Thailand In Augustus

hoi,
Graag zou ik willen weten hoe het weer is in thailand in de maand augustus!
Ik heb thailand al wel eens eerder bezocht maar dat was in december en januari , het was er toen geweldig!
Het weer was prachtig mooi , het land is zowiezo prachtig mooi (vast ook als het regent ) maar wij willen gaan backpacken met onze zoons van 15 & 16 en als het de hele dag staat te gieten wachten wij liever tot de mogelijkheid zich voordoet dat we in december kunnen gaan.
Is er iemand die mij kan vertellen of het werkelijk zulk slecht weer is, ik heb het dan over bangkok, changmai,phuket en de eilanden in het zuiden.
bij voorbaat dank en met vriendelijke groet ,
MOOS

hoi je kan met een gerust hart naar Thailand gaan in augustus! Ik heb daar vorig jaar ook rondgetrokken in juli en augustus! En ik moet zegge het weer was daar fantastisch! Elke dag was het daar serieus warm, ook al zit je midden in het regenseizoen! Maar daar moet je je niets van aantrekken! Elke dag regent het mss een 15-tal minuutjes, maar daar zul je echt van moeten genieten! Constant regen moet je dus niet verwachten!

Hallo nena,

Je moet gewoon een beetje geluk hebben in deze periode.
Misschien heb je maar een paar dagen een beetje regen, of misschien heb je 2 dagen aan een stuk door regen. Het kan allemaal in dit regen seizoen. Maar 1 ding is bijna zeker… regen kom je wel tegen.
In december en januari heb je een hele grote kans op perfect weer. Maar dan is dat natuurlijk ook het hoogseizoen en betaal je voor veel dingen stukken meer. Wat dat betreft is Augustus natuurlijk wel heel gunstig en je hebt dan ook minder toeristen (dat vind ik altijd fijn).
Verder is het een perfect tijd om een aantal van de talloze mooie watervallen te bezichtigen, hoewel je moet oppassen met “slippery rocks” zijn de watervallen in de regen tijd natuurlijk op z`n mooist.
Enfin… Laat de regen de pret niet drukken… het zijn immers geen koude Nederlandse regens… :smiley:

Augustus is een goeie maand, niet al te heet, met uitschietters nog wel eens.
Het is wel de regenmaand, maar ook dat is niet onoverkomelijk.
Het regent vaak maar een korte tijd.
Soms overdag, veelal in de avond.

Succes. Groetjes peter