Rondreis Thailand, welke eilanden in oktober/november?

Hallo,

Wij willen in oktober of november gaan rondreizen door Thailand.
Welke eilanden zijn dan het beste qua weer? Zelf lijkt mij Ko samui mij erg mooi.

Wat is nu het precieze verschil met bijvoorbeeld Pattaya? hier staan ook erg leuke resorts, alleen kun je niet zwemmen in de zee.

Eigenlijk zou ik liever in juni / september gaan maar dat is qua seizoen minder toch?
Het is ook belangrijk dat de luchtvochtigheid niet te hoog is.

Ik vind het erg moeilijk om een rondreis samen te stelen, er zijn zoveel opties!

Zelf vind ik koh samui en koh phangan ook heel mooi, maar in oktober en november valt daar toch wel de meeste regen. Pattaya is een beetje te vergelijken met Salou of Lloret de mar als ik het zo mag uitdrukken. Zeer veel toeristen en vol met barren, het is niet bepaald mijn ding gezien het soort vermaak dat overal zeer nadrukkelijk aanwezig is.

1 like

Hee Flashy,

Thaigoods is niet zo expliciet, ik wel : Pattaya = sextourisme. Anderzijds moet ik er ook niet teveel over zeggen, want ik was er nog nooit.

Flashy, ik zou zeggen: Koop een goede reisgids, en hou er rekening mee dat de afstanden groter zijn dan je denkt, en reizen in Thailand wat langzamer gaat dan in NL. Ko Samui is mooi, maar Thailand heeft een overschot aan mooie eilanden, er zijn er nog wel die mooier zijn.

Hans.

1 like

Bedankt voor de snelle reacties!

Zou een andere maand (juni/september) een betere optie zijn of maakt dat qua regen echt niet uit?
Ik hou wel van Lloret :wink:

Hee Flashy,

Je vraagt: Zou een andere maand (juni/september) een betere optie zijn of maakt dat qua regen echt niet uit?

Antwoord: Niet echt. In sommige gebieden kan de moesson wat minder slecht weer opleveren, maar een garantie daarop valt niet te geven.

Wat je wel kunt doen is het weer via internet of TV in de gaten houden.

Hans.

1 like

Bedankt voor de reactie!

Juni is normaal gesproken in het heleland prima weer. het kan regenen, maar zelden echt hele dagen regen, als je pech hebt een dagje regen. Maar meestal een bui van een paar minuten tot een uur of 2.

In Juni zal het weer normaal gesproken je vakantie niet verzieken. September is wat dat betreft riskanter.