September-oktober Thailand?

Hallo allemaal!

Allereerst top dat er zoveel ervaringen te vinden zijn op 1 plek, als je bezig bent een reis te plannen!
Na een tijdje rondsnuffelen en wat plannen maken ga ik eens wat vragen stellen.

Ik ben van plan mijn studie anderhalf jaar te onderbreken om wat van de wereld te zien. Ik ben al aan het werk en over een half jaar wil ik weg zijn, wat betreft geld moet dat ook allemaal te redden zijn.

Maar nu zit ik met mijn reisschema: Het plan is om begin september weg te gaan, dan wil ik in ieder geval thailand, nieuw zeeland en fiji zien, om te eindigen in argentinie, waar een vriend van mij de komende tijd bij zijn vader verblijft. Als het even kan, reizen we vanaf daar samen via nog onbekende route terug naar NL.

Thailand is dan de meest voordehandliggende plek om te beginnen met reizen. Maar ik begrijp dat september en oktober nog in het regenseizoen vallen. Heeft iemand hier ervaring met die maanden en hoe erg het nou echt is om in die tijd rond te trekken? Ik was van plan in ieder geval een klein beetje van de gebaande paden af te gaan en de toeristische drukte zo veel mogelijk te laten voor wat het is.

dus, kan iemand mij uit ervaring vertellen of reizen door thailand in september en oktober een beetje te doen is en wat de voors/tegens zijn?

Alvast bedankt!

Tim

Het is zeker te doen. Voors: niet zo warm, zo af en toe een frisse regenbui en goedkopere hotels. Tegens: als je pech hebt enkele dagen regen achter elkaar (meestal geen/een/enkele losse buien op een dag).

hoi tim
die tijd is goed hoor om te reizen door thailand.
behaagelijke niet te warm of te koud
en ja mischien hier en daar een buitje.
want ook hier is het weer onverspelbaar.
ik woon op samui en het regenseizoen is hier.
oktober november en een stukje december.
en het is laagseizoen dus niet al te druk met toerisme.
wens je een goede reis

Kijk, dat doet me goed om te horen. Dan kan ik zonder gekke toeren doen wat ik graag wil.
Misschien is het voor mij als oer-hollander wel beter dat het niet zo heet is :wink:

Bedankt voor de snelle reacties!