Thailand in september / oktober

Hallo mede-reizigers,

Ik had graag wat meer informatie gehad over het reizen naar Thailand in de periode van eind september begin oktober. Hoe zit het met het klimaat daar dan? Ik ben reeds daar geweest in Juli en toen hadden we een relatief bewolkt weer met hier en daar een regenbui, weliswaar kort maar krachtig.
Nu had ik graag geweten hoe het zat met het klimaat in de periode dat ik dit jaar wil gaan. Kan ik me nog aan enkele zonnestralen verheugen of mag ik me opmaken voor bewolkte dagen met veel regen?

Ik weet wel dat de periode van januari tot mei de beste is om te reizen maar dat is helaas geen optie voor mij.

Ik ben al drie keer in de maand oktober geweest, en het weer valt zeer goed mee, ik denk op die 30 dagen dat ik er was, geen 2 dagen heeft geregent, en meestal als het eens regende, was het 10 minutjes, de straten stonden onder, en 10 minutjes nadien was alles terug droog

Hey Vin bedankt alvast!

Ik heb een kleine planning opgesteld over hoe ik mijn 3 weken wil invullen. Ik heb besloten om een overnachting in Ayutthaya te laten voor wat het is en te gaan voor een daguitstap vanuit Bangkok. Uiteindelijk heb je Ayutthaya op een dag ook wel grotendeels gezien imo. (het is mijn tweede maal dat ik er zou komen maar mijn reiscompagnon wil het absoluut gezien hebben, iets waar ik zelf geen probleem mee zou hebben)

26/9 : AMS - BKK
27/9 : Aankomst BKK - nachttrein Chiang Mai
28/9 : Chiang Mai (aankomst in de ochtend)
29/9 : Chiang Mai + vertrek naar Krabi per vliegtuig
30/9 : Krabi/Ao Nang
1/10 : Ao Nang
2/10 : Ao Nang (vanuit Ao Nang een daguitstap naar Railay inplannen)
3/10 : Ao Nang
4/10 : Vietnam (Hanoi of HCMC, nog geen beslissing hierover, vlucht vanuit BKK dus allicht een reisdag)
5/10 : Vietnam
6/10 : Vietnam
7/10 : Vietnam
8/10 : Vietnam
9/10 : Vietnam
11/10 : Vietnam
12/10 : Bangkok
13/10 : Bangkok
14/10 : Bangkok
15/10 : Bangkok
16/10 : Bangkok
17/10 : Vertrek BKK - AMS

Nu is het zo dat ik voor de tweede maal naar Thailand ga en Bangkok is een absolute must-see van mijn reisgezel. Nu lijkt het misschien wel zo dat we enorm lang in Bangkok gaan verblijven, iets waar ik zelf ook wel bang voor ben. (Let op: een grootstad als Bangkok is voor ons absoluut niet boring)
Maar uiteindelijk weet ik wel de belangrijkste hotspots zijn en verliezen we geen tijd door hiernaar op zoek te gaan. Wel is het zo dat we van één dag Bangkok een daguitstap Ayutthaya maken met de trein, iets waar je toch al wel één dag mee verliest in Bangkok.

Wat vinden jullie van deze planning en of zouden jullie hier iets aan veranderen? Vragen omtrent de planning of verduidelijking hiervan mogen altijd gesteld worden.

Wellicht een idee om Ayutthaya eens op een andere manier te zien…met de fiets: **Colors of Ayutthaya **:slight_smile:
Zo bezoek je niet alleen een paar van de bekendste tempels, maar bezoek je ook een lokale school waar je de kinderen zelf wat Engelse les kunt geven en fiets je door een niet-toeristisch deel van Ayutthaya. Absoluut een leuke manier om de voormalige hoofdstad te bezoeken !