Zelf vind ik koh samui en koh phangan ook heel mooi, maar in oktober en november valt daar toch wel de meeste regen. Pattaya is een beetje te vergelijken met Salou of Lloret de mar als ik het zo mag uitdrukken. Zeer veel toeristen en vol met barren, het is niet bepaald mijn ding gezien het soort vermaak dat overal zeer nadrukkelijk aanwezig is.
Thaigoods is niet zo expliciet, ik wel : Pattaya = sextourisme. Anderzijds moet ik er ook niet teveel over zeggen, want ik was er nog nooit.
Flashy, ik zou zeggen: Koop een goede reisgids, en hou er rekening mee dat de afstanden groter zijn dan je denkt, en reizen in Thailand wat langzamer gaat dan in NL. Ko Samui is mooi, maar Thailand heeft een overschot aan mooie eilanden, er zijn er nog wel die mooier zijn.
Juni is normaal gesproken in het heleland prima weer. het kan regenen, maar zelden echt hele dagen regen, als je pech hebt een dagje regen. Maar meestal een bui van een paar minuten tot een uur of 2.
In Juni zal het weer normaal gesproken je vakantie niet verzieken. September is wat dat betreft riskanter.