Ik ben nu al uren aan het zoeken op het Internet hoe het is om naar Thailand te gaan in het regenseizoen, maar ik vind nogal tegenstrijdige verhalen, en om eerlijk te zijn vraag ik mij af of de mening van een reisbureau te vertrouwen is. Zij willen uiteindelijk een reis verkopen lijkt mij.
Ik ben van plan om in oktober naar Thailand te gaan, en ik heb dus gevonden dat het dan regenseizoen is.
En ik heb ook nog een aantal andere vragen over Thailand, dus ik ga snel naar het Thailand Forum!
Wij zijn in september gegaan. Dus ook tijdens het regenseizoen… Mij hebben ze altijd gezegd dat je geen schrik mag hebben van het regenseizoen tijdens je rondreis. Meestal zijn die regens 's avonds, zijn ze kort (kwartiertje), maar zijn ze wel hevig.
Wij hebben dat ook zo ervaren tijdens onze rondreis in september (als we al regen hadden…). Wij hebben éénmaal prijs gehad. Op een avond toen we in oud Sukhothai zaten en eigenlijk te voet naar ons hotel wouden terugkeren. Toen viel het er goed uit en zijn we een kwartiertje moeten gaan schuilen. Voor de rest hebben wij overdag NOOIT regen gehad. Misschien hebben wij wel geluk gehad.
Voor de eilanden kan ik het niet goed zeggen… Klimaat verschilt nogal per periode per regio in Thailand.
Hoi Espresso,welkom op wereldwijzer!
Het kan iedere dag stortregenen, deze buien zijn vaak kort maar toch hevig in oktober!
Succ6 nog met je vakantie naar Thailand,zelf ga ik er naartoe in December!
groet,georgessiam.