
En natuurlijk is ook andere informatie en adviezen over beide landen welkom!
Alsvast bedankt!
Hallo, wij zijn al 5 maal in verlof geweest in julie augustus en de regenbuien zijn meestal kort en hevig met verder zon.
Phuket is daarvan iets slechter en daar kan het een ganse dag regenen en meer.
Samui is veel beter en de omgeving Ko Chang is een ramp .
Prettige reis
Hua Hin, Cha’ am en Samui zijn oke. Ko Samet is ook nog wel redelijk. Ko Chang is drama !!
Zat in juni 2004 op Ko Chang, 5 dagen alleen maar tropische buien, en niet van 1 of 2 uurtjes, nee, 24 uur per dag stortbuien. In 5 dagen slechts 2 uurtjes zon gehad. Het is echt een prachteiland, maar als je voor de zon komt, kan je er beter niet in het regenseizoen heengaan.