Thailand in augustus

Hoi,

Ik weet dat dit zo’n typische google-vraag is, en dat er al veel vragen over zijn gesteld en beantwoord, maar ik stel 'm toch opnieuw.
Ik heb er namelijk zoveel over gevonden dat ik nu niet meer weet wat waar is dus hoop ik op jullie recente ervaringen en Thailand kennis af te kunnen gaan.
Wij willen in augustus 17 dagen naar Thailand. We zullen +/- 3 dagen in Phuket zijn, 3/4 in Khao Sok en de rest op Koh Samui/koh phangan/Koh Tao. (weten we nog niet).
Ik lees zulke wisselende berichten, dat ik nu bang ben dat we die 17 dagen non stop in stromende regen zullen zitten. De een zegt dat je een stort bui kunt hebben en dat het daarna weer heerlijk weer is, terwijl sommige zeggen dat je in augustus eeecht niet in Thailand wil zijn.

:drugged:

**T max ****T min ****Zon ****Regen dagen ****Neerslagsom ****T water ****RV **Januari 29 23 – 15 192 28 83 Februari 29 24 – 10 182 28 81 Maart 31 25 – 12 212 29 81 April 31 25 – 14 94 30 81 Mei 32 25 – 21 137 31 79 Juni 32 25 – 19 109 30 77 Juli 32 25 – 18 86 30 76 Augustus 32 25 – 21 236 29 77 September 32 25 – 19 120 30 80 Oktober 30 24 – 26 322 30 85 November 29 24 – 22 412 29 85 December 29 24 – 17 223 29 81 T max = Gemiddelde maximum temperatuur in graden Celsius T min = Gemiddelde minimum temperatuur in graden Celsius Zon = Gemiddeld aantal zonuren per dag Regen dagen = Gemiddeld aantal dagen met regen per maand Neerslagsom = Totaal aantal milimeters regen per maand T water = Gemiddelde temperatuur zeewater in graden Celsius RV = Relatieve luchtvochtigheid in procenten

Weer en klimaat Thailand

Thailand ligt in de tropen. De periode tussen februari en mei is heet en droog. De temperatuur overdag schommelt deze maanden rond de 34°C. Tussen mei en oktober regeert de moesson (aan de oostkant, bij Koh Samui tussen september en december). Het grootste deel van de dag is het in deze periode gewoonlijk zonnig, terwijl in de namiddag een kortstondige, heftige regenbui voor verfrissing zorgt. De gemiddelde temperatuur is in de zomer zo’n 32°C. In de koele tijd tussen november en februari waait een noordoostelijke wind die in het grootste deel van het land voor droog, mild en aangenaam weer zorgt. De gemiddelde temperatuur schommelt dan tussen de 25-30°C; de nachttemperatuur bedraagt ongeveer 22°C. Klimaatgegevens Thailand (Bangkok)

.

Hallo,

Ik ben al meerdere keren op Koh Tao geweest in augustus en ben er deze augustus maand ook weer en ja het regent wel eens. Dat is dan voor een paar uur en dat was het dan ook vaak in de nacht. Je kunt regentijd niet vergelijken met regentijd in NL dat het altijd maar regent. Het kan zelf zijn dat wanneer jij er bent het helemaal niet regent.

Hoi Moira,

Ook wij, twee volwassenen en vijf grote kids (incl. aanhang) zitten in augustus ook in Thailand.
We willen o.a naar Koh Tao (of eventueel Koh phanang).
We zoeken echter nog een leuk adresje, eenvoudig maar ook weer niet supersimpel, rustig, maar wel een barretje en restaurantje in de buurt en het liefst (bijna) op het strand.
Heb je nog een tip ?

Groet,

Ruud

Hallo,

Ik zou je adviseren om naar Saree te gaan dat is gezellig en daar is het meeste te doen en ook de meeste accomodatie. Ik kan je Bans eventueel aanraden maar is vrij aan de prijs. Ander het sunsetburi resort die heeft ook een zwembad wat wel leuk is voor de kids.
Het is wel zo dat accomodatie op het strand er niet echt is op Koh Tao de accomodatie ligt wel bij het strand. De restaurants zitten namelijk echt op het strand. Een restaurant wat ik jullie echt kan aanraden is Fizz die heeft groene zitzakken en is super om lekker de zon onder te zien gaan onder het genot van een wijntje of biertje.

Regentijd in NL ? Dat is toch gewoon 365 dagen per jaar ?!?!

Moira,

Bedankt voor je reactie.
Sunsetburi lijkt ons wel wat.
We zijn echter wel met 7 personen.
Reserveren gewenst ?
Zo ja, ik kan niet echt een internet-site vinden.
Heb jij een e-mail adres ?

Alvast bedankt.

Groet,

Ruud

Tja las het ook met enige verbijstering, je bent me voor lol2.

lol2lol2

Idem in BE!

ja ach ben er te lang weg dan weet je dat niet meer zo goed lol. Ik weet inderdaad dat sunsetburi geen website heeft veel mensen gaan op de bonnefooi naar Koh Tao. Ik denk dat het inderdaad lastig is met 7 man. Ik kan je ook nog Koh Tao resort aanraden maar dat is niet in Sairee maar in Chalok Baan Kao. Of dus inderdaad Ban’s die heeft ook wat grotere accomodatie.