Mei of september/oktober bangkok-mae sai

beste mensen,
ik ga de stip rondreis maken van bangkok phitsanulok mae sai chiang mai damnoen saduak pattaya.
Wij willen in mei of september/oktober.
Ik heb veel over het weer gelezen, maar dat wisselt.
Erg heet in mei of veel regen in oktober tot overstroming aan toe.

Wie heeft wijze raad?
Wij zijn iets over de 60 en willen niet zo erg hete temperatuur.

Bij voorbaat dank,
wil

Had het onlangs nog gezegd in een soortelijke topic-vraag en sommige ander forumleden ook,dat je beter in oktober naar Thailand kunt afreizen.reden:minder warm en minder neerslag.gegroet:en nog een gezellige prettige vakantie toegewenst!!georgessiam.:dag:heb in de rapte nog 2 webadressen gevonden,waar je terecht kunt ivb:temperaturen in Thailand. www.travelmarker.nl en www.thailandreisgids.nl

ja idd oktober is beter dan mei.
maar mocht het lukken om er november van te maken dan zou ik dat doen.

het is niet zozeer de temp. op zich (altijd rond de 30 overdag) maar de vochtigheid die het naar doet worden. En nogal logies-als het regentijd is, is de vochtigheid veel hoger. GOuden vuistregel: hoe lager de vliegprijzen, hoe slechter het weer.
Inderdaad is November veel, veel beter. Bovendien kan je dan, als goed gepland, nog dat heel mooie Loy Kratong festival meemaken.
Vooral begin okt. kan het nog heel veel regenen-al varieert dat sterk per deelgebied. Onmdat dat het einde van de rainy season is krijg je dus overstromingen-dat is niet zoals '53 in Zeeland of tsunami-maar bvb. landslides iin de bergen, wegen/straten die net zo’n 10/15 cm onderstaan-het rijdt nog wel, maar erdoorheen waden als je niks kan zien is niet aangenaam. Ook daarvoor geldt weer (je bent nu toch oud genoeg dat te weten?)_dat is heel plaatselijk en onmogelijk vantevoren te voorspellen waar.

Leuk dat jullie reageren.
Ik ben zelf niet in staat het allemaal zelf te organiseren, vandaar een rondreis.
De reizen die gaan allemaal in april tot en met oktober, dus andere maanden zijn geen optie.
In april en de eerste 2 weken van mei kan ik niet, vandaar dat ik aan andre mensen wilde vragen wat zij ervan weten en adviseren.

Dus als ik ga dan blijkbaar het beste in oktober?

july,augustus en september zijn regenmaanden,vooral in Bangkok kan het te spuitgaten uit komen, in mindere maten in het zuiden!April,kan het echt nog “zwoel” zijn in Bangkok!Dus zou ik oktober kiezen,Willempje in jou situatie!denk er maar rustig over na,of je kunt nog eens info opzoeken op de sites die ik je al heb gegeven.Ik voel het dat het met jou in orde komt Willempje,moest er nog vragen zijn dat mag je ze gerust stellen,tenslotte wij zijn hier op het forum om elkaar te helpen!!gegroet:georgessiam.:chin:

willempje : is het niet zo dat je nu de zomergids hebt.
de wintergidsen beginnen vanaf nov , want vanaf nov tm mrt is DE tijd om naar thailand te gaan, lijkt me sterk dat de rondreizen dan niet gaan.

ff nog aanvullen dat voor de maand oktober af en toe nog een fikse regenbui kan vallen in Mae Sai!temperaturen bedragen meestal rond de 32 a33 graden!g.s

willempje naar het vorige bericht van Karin heb ik even bij fox reizen op de website gekeken en daar bieden ze rond reizen aangeboden in maart en in september tot 10 october dus het lijkt me dat je inderdaad een zomer gids hebt ik zou bijna zeggen kijk een bij de grote reis organisaties op hun website of vraag op het reisburo naar nieuwe folders en vertel ze dan voor welke tijd

groet dirk :chin:

de wintergidsen zijn er ws nog niet.
maar bij heel veel organisaties kun je alwel een reis boeken via het reisbureau.